mai jazz 2019

20 mar

Treffpunkt Stavanger: Mulighetene i framtidens Hillevåg

Kl 8:00- 11:30
Stavanger kommune har som målsetning å utvikle gode bo- og nærmiljøer og økt lokalt engasjement. Storhaug bydel har funnet sin identitet, næringslivet blomstrer, og folk trives. Hillevåg bydel står for tur. Kan næringslivet spille på lag med kommunen for et områdeløft for «Herlige Hillevåg»? På dette Treffpunkt Stavanger møtet får du høre om visjoner og muligheter, planer og rekkefølgekrav. Engwall Pahr-Iversen gir et historisk tilbakeblikk og presenterer noe av bydelens sjel.
19 mar

Treffpunkt Dalane: Naturalytelser og nye utfordringer for arbeidsgiver

Kl 8:00- 10:00
Mye har vært sagt og skrevet om naturalytelser som rabatter og bonuspoeng den siste tiden. Når er en ytelse skattepliktig? Må arbeidsgivere betale arbeidsgiveravgift? Hvilke regler gjelder egentlig? På vårt frokostmøte om naturalytelser vil våre skatterådgivere besvare disse spørsmålene. Velkommen til frokostmøte!
15 mar

Introduksjonskurs i netthandel

Kl 11:00- 13:00
Hent Hallgeir sin presentasjon, tips og triks her: https://linktr.ee/hallgeirg

14 mar

Styreskolen 2019: Konkurransestrategier

Kl 8:00- 11:30
«Blue Ocean, fra rødt til blått hav gjennom nye konkurransestrategier». Terje I. Våland viser oss hvordan nye forretningsmuligheter kan oppstå gjennom å forandre markedsgrensene.
13 mar

Nye regler for arbeidsinnvandring

Kl 8:00- 10:00
Kombinasjonen nytt regelverk og økt arbeidsinnvandring gir noen utfordringer som vi som brukere må være med å håndtere.
Informasjonsmøte; la oss sammen bidra til å gjøre alle forberedelser «riktig første forsøk».
13 mar

Treffpunkt Randaberg: Sentrumshandel og destinasjonsutvikling

Kl 8:00- 9:45
Randaberg kommune har stor fokus på sentrumsutvikling i kommuneplanen. Det er gjort en mulighetsstudie for Randaberg sentrum, og kommunen trenger samarbeid med næringsliv og frivilligheten!
12 mar

Klimamål gir nye forretningsmuligheter

Kl 8:30- 11:30
Stavanger kommune har vedtatt et mål om å kutte klimautslippene med 80 prosent innen 2030. Dette gir nye forretningsmuligheter for næringslivet i regionen! Kom og hør hva det kan bety for din virksomhet.
08 mar

Agenda: Nyheter om arbeidsrett

Kl 9:00- 10:30
Den siste tiden har det blitt gjennomført flere endringer i arbeidsmiljøloven, og avsagt dommer som er sentrale i arbeidsrett.
07 mar

Båndbykonferansen

Kl 9:00- 14:30
Fra ekspanderende bybånd til konsentrert båndby. Er Sandnes og Stavanger klar for omstilling?
06 mar

Introduksjonskurs i styrearbeid

Kl 8:30- 15:30
Solid styrearbeid er avgjørende for alle virksomheter. Alle bedrifter forbereder nå sine generalforsamlinger og mange er på jakt etter nye styremedlemmer. Dette introduksjonskurset er en god startpakke og gjør deg godt forberedt enten du representerer eierne, de ansatte eller er leder med ansvar for styreoppfølging.
22 feb

Salg for selgere: Struktur

Kl 8:00- 11:30
Struktur og veivalg for salgsoppnåelse er temaet når vi igjen inviterer til «Salg for selgere». For å oppnå suksess, er du avhengig av et godt samspill mellom mellom mål, virkemidler og resultater – med andre ord en god struktur. For å fortelle oss mer om dette kommer Sigurd Grayston Skjørestad fra Grayston, Kenneth Våge og Lene Nevland Sivertsen fra Sandnes Sparebank, Ewy Myrhaugen fra Evan-Jones International og André Hauge fra Vecora. Velkommen til en ny kompetansedag for alle selgere, ledere og andre med salgsfokus.
19 feb

Treffpunkt Dalane

Kl 18:00- 21:00
Fylkesordfører Solveig Ege Tengesdal kommer til Treffpunkt Dalane for å gi oss en skikkelig presentasjon av en rykende fersk Regionalplan Dalane. Hun har også med seg rådgiver og ansvarlig for planen, Pål Kloster. Eigersund kommune jobber også med ny kommuneplan. Plansjef Dag Kjetil Tonheim og ordfører Odd Stangeland viser oss forslaget. I tillegg får vi besøk av Egil Hollund som presenterer Næringsforeningens nye Økonomiske rapport. Velkommen!
19 feb

