Kallesten
Fra fjorårets konferanse. (Foto: Felix Andre Skulstad)

Trippelkonferansen 2018

Rogaland Teater vil i år være arena når Trippelkonferansen arrangeres førstkommende torsdag. Både på og utenfor scenen møter du en rekke aktører som er opptatt av sosialt entreprenørskap.

I følge arrangøren er Trippelkonferansen 2018 årets mest spennende konferanse om sosialt entreprenørskap i regionen. Her er målet å forsøke å samle ledere og beslutningstagere i offentlig og privat sektor som vil gjøre en forskjell.

Årets tema er ”Bedrifter som lykkes har et samfunnsengasjement” og  blant foredragsholderne  er Tore Christiansen, Alfred Ydstebø og Truls Nordahl.

Trippelkonferansen er en årlig konferanse om sosialt entreprenørskap, i og for Rogaland. Konferansen skal være en møteplass for dem som er opptatt av å bruke forretningsmessige prinsipper til å skape virksomheter som vil gjøre en forskjell. Man snakker gjerne om trippel bunnlinje: lønnsomhet for bedriften, menneskene og miljøet.

Bak Trippel står foreningen Sosialt Entreprenørskap Rogaland, som består av sosiale entreprenører og folk fra næringslivet.

Flere nyheter

• Viser verdens skip veien til sjøs

21. sep 2018
    70 prosent av offshoreflåten, 40 prosent av verdens cruiseflåte og rundt 15 prosent av verdens handelsflåte får sine elektroniske kart fra Navtor i Egersund. – Vi er verdens største leverandør av digitale navigasjonsdata til kommersielle skip, forteller administrerende direktør Tor Andreas Svanes.
  • Tar tak for mer samarbeid i Eigersund

19. sep 2018
    Mulighetsutvikler Kjersti Søyland Bye i Eigersund har fått med seg 15 av de største bedriftene i kommunen for å undersøke mulighetene for mer og tettere samarbeid. – Selv om det selvsagt eksisterer formelle og uformelle nettverk allerede, tror vi det er et potensiale som til syvende og sist kan føre til flere arbeidsplasser, sier Søyland Bye.
  • Best på det meste

18. sep 2018
    Knapt noen bedrift kan vise til større suksess på flere områder de senere årene. I Oilers handler det ikke bare om sportslig suksess, økonomiske resultater og moderne fasiliteter, men også om verdier og et aktivt samfunnsengasjement.
  • Lysebotn 2 åpnet av Erna Solberg

17. sep 2018
    Statsminister Erna Solberg åpnet kraftverket Lysebotn 2 i dag. – Kraftverket vil bidra til samfunnsbyggingen i Sør-Rogaland, til glede for eierkommunene, sier styreleder i Lyse, Harald Espedal.
  • – Varehandelen begrenses

13. sep 2018
    Arild Tvedt og Hans Inge Skadberg representerer to bedrifter som i mange år har drevet varehandel på Forus. Tvedt med ansvar for Tvedtsenteret, Skadberg på Ikea. Begge er sterkt kritiske til forslaget til ny kommunedelplan for Forus.
  • - Vil ikke bidra til Forus-utvikling

12. sep 2018
    Forslaget som foreligger til ny kommunedelplan for Forus bidrar ikke til at området videreutvikles som regionens viktigste næringsområde, mener Høyres ordførerkandidat i Stavanger, John Peter Hernes.
  • – Store verdier vil forsvinne

12. sep 2018

– Dersom motivet for politikerne i regionen er å få Forus til å stagnere, er dette sikkert en fin plan, sier styreleder i Seabrokersgruppen, Ragnvald Albretsen.