FREDRIK HERMANSEN MINNEFOND

Helgeprofilen: Lett å begeistre

Marius Sandvik beveges av gode hverdagshistorier - spesielt når mennesker viser omsorg for hverandre. Da er det kanskje ikke så rart at det han hater aller mest er å stå i kø.

Navn: Marius Sandvik

Alder: 45

Stilling: Daglig leder

Selskap: Sandviks AS

Sivil status: Gift, 4 barn

Bor: Stavangers beste bydel, Storhaug.

Utdanning: Økonomi og ledelse.

Hobby: I wish. Ref siste del av sivil status.

Transportmiddel: Bil

Beskriv deg med to ord: Nysgjerrig, omgjengelig.

Ser opp til: Mennesker som er både djerve og omsorgsfulle.

Ferierer: Har vært mye i USA, siden min kone er derfra. Vi bor hos svigers. Teller det som ferie?

Leser: Mest skjønnlitteratur. Akkurat lest ferdig «Remember me like this» av Bret Anthony Johnston. Den var OK. En svak firer.

Hører på:  Det blir ofte moderne folk-music, som f.eks. Bon Iver, Jamie Woon, Coldplay.

Spiser: Nesten alt. Elsker mat som er laget av noen som virkelig bryr seg om å få det til, enten det er Jenny sin pasta-med-kjøttboller-rett, eller det kommer fra kjøkkenet til en av mange fantastiske restaurantene i byen.

Drikker: Gode viner i godt selskap.

Mest redd for: Jeg bærer ikke på særlig mye frykt i det daglige.

Beveges av: Gode hverdagshistorier der mennesker viser omsorg for andre. Enkelte filmer. Ungene mine.

Begeistres av: Det skal lite til for å begeistre meg. Det viktigste er at jeg opplever at det jeg mottar eller er en del av, er laget med ambisjon og vilje til å levere noe spesielt, enten det er et måltid, en filmopplevelse, et sosialt arrangement, eller lignende.

Irriteres av:  Kø. Hater å stå i kø, og blir rett og slett i dårlig humør av det.

Inspireres av: Heftige ambisjoner som ikke er basert på frykt eller grådighet.

Avhengig av: Nyheter på radio. Og sikkert mer enn jeg liker å innrømme; telefonen min.

Opptatt av: I disse valgtider dreier det seg i stor grad om vår evne til å ta vare på hverandre i dag, samtidig som vi tar vare på framtiden.

Arbeidsantrekk: Casual.

Ambisjoner i jobb: Å lykkes med en omstilling til et stadig mer digitalt samfunn, uten å miste det beste fra vår historie.

Viktigste arbeidsredskap: Internett-tilkoblet PC

Mål for bedriften: Enriching young minds. Vi ønsker å bidra til et positivt oppvekstmiljø for barn.

annonse formuesforvaltning