Kallesten
Fra fjorårets konferanse. (Foto: Felix Andre Skulstad)

Trippelkonferansen 2018

Rogaland Teater vil i år være arena når Trippelkonferansen arrangeres førstkommende torsdag. Både på og utenfor scenen møter du en rekke aktører som er opptatt av sosialt entreprenørskap.

I følge arrangøren er Trippelkonferansen 2018 årets mest spennende konferanse om sosialt entreprenørskap i regionen. Her er målet å forsøke å samle ledere og beslutningstagere i offentlig og privat sektor som vil gjøre en forskjell.

Årets tema er ”Bedrifter som lykkes har et samfunnsengasjement” og  blant foredragsholderne  er Tore Christiansen, Alfred Ydstebø og Truls Nordahl.

Trippelkonferansen er en årlig konferanse om sosialt entreprenørskap, i og for Rogaland. Konferansen skal være en møteplass for dem som er opptatt av å bruke forretningsmessige prinsipper til å skape virksomheter som vil gjøre en forskjell. Man snakker gjerne om trippel bunnlinje: lønnsomhet for bedriften, menneskene og miljøet.

Bak Trippel står foreningen Sosialt Entreprenørskap Rogaland, som består av sosiale entreprenører og folk fra næringslivet.

TradeCert

Flere nyheter

• Fornybarmøte under Arendalsuka

18. jun 2018
    Næringsforeningen deltar i år for første gang med eget arrangement på Arendalsuka. Tema er Fornybar, og arrangementet er lagt til gamle Arendal rådhus.
  • Senket parkeringsavgiften i strid med bystyrevedtak

14. jun 2018
    Politikerne i styret i Stavanger Parkeringsselskap senket månedsprisen på parkering i P-Kyrre til langt under den minsteprisen bystyret vedtok. Styreleder Atle Simonsen sier det ble gjort ved en  ”inkurie”.
  • - Parkeringsforslag på Forus vil fungere som byggeforbud

11. jun 2018
    Forslaget til nye parkeringsrestriksjoner på Forus, vil gi langt dårligere parkeringsdekning enn det fylkespolitikere og offentlig ansatte har i Stavanger sentrum .
  • Nå kan din bedrift få ekstern styrekompetanse

08. jun 2018
    – Styrekandidatene er en glimrende mulighet for bedrifter til å få tilført ekstern styrekompetanse. Vår styrekandidat, Ellen Marie Haarr, har nettopp blitt ordinært styremedlem hos oss, forteller Henrik Jelsa, daglig leder og medgründer i Efab. Nå starter snart runde to av prosjektet som har som mål å gi unge styrekandidater muligheten til å prøve seg – og bedrifter muligheten til å få testet ut uvurderlig ekstern kompetanse.
  • Debatt: Ka då – ittepå?

07. jun 2018
    Innen olje- og gass industrien har vi bedre tider nå enn vi har hatt på flere år. Oljeprisen ligger over 70 dollar per fat og har ikke vært høyere siden høsten 2014. Så selv om mange deler av industrien fortsatt sliter, er det mer optimisme enn pessimisme å spore. Bedriftene har lært nøysomhet, men de ansetter og investerer
  • – Må ta inn over seg hurtige endringer

13. jun 2018
    Regionalplanens rammer må være klare og håndteringen tilstrekkelig fleksibel for hurtig å ta inn over seg de store endringene som vil skje framover. Det mener næringspolitisk leder i Næringsforeningen, Anne Woie.
  • – Vi må snakke samme språk

12. jun 2018
    Ulike fremtidsscenarier skal utarbeides før ny regionalplan for Jæren endelig vedtas i 2020. Regionalplansjef Christine Haver håper og tror at gode prosesser med kommunene kan gi en tydeligere retning for utvikling av regionen.