Smedvig

21 mai

Treffpunkt Randaberg: Vi besøker IVARs Sentralrenseanlegg

Kl 8:00- 10:00
Velkommen til et besøk med omvisning og orientering på IVARs sentralrenseanlegg på Mekjarvik.
20 mai

MIT Reap Entrepreneurship Summer School 2019

Kl 8:00- 15:00
Her vil du og din bedrift lære av de aller beste om det å lykkes som entreprenør og å skape vekst.
16 mai

Oljetrykket 2019

Kl 8:00- 11:00
Hva blir oljeprisen? Hvordan er utsiktene for landets største og desidert viktigste næring? Kom og hør på oljeanalytiker Helge Andre Martinsen i DNB, CEO Kristin Kragseth i Vår Energi, Vice President Monica Th. Bjørkmann i Subsea 7 Norway og Ulf Rosenberg i Rosenberg Kommunikasjon når de deler sitt syn på oljeprisen og oljenæringen fremover.

14 mai

Anleggsbidrag og hvordan endringene påvirker bransjen

Kl 8:00- 9:50
Endringene i det nye regelverket for anleggsbidrag innebærer at nettselskapene må fastsette og kreve anleggsbidrag når en kunde utløser investeringer, også i regional- og sentralnettet. Nå kommer Lyse Elnett kommer og forklarer hvordan de siste endringene vil påvirke dere.
09 mai

Treffpunkt Finnøy: Forsommermøte

Kl 18:00- 22:00
Velkommen til forsommermøte på Finnøy. Vi vil presentere resultatene fra medlemsundersøkelsen på Finnøy som går på de viktigste sakene for næringslivet. Du vil møte Henrik Halleland, Dagny Sunnanå Hausken, Sissel Knutsen Hegdal, Kari Nessa Nordtun og Harald Minge.

09 mai

Treffpunkt Gjesdal: E39 og veien videre

Kl 8:00- 10:00
Det planlegges stor byggeaktivitet i Gjesdal. Enten du skal nord eller sør kommer det til å skje store endringer. Vi tar pulsen på de siste tingene og oppdateres på hva som skjer.
07 mai

Treffpunkt Dalane: BOM STOPP for ny E39?

Kl 7:30- 10:00
Treffpunkt Dalane inviterer til frokostmøte om ny E39 og vårt behov for veien gjennom Dalane-regionen. Hva skjer om vi ikke får veien? Hva skjer om det blir BOM STOPP? Kom og hør hva sju av våre største bedrifter i Dalane forteller om sine behov for ny vei.
03 mai

LEDERSKOLEN III: Prestasjoner i gode og dårlige tider

Kl 11:00- 13:00
Hva skal til for å lede prosjekter gjennom både gode og dramatiske endringer? Denne gangen får vi besøk av Anne Wenche Østhus, som var prosjektleder for Utgard tie-in to Sleipner hos Aker Solutions og Irene Grastveit fra MindUp og BI. De vil gi deg ledertips som kan kommer godt med, både i gode og mindre gode tider.
30 apr

Game Changers: Podcast som ny kommunikasjonsplattform

Kl 11:00- 13:00
Redaktøren bak to av Norges mest populære teknologipodcaster forteller hvordan din bedrift kan lykkes med podcast.
25 apr

Vår vei til ENERGI 2.0

Kl 8:00- 11:30
Sammen skal vi forme fremtidens energiutvikling. Den nye energiklyngen, Norwegian Energy Solutions (NES), vil ha deg og din bedrift med på laget for å finne de beste løsningene for hvordan teknologi, massiv industrikompetanse og naturgitte ressurser kan danne grunnlag for fremtidens energiløsninger.
24 apr

Generalforsamling 2019

Kl 18:30- 23:00
Velkommen til årets generalforsamling i Næringsforeningen! Etter generalforsamlingen blir det festmiddag og Ståle Kyllingstad, konsernsjef IKM Gruppen, vil gi oss en status over hvordan han og IKM opplever markedet akkurat nå.
11 apr

Styreskolen 2019: Forretningsmodeller

Kl 8:00- 11:30
Professor Kenneth H. Wathne gir oss denne gang en strategisk forståelse av egne og andres forretningsmodeller.
10 apr

Treffpunkt Jæren: Norges robothovedstad

Kl 18:00- 21:00
Siden Trallfa startet utviklingen av verdens første industrirobot og med det ble verdensledene på industriroboter, har roboten hatt en sentral plass i Jærens industrihistorie.
10 apr

Treffpunkt Sandnes: Bom stopp!

