Kallesten

Rydd kalenderen for møtehøsten!

Sjekk kalenderen og gjør deg klar for tidenes møtehøst i Næringsforeningen! Mer eller mindre daglig kan du finne et arrangement som du eller din bedrift kan dra nytte av.

Noen av dem drar du kanskje kjensel på: Også denne høsten finner du suksessrike gjengangere som Lederskolen, Styreskolen, Agenda, Game Changer og ulike lokale og regionale Treffpunkt. Men møtekalenderen inneholder det meste, enten du er på jakt etter informasjon, inspirasjon, kunnskap, debatter, tips, oppdateringer eller å knytte nye kontakter.

Blant flere nyvinninger starter vi denne høsten også opp med Treffpunkt Stavanger i samarbeid med Stavanger kommune. Første møte i denne serien er i begynnelsen av oktober. Næringsforeningen er også til stede med arrangementer og møter både under Arendalsuka, ONS og Nordic Edge.

Klikk deg inn på vår Møtekalender, og sett av tid allerede nå. Kalenderen blir oppdatert kontinuerlig ut over høsten.

Annonse for Widerøe

Flere nyheter

• Profilen: En frafallen moralist

17. aug 2018
    Når Aslak Sira Myhre har eldes nok, skal han bli en gretten gammel gubbe inne i Suldal, snakke minst mulig med folk, surre rundt på husmannsplassen med hammer og sigd og skrive leserinnlegg om språket i NRK. Enn så lenge har han annet på hjertet.
  • – Velkommen og bli med oss

16. aug 2018
    Trygve Vardenær, Torstein Husebø, Nina Ørnes, Anne Marie Lund, Martin Sannes, Cathrine Johanne Sønvisen i Næringsforeningens ressursgruppe for studenter ønsker 5000 nye studenter velkommen til byen og samtidig velkommen til Næringsforeningen.
  • Stasjonsområdet kan bli skrinlagt

15. aug 2018
    BaneNor skrinlegger alle utbyggingsplaner på stasjonsområdet i Stavanger sentrum dersom forslaget til ny sentrumsplan blir vedtatt.
  • – Vi skal bidra til å endre energilandskapet for framtiden

14. aug 2018
    – Vi skal bidra til å endre energilandskapet for framtiden, fastslo administrerende direktør Siri Kalvig i Nysnø Klimainvesteringer, da Næringsforeningen inviterte til konferanse om fornybarfondet under Arendalsuka. Det var også unison enighet i en fullsatt sal i Arendal gamle rådhus om at regjeringen må følge opp lovnadene om å bygge opp fondets forvaltningskapital.
  • Nordic Edge har blitt en stor nordisk møteplass

10. aug 2018
    2018-utgaven av Nordic Edge Expo i september vil bidra til å befeste konferansen som en stor nordisk møteplass innenfor smarte byer og smartteknologi. Et synlig bevis er en lang rekke nordiske og internasjonale medarrangører. – Vi har en tung forankring i regionen og bruker konferansen til å utvikle oss videre. Det tror jeg har vært avgjørende for at vi har fått det såpass bra til, sier Nordic Edge-sjef Herbjørn Tjeltveit.
  • Gammel bedrift med moderne metoder

09. aug 2018
    Systematisering og økt profesjonalisering av vedlikehold har gitt mindre maskinstans hos verdens største plogprodusent på Jæren. Det sørger blant annet Karina Djuve Aandera for.
  • Kjøpesenterstoppen er opphevet

05. jul 2018
    Regjeringen har opphevet den nasjonale kjøpesenterstoppen med virkning fra 1. juli i år. Vedtaket kan få stor betydning for varehandelen i Stavanger-regionen.