Vestlandskonferansen 2019

Kl 9:00- 15:00
En Større Dag – Verden Rundt for verdiskaping.
15 feb

Festkveld med Næringsprisen i Gjesdal

Kl 19:00- 22:30
Velkommen til en festkveld for å hedre næringslivet i Gjesdal kommune. Her skal Næringsprisen 2018 og Årets Vær deles ut. Vi legger som vanlig rammene for en trivlig og litt høytidlig kveld. Vi får servert god mat, hedret prisvinnere og har lagt til rette for god underholdning.
Vi håper du vil være med. Velkommen!
15 feb

LEDERSKOLEN I: Best på feil

Kl 11:00- 13:00
Her kan du laste ned boken Øyvind Kvalnes refererte til:  https://link.springer.com/book/10.1007%2F978-3-319-63318-3
08 feb

Game Changers: Jobb smartere

Kl 11:00- 13:00
Er din bedrift i gang med digitalisering? Er det usikkerhet rundt beste fremgangsmåten for å oppnå gode resultat? Nå kan du få en dypere innsikt som hjelper deg å navigere i teknologi-jungelen.
05 feb

Hodejakt

Kl 12:00- 15:30
Hvor og hvordan finner vi de kloke hodene som regionen trenger i året som kommer?
31 jan

Byggebørsen 2019

Kl 18:00- 21:00
På Byggebørsen får du vite litt mer om hva det offentlige har tenkt å bygge det neste året, hvilke typer enterpriser, størrelser og når oppdragene kommer ut. Egil Hollund i Næringsforeningen vil også ha en gjennomgang av foreningens nye økonomiske rapport. Det blir god tid til mingling og vi gleder oss til å se deg!
31 jan

Energiåret 2019

Kl 8:00- 11:30
På vei mot en ny energiopptur? Hvor sterk er den og hvor lenge vil den vare?

25 jan

Kommuneplanen i Stavanger

Kl 8:00- 10:00
Kommuneplanens arealdel i Stavanger er ute til høring og samfunnsdelen for Nye Stavanger kommer ut til høring om kort tid. På frokostmøtet får du en god gjennomgang av kommuneplanens arealdel og samfunnsdelen som kommer til høring. Høringsfristen for arealdelen er 31. januar.
Velkommen til frokost, mingling og informasjon.

24 jan

UTSIKTER 2019

Kl 8:00- 13:00
Hvordan er utsiktene for norsk økonomi? Og hva skjer i Rogaland? For 14. gang inviterer DNB og Næringsforeningen til Rogaland på Børs: Utsikter 2019. På plass er, som tidligere år, senioranalytiker Eirik Larsen som slipper årets økonomiske rapport. Velkommen!
23 jan

Årets bedrift i Randaberg

Kl 8:30- 10:00
Velkommen til bedriftsbesøk hos Gymo AS, som er kåret til Årets bedrift i Randaberg!
22 jan

Treffpunkt Dalane: Økonomiforståelse i styrerommet

Kl 18:00- 21:00
Eigersund kommune og Næringsforeningen inviterer, i samarbeid med Projure, til et økonomikurs for styremedlemmer, politikere og ledere.
22 jan

Skyen kommer nærmere

Kl 9:00- 11:30
Microsoft bygger datasenter i Stavanger. Hva betyr det for deg og din bedrift? Kom og hør om deres planer.
18 jan

Treffpunkt Sandnes: Sentrumsplanen i Sandnes

Kl 8:00- 10:15
Sentrumsplanen i Sandnes er ute til høring og vi inviterer til et informasjonsmøte før høringsfristen er ute. På møtet får du presentert planen og vi får kommentarer fra et utbyggersynspunkt og fra Sandnes sentrum. Velkommen til et matnyttig møte.
17 jan

Treffpunkt Stavanger: Dette skjer på Holmen

Kl 8:00- 10:00
Med ny sentrumsplan kan det skje store endringer for området Holmen. Men allerede nå er det spennende ting på gang med hoteller og nytt kontorbygg. Bli med oss på Treffpunkt Stavanger og hør mer om hva som skal skje på Holmen.
16 jan

AFKL network meeting (By invitation only)

By invitation only
04 jan

Aksjeåret 2019

Kl 10:30- 14:00
Hvem vant aksjeduellen 2018 og hva er de beste tipsene for 2019? Velkommen til Aksjeåret, en av årets mest omtalte konferanser i Næringsforeningen. Bli med når Alexander Stensrud i SKAGEN fondene og Peter Hermanrud i Sparebank 1 Markets møtes i dialog med investor Harald Espedal. I tillegg har vi i år en miniexpo der du kan møte Handelsbanken, Pareto, Danske Bank, SKAGEN fondene, Sparebank1 SR-Bank, NOON Invest AS, Sparebanken Vest, Nordea og DNB Private Banking.