Kl 8:00- 10:30
Reforhandlingene av byvekstavtalen avslører en storbyregion med dårlig samarbeidsklima kommunene imellom. Blir det nå utsettelser og stans i byggingen av firefeltsvei på E39, bussvei og Transportkorridor Vest? Blir det full rushtidsavgift i 15 år, med eller uten Sandnes? Blir det bom stopp? Vi tar debatten sammen med blant andre Pål Morten Borgli og Marianne Chesak.
09 apr

Eksport og handelsavtaler: Workshop med Næringsdepartementet

Kl 11:00- 13:00
Tidsfristen for seperasjonen mellom Storbritannia og EU nærmer seg med stormskritt. Hvordan bør de regionale bedriftene forberede seg?
08 apr

Digitalisering i helse: Mulighet for bedrift og kommune

Kl 13:00- 15:30
Næringsforeningen samarbeider med Norwegian Smart Care Clusteret (NSCC) om å lage nettverksplasser som styrker og utvikler klyngen. Vi fokuserer på verdiskapningspotensialet i offentlig-privat samarbeid.
04 apr

LEANdagen 2019

Kl 8:00- 16:00
Velkommen til LEANdagen: konferansen for alle som er opptatt av forbedring, kvalitet og det å jobbe smartere. Årets tema er lean og ledelse. Blant foredragsholderne er Takao Sakai, forfatter av «The Secret behind the success of Toyota» og Magnus Lord, en av Europas ledende eksperter på moderne sykehusutvikling.
04 apr

Verdens vakreste nattevandring til Rogaland

Kl 8:00- 10:00
Verdens vakreste nattevandring kommer til Rogaland og i den anledning inviteres det til frokostseminar om bærekraftig utvikling. FNs bærekraftsmål er verdens felles arbeidsplan for å utrydde fattigdom, bekjempe ulikhet og stoppe klimaendringene innen 2030.
03 apr

Treffpunkt Sola: Smartbyen

Kl 18:15- 20:45
Hva er en smartby og hvor smarte er vi på Sola? Næringsforeningen i samarbeid med FLYT Sola AS inviterer til kveldsmøte hos Atea, som gir oss omvisning i Norges smarteste bygg. Vi får høre om hvordan Sola kommune planlegger for «Smarte løsninger for Solasamfunnet».
03 apr

Salg for selgere med Tone Ingebrigtsen

Kl 8:30- 12:00
Denne gangen i serien «Salg for selgere» har vi fokus på mennesket, altså deg som selger eller leder i tøffe tider, og hvordan du prioriterer og planlegger. Vi får besøk av Tone Ingebrigtsen, som vet mer enn de fleste hvor viktig det er å planlegge. Hun driver to frisørsalonger med 15 ansatte og hun har sju barn, hvorav tre er løpere i verdensklasse.
02 apr

Ny og nysgjerrig?

Kl 19:00- 21:00
Er du nytt medlem i Næringsforeningen? Vi ønsker å bli bedre kjent med deg og din bedrift, og inviterer til en uformell kveld i Rosenkildehuset.
02 apr

ENTREPRENEUR 2019: Goal # 8

Kl 18:30- 21:00
Goal # 8: Corporate social responsibility. This workshop is for creative people who would like to get involved in business development.
29 mar

FOLK 2019: Ledelse og tillit

Kl 8:00- 15:00
Velkommen til FOLK 2019 – en lederkonferanse om dyktige folk, inspirerende folk, annerledestenkende folk og talentfulle folk. For andre gang skal Anne Lindmo lede oss gjennom en dag der temaet er hvordan tillit gjør gode ledere og medarbeidere enda bedre. Det handler om verdien av tillit og tillit som valuta.
26 mar

Hvordan utvikle droneindustrien?

Kl 8:30- 12:30
Det pågår en rivende utvikling innenfor alt som har med utvikling og bruk av droner. Offentlige og private aktører identifiserer nye bruksområder, og stadig flere innovative teknologibedrifter lager nye løsninger. Kom og bli oppdatert!
22 mar

LEDERSKOLEN II: Få de medarbeiderne du fortjener!

Kl 11:00- 13:00
Vis tillit og få de medarbeiderne du fortjener. Tillit er risiko og ansvar hånd i hånd. Det gir mer ledelse, men færre ledere, mener Tom Georg Olsen. Han er styreleder, konserntjener og medgründer i Miles AS og ledelsesfilisofien hans har gitt gode resultater og fått stor oppmerksomhet både nasjonalt og internasjonalt. Bli med når han besøker Lederskolen.
20 mar

