Smedvig

Ny London-rute fra Sola

Flyselskapet Wizz Air vil fra høsten starte flyvninger til London fra Stavanger. Billetter er allerede i salg.

Flyruten vil ha oppstart i midten av september 2019 og går fra Stavanger lufthavn Sola til flyplassen London Luton (LTN). Flyruten har 4 ukentlige avganger - mandag, onsdag, fredag og søndag.
- London er den største utlandsdestinasjonen fra Stavanger lufthavn, med en kombinasjon av fritidsturisme, forretningstrafikk og venner/familie-trafikk. Noe over halvparten av trafikken er norske statsborgere, mens britiske statsborgere utgjør de fleste av utlendingene som reiser mellom Stavanger og London. De fleste reiser til London varer ca 3-5 døgn, sier seniorrådgiver i Avinor Stavanger, Filip Aven.

Lufthavnen London Luton er lokalisert like nord for London, og det finnes både tog og buss inn til London sentrum. Tog fra London Luton Parkway ankommer St Pancras International station, Farringdon og Blackfriars i London sentrum. Det går også buss opptil fire ganger i timen til London sentrum fra London Luton.
- London Luton er base for flere lavprisflyselskaper i London-området, herunder Wizz Air, sier Aven.

Flere nyheter

• Inspirasjon fra København

23. mai 2019
    Oljenedtur fra 2014, krevende omstilling, spennende nye bedriftsetableringer, nye bomringer, hete debatter om rushtidsavgift og bymiljøavaler samy ny og omstridt Forusplan. Derfor er Forus så viktig.
  • Kronikk: Innovasjon og verdiskaping – i samarbeid med universitetet?

22. mai 2019

En viktig oppgave for universitetet er å bidra til at ny kunnskap tas i bruk i samfunnet. I takt med at innovasjon og omstilling har blitt sentrale begreper i offentligheten, øker forventningene til at forskning og høyere utdanning skal skape nye, grønne og lønnsomme arbeidsplasser.

• Yes, we can!

22. mai 2019
    Denne uken har 89 deltakere fra start-ups og vekstbedrifter vært samlet på UiS under MIT Reap Entrepreneurship Summer School. Alle med én ting til felles: Øsnket om vekst og utvikling!
  • – Vi går glipp av viktig kompetanse

21. mai 2019
    Professor i samfunnsøkonomi ved Handelshøgskolen ved Universitetet i Stavanger, Mari Rege, mener den lave kvinneandelen blant ledere i næringslivet er nedslående, men ikke overraskende.
  • 125 på toppen av næringslivet

19. mai 2019
    Noen er høyt profilerte, andre mer anonyme i offentligheten. De aller fleste er menn, og svært mange av dem mellom 50 og 60 år. Til sammen har de ansvar for titusener av arbeidsplasser og omsetter for milliarder av kroner. Noen sitter med store eierposter, mens andre innehar et stort antall styreverv i en rekke selskap – både regionalt og nasjonalt. De er alle tunge aktører i næringslivet i Sør-Rogaland. Rosenkilden gir deg oversikten over hvem som er hvem.
  • Sårbart oljemarked

16. mai 2019
    Oljemarkedet er sårbart grunnet lav reservekapasitet og geopolitisk spenning. Eneste som er sikkert, er høy volatilitet i oljeprisen fremover, forklarte DNBs oljeanalytiker Helge André Martinsen under Oljetrykket 2019.
  • Friidrettsfest med brødrene Ingebrigtsen

15. mai 2019
    EM i friidrett for landslag i Sandnes blir ikke bare en unik mulighet for å oppleve brødrene Ingebrigtsen i et internasjonalt stevne på hjemmebane. For næringslivet representerer arrangementet også en unik sponsormulighet med både nasjonal og internasjonal oppmerksomhet.