Frogner House

Sykehuset vant lærlingpris

Stavanger universitetssjukehus er kåret til Årets lærebedrift 2018 av Rogaland fylkeskommune.

Sykehuset har 82 lærlinger innen fem fag, og administrerende direktør ved SUS, Inger Cathrine Bryne, mottok prisen under årets fag- og svennebrevutdeling i Stavanger torsdag kveld.

— Det er med stolthet jeg mottar prisen på vegne av hele organisasjonen og alle de dyktige medarbeiderne ved SUS. Dette er et bevis på at vi gjør mye riktig i opplæringen av lærlingene våre, og at systematisk arbeid over tid gir gode resultater, sier Inger Cathrine Bryne i følge en pressemelding fra sykehuset.

SUS er en foregangsbedrift når det gjelder fagopplæring og er med sine 82 lærlinger den største lærebedriften i Rogaland. De legger store ressurser i opplæringsordningen sin, blant annet med solid instruktøropplæring og inspirasjonsdager som gir lærlingene engasjerte, dyktige og ikke minst motiverte instruktører.

Lærlingekontoret ved SUS sørger for god oppfølging gjennom hele læretiden. Mer enn 100 instruktører og veiledere følger opp lærlingene, både dag og natt, heter det i pressemeldingen.

— Ressurspersoner får frigitt tid til å delta i nasjonalt utviklingsarbeid, blant annet ved å lage læreplaner i nye lærefag. Toppledelsen er tett på og opptatt av kvalitet - og at vi kan bli stadig bedre, sier faglig leder ved lærlingekontoret ved SUS, Margrete Eintveit.