Treffpunkt Stavanger: Mulighetene i framtidens Hillevåg

Kl 8:00- 11:30
Stavanger kommune har som målsetning å utvikle gode bo- og nærmiljøer og økt lokalt engasjement. Storhaug bydel har funnet sin identitet, næringslivet blomstrer, og folk trives. Hillevåg bydel står for tur. Kan næringslivet spille på lag med kommunen for et områdeløft for «Herlige Hillevåg»? På dette Treffpunkt Stavanger møtet får du høre om visjoner og muligheter, planer og rekkefølgekrav. Engwall Pahr-Iversen gir et historisk tilbakeblikk og presenterer noe av bydelens sjel.
19 mar

Treffpunkt Dalane: Naturalytelser og nye utfordringer for arbeidsgiver

Kl 8:00- 10:00
Mye har vært sagt og skrevet om naturalytelser som rabatter og bonuspoeng den siste tiden. Når er en ytelse skattepliktig? Må arbeidsgivere betale arbeidsgiveravgift? Hvilke regler gjelder egentlig? På vårt frokostmøte om naturalytelser vil våre skatterådgivere besvare disse spørsmålene. Velkommen til frokostmøte!
15 mar

Introduksjonskurs i netthandel

Kl 11:00- 13:00
Hent Hallgeir sin presentasjon, tips og triks her: https://linktr.ee/hallgeirg

14 mar

Styreskolen 2019: Konkurransestrategier

Kl 8:00- 11:30
«Blue Ocean, fra rødt til blått hav gjennom nye konkurransestrategier». Terje I. Våland viser oss hvordan nye forretningsmuligheter kan oppstå gjennom å forandre markedsgrensene.
13 mar

Treffpunkt Randaberg: Sentrumshandel og destinasjonsutvikling

Kl 8:00- 9:45
Randaberg kommune har stor fokus på sentrumsutvikling i kommuneplanen. Det er gjort en mulighetsstudie for Randaberg sentrum, og kommunen trenger samarbeid med næringsliv og frivilligheten!
13 mar

Nye regler for arbeidsinnvandring

Kl 8:00- 10:00
Kombinasjonen nytt regelverk og økt arbeidsinnvandring gir noen utfordringer som vi som brukere må være med å håndtere.
Informasjonsmøte; la oss sammen bidra til å gjøre alle forberedelser «riktig første forsøk».
12 mar

Klimamål gir nye forretningsmuligheter

Kl 8:30- 11:30
Stavanger kommune har vedtatt et mål om å kutte klimautslippene med 80 prosent innen 2030. Dette gir nye forretningsmuligheter for næringslivet i regionen! Kom og hør hva det kan bety for din virksomhet.
08 mar

Agenda: Nyheter om arbeidsrett

Kl 9:00- 10:30
Den siste tiden har det blitt gjennomført flere endringer i arbeidsmiljøloven, og avsagt dommer som er sentrale i arbeidsrett.
07 mar

Båndbykonferansen

Kl 9:00- 14:30
Fra ekspanderende bybånd til konsentrert båndby. Er Sandnes og Stavanger klar for omstilling?
06 mar

Introduksjonskurs i styrearbeid

Kl 8:30- 15:30
Solid styrearbeid er avgjørende for alle virksomheter. Alle bedrifter forbereder nå sine generalforsamlinger og mange er på jakt etter nye styremedlemmer. Dette introduksjonskurset er en god startpakke og gjør deg godt forberedt enten du representerer eierne, de ansatte eller er leder med ansvar for styreoppfølging.
22 feb

Salg for selgere: Struktur

Kl 8:00- 11:30
Struktur og veivalg for salgsoppnåelse er temaet når vi igjen inviterer til «Salg for selgere». For å oppnå suksess, er du avhengig av et godt samspill mellom mellom mål, virkemidler og resultater – med andre ord en god struktur. For å fortelle oss mer om dette kommer Sigurd Grayston Skjørestad fra Grayston, Kenneth Våge og Lene Nevland Sivertsen fra Sandnes Sparebank, Ewy Myrhaugen fra Evan-Jones International og André Hauge fra Vecora. Velkommen til en ny kompetansedag for alle selgere, ledere og andre med salgsfokus.
19 feb

Treffpunkt Dalane

Kl 18:00- 21:00
Fylkesordfører Solveig Ege Tengesdal kommer til Treffpunkt Dalane for å gi oss en skikkelig presentasjon av en rykende fersk Regionalplan Dalane. Hun har også med seg rådgiver og ansvarlig for planen, Pål Kloster. Eigersund kommune jobber også med ny kommuneplan. Plansjef Dag Kjetil Tonheim og ordfører Odd Stangeland viser oss forslaget. I tillegg får vi besøk av Egil Hollund som presenterer Næringsforeningens nye Økonomiske rapport. Velkommen!
19 feb

