Kallesten

Stavanger får besøk fra Noma, Kitchen Table og Lysverket.

18. juli, dagen før Gladmatfestivalen sparkes i gang, arrangerer Gladmat sin egen fagkonferanse. Flere mat pionerer fra inn- og utland meldt sin ankomst.

Kokepunktet arrangeres i år for tredje gang, under temaet «Sammen om måltidet». Kokepunktet er en arena for alle som jobber i restaurant- og leverandørbransjen, eller bare er interessert i mat, drikke og trender.
- Her vil en få masse ny inspirasjon, lære om nye råvarer og innhøstingsmetoder, bygge nettverk innen matbransjen og ikke minst få smake på signaturretter fra Stavangers «up and coming»-kokker, sier Mari Hult i GladMat.

Kokepunktet skal være en spire til videre utvikling og inspirasjon innen kokkekunst.
- Vi får besøk fra inn- og utland, sier Hult. I tillegg stjernerestauranten Noma, har også Eyvind Hellstrøm meldt sin ankomst.

Andre navn på menyen er Sven Erik Renaa, Carlos Valesco, Lise Brunborg, Roderick Sloan og Heidi Bjerkan. Arrangementet ledes av Kjartan Skjelde og Heine Totland.

GlatMat arrangeres 19. - 22. juli i Stavanger sentrum. I forbindelse med åpningen av GladMat, signeres et nytt regionalt matmanifest av en rekke aktører. Matmanifestet skal erkjenne verdien av lokal matproduksjon og matkultur fra Stavanger-regionen, samt skape stolthet, bevissthet og motivasjon, strategier og handlinger.

Les mer om kokepunkt HER.

TradeCert