SAS

Med vind i seilene

I 2017 seilte 50 unge fra Rogaland som medseilere i The Tall Ships Races i Østersjøen. Neste sommer kommer regattaen til Stavanger, og mer enn 150 medseilere fra regionen skal få seile med skutene til og fra byen.

The Tall Ships Races skal bidra til å utvikle og utdanne ungdom mellom 15-25 år gjennom seiltrening, uavhengig av nasjonalitet, kultur, religion, kjønn eller sosial bakgrunn.

Bak The Tall Ships Races 2018 Stavanger står Stavanger kommune og Stavangerregionen Havn IKS. Gode samarbeidspartnere og støttespillere til medseilerne gjør dette arbeidet mulig.

- I fjor støttet flere bedrifter og kommuner prosjektet, enten ved å sende egne medseilere eller ved å bidra økonomisk, sier prosjektleder Knud Helge Robberstad.
Han håper på like mange bidragsytere i år.

- Seilasene skal gi ungdommene erfaringer, ballast og opplevelser som de har med seg videre, ikke bare på framtidige seilturer, men i alle utfordringer i livet, sier Robberstad.

Søker lokalt næringsliv
Organisasjonen er nå på frierføtter hos det lokale næringslivet. Dette er en unik mulighet for bedrifter i regionen være med på å gjøre en forskjell.

- Gjennom dette prosjektet bidrar en til å gi en ungdom sitt livs eventyr under The Tall Ships Races 2018. Bedriften kan bidra ved å rekruttere og finansiere egne medseilere, eller ved å støtte dem som allerede er påmeldt gjennom prosjektets åpne påmelding forklarer han.

I 2011 seilte hele 225 medseilere fra regionen med i The Tall Ships Races.

- Kan vi igjen sette ny regional medseilerrekord, oppfordrer Robberstad.

Knud Helge Robberstad

Om The Tall Ships Races

I 2018 kommer The Tall Ships Races til Stavanger for fjerde gang. Dagene 26. – 29. juli skal Vågen fylles med seilskuter, konserter og familieaktiviteter. The Tall Ships Races er en årlig, internasjonal regatta som administreres av den ideelle organisasjonen Sail Training International (STI), England. Minst halvparten av mannskapet på skutene som deltar regattaene må være i aldersgruppen 15-25 år.

Har du lyst til å delta? Sjekk www.tallships.no eller ta kontakt 908 26 983 eller epost post@tallships.no.

annonse formuesforvaltning