Vestlandskonferansen 2019

Kl 9:00- 15:00
En Større Dag – Verden Rundt for verdiskaping.
15 feb

Festkveld med Næringsprisen i Gjesdal

Kl 19:00- 22:30
Velkommen til en festkveld for å hedre næringslivet i Gjesdal kommune. Her skal Næringsprisen 2018 og Årets Vær deles ut. Vi legger som vanlig rammene for en trivlig og litt høytidlig kveld. Vi får servert god mat, hedret prisvinnere og har lagt til rette for god underholdning.
Vi håper du vil være med. Velkommen!
15 feb

LEDERSKOLEN I: Best på feil

Kl 11:00- 13:00
Her kan du laste ned boken Øyvind Kvalnes refererte til:  https://link.springer.com/book/10.1007%2F978-3-319-63318-3
08 feb

Game Changers: Jobb smartere

Kl 11:00- 13:00
Er din bedrift i gang med digitalisering? Er det usikkerhet rundt beste fremgangsmåten for å oppnå gode resultat? Nå kan du få en dypere innsikt som hjelper deg å navigere i teknologi-jungelen.
05 feb

Hodejakt

Kl 12:00- 15:30
Hvor og hvordan finner vi de kloke hodene som regionen trenger i året som kommer?
31 jan

Byggebørsen 2019

Kl 18:00- 21:00
På Byggebørsen får du vite litt mer om hva det offentlige har tenkt å bygge det neste året, hvilke typer enterpriser, størrelser og når oppdragene kommer ut. Egil Hollund i Næringsforeningen vil også ha en gjennomgang av foreningens nye økonomiske rapport. Det blir god tid til mingling og vi gleder oss til å se deg!
31 jan

Energiåret 2019

Kl 8:00- 11:30
På vei mot en ny energiopptur? Hvor sterk er den og hvor lenge vil den vare?

25 jan

Kommuneplanen i Stavanger

Kl 8:00- 10:00
Kommuneplanens arealdel i Stavanger er ute til høring og samfunnsdelen for Nye Stavanger kommer ut til høring om kort tid. På frokostmøtet får du en god gjennomgang av kommuneplanens arealdel og samfunnsdelen som kommer til høring. Høringsfristen for arealdelen er 31. januar.
Velkommen til frokost, mingling og informasjon.

24 jan

UTSIKTER 2019

Kl 8:00- 13:00
Hvordan er utsiktene for norsk økonomi? Og hva skjer i Rogaland? For 14. gang inviterer DNB og Næringsforeningen til Rogaland på Børs: Utsikter 2019. På plass er, som tidligere år, senioranalytiker Eirik Larsen som slipper årets økonomiske rapport. Velkommen!
23 jan

Årets bedrift i Randaberg

Kl 8:30- 10:00
Velkommen til bedriftsbesøk hos Gymo AS, som er kåret til Årets bedrift i Randaberg!
22 jan

Treffpunkt Dalane: Økonomiforståelse i styrerommet

Kl 18:00- 21:00
Eigersund kommune og Næringsforeningen inviterer, i samarbeid med Projure, til et økonomikurs for styremedlemmer, politikere og ledere.
22 jan

Skyen kommer nærmere

Kl 9:00- 11:30
Microsoft bygger datasenter i Stavanger. Hva betyr det for deg og din bedrift? Kom og hør om deres planer.
18 jan

Treffpunkt Sandnes: Sentrumsplanen i Sandnes

Kl 8:00- 10:15
Sentrumsplanen i Sandnes er ute til høring og vi inviterer til et informasjonsmøte før høringsfristen er ute. På møtet får du presentert planen og vi får kommentarer fra et utbyggersynspunkt og fra Sandnes sentrum. Velkommen til et matnyttig møte.
17 jan

Treffpunkt Stavanger: Dette skjer på Holmen

Kl 8:00- 10:00
Med ny sentrumsplan kan det skje store endringer for området Holmen. Men allerede nå er det spennende ting på gang med hoteller og nytt kontorbygg. Bli med oss på Treffpunkt Stavanger og hør mer om hva som skal skje på Holmen.
16 jan

AFKL network meeting (By invitation only)

By invitation only
04 jan

Aksjeåret 2019

Kl 10:30- 14:00
Hvem vant aksjeduellen 2018 og hva er de beste tipsene for 2019? Velkommen til Aksjeåret, en av årets mest omtalte konferanser i Næringsforeningen. Bli med når Alexander Stensrud i SKAGEN fondene og Peter Hermanrud i Sparebank 1 Markets møtes i dialog med investor Harald Espedal. I tillegg har vi i år en miniexpo der du kan møte Handelsbanken, Pareto, Danske Bank, SKAGEN fondene, Sparebank1 SR-Bank, NOON Invest AS, Sparebanken Vest, Nordea og DNB Private Banking.