rsm

21 sep

LEDERSKOLEN I: Slik får du det beste styret

Kl 11:00- 13:00
Kom og hør BIs styreekspert Morten Huse snakke om ledelse, styrer, styrearbeid, eierskap i arv og hvordan du får det beste styret. I tillegg kommer bedriftsgründer Tore Christiansen og daglig leder for SFF Boye Christiansen for å snakke om reisen de har hatt, planene for framtiden, og deres betraktninger på god ledelse og godt styrearbeid.
20 sep

Dalanebørsen 2018

Kl 18:00- 21:00
Vi inviterer til leverandørmøte for større prosjekter i Dalane. Her får du høre om Eigersund kommune, Aker Solution, B&G sine kommende prosjekter, størrelser, entepriseform og utlysning.
19 sep

Optimal styring i en digital hverdag

Kl 8:30- 12:00
Vi er kommet til 2018. Likevel foregår strategisk styring av virksomheter ofte på tradisjonelt vis. Beslutninger blir i stor grad tatt basert på magefølelse, det er hyppig bruk av Excel, bruk av historiske data, lite transparent og utilgjengelig beslutningsunderlag, og flerfoldige versjoner av sannheten. De fleste har store forventninger til hvordan det digitale skiftet skal innta måten vi styrer virksomheten på.
18 sep

Salg for selgere med Dag Øyvind Meling

Kl 8:00- 12:00
Hva har den naturlige selgeren i seg som gjør at han eller hun klarer å få gråstein til å bli gull? Gründer Dag Øyvind Meling i Roxel blir av mange beskrevet som den perfekte selger; ekte, engasjert, naturlig og overbevisende. Kom og hør og lær når Meling deler av sine erfaringer. I tillegg får vi besøk av Ewy Myrhaugen fra Evan Jones International.
13 sep

Treffpunkt Rennesøy

Kl 16:00- 18:30
Årets Treffpunkt Rennesøy blir om næringslivet i Nye Stavanger. Kom og hør hvordan Arbeidsutvalget til Fellesnemda for Nye Stavanger tenker.
13 sep

Game Changer: Nye metoder for forretningsutvikling

Kl 11:00- 13:00
Lyst til å lære en effektiv metode for problemløsning og innovasjon?

12 sep

Tungenesmøtet 2018

Kl 17:30- 21:00
Velkommen til det tradisjonsrike Tungenesmøtet, for alle som er interessert i næringsliv og næringsutvikling i og rundt Randaberg. «Randaberg som byggeplass» er årets tema. Prosjektleder i Vegvesenet, Gunnar Eiterjord, forteller om erfaringene med byggingen av Ryfast, og prosjektleder for Rogfast, Tor Geir Espeland, vil snakke om muligheter for samarbeid med lokalt næringsliv. Og vi får servert SpareBank 1 SR-Banks oppdatering av konjunkturbarometeret for Rogaland.
12 sep

Framtidens Forus

Kl 13:00- 15:00
Den interkommunalle kommunedelplanen for Forus legger viktige rammer for utviklingen i landets viktigste næringsområde. Nå er planen på høring. Hva vil den bety for Forus, og hva mener næringslivet?
11 sep

Bedriftsbesøk hos Cargill i Dirdal

Kl 9:00- 12:00
Vil du vite mer om hvordan Cargill jobber med åpen innvoasjon og samarbeid med akademia, og hvordan de på denne måten klarer å holde farten oppe i et globalt marked? Bli med på besøk, men meld deg tidlig på - her er det begrenset med plasser!
07 sep

AGENDA: Omstilling gjennom bedriftsintern opplæring

Kl 8:30- 10:00
Bedriftsintern opplæring er en ordning som hjelper bedrifter til å omstille seg. Næringslivet bør bli enda flinkere til å benytte seg av den. Kom og hør hvordan!
06 sep

Ny og nysgjerrig?

Kl 19:00- 21:00
Er du nytt medlem i Næringsforeningen? Vi ønsker å bli bedre kjent med deg og din bedrift, og inviterer til en uformell kveld i Rosenkildehuset.
05 sep

Treffpunkt Jæren: Regionalplan , utbyggingpakke Jæren og bedriftsetablering

Kl 18:00- 21:00
Velkommen til høstens første Treffpunkt Jæren. På møtet får du blant annet vite mer om Regionalplan Jæren, om utbyggingspakke Jæren og aller siste nytt om bompengeringen. Vi får også høre om en spennende mulighet for bedriftsutviklingen på Jæren. Jonas Skrettingland kommer, Christine Haver kommer,  Dag Jørund Lønning kommer, kommer du?
04 sep

Trender innen markedsføring og kommunikasjon

Kl 11:30- 13:00
Hva preger det store bildet innen digital markedsføring? Hva skjer hos Google og Facebook. Kom og hør siste nytt når vi får besøk av den meget kunnskapsrike og inspirerende Stig Martin Fiskå fra Keyteq.
30 aug

Sommerfest i Dalane

Kl 19:00- 22:00
Velkommen til årets sommerfest i Dalane.
27 aug

Equinor: Leverandørmøte

Kl 13:30- 17:30
Lær mer om Equinors framtidige innkjøp, anskaffelsesmodeller og konkrete kontrakter som er underveis.
24 aug

Treffpunkt Sandnes - Sandnes kommuneplan

Kl 8:00- 10:00
Hva vil utkastet til kommuneplanen bety for utvikling av Sandnes og for næringslivet? På møtet får vi presentert kommuneplanen, med rom for spørsmål og innspill.
14 aug

Arendalsuka: Kan fornybarfondet bli det nye oljefondet?

Kl 9:00- 11:00
Sammenlignbare internasjonale fond viser drømmeavkastning! Eksperter spår et stort antall arbeidsplasser og investeringer som fører til utvikling av ny teknologi og kommersialisering i industrien. Nysnø Klimainvest skal få fart på investeringene innen fornybar energi og bidra med noe som gjør verden litt bedre.
15 jun

Hvordan blir Fornybar AS en suksess?

Kl 9:00- 11:00
Fornybar AS skal få enda mer fart på investeringene innen fornybar energi. Selskapet er lagt til Stavanger, og Siri M. Kalvig er nylig tilsatt som administrerende direktør. Hvordan skal Fornybar AS bli en suksess?
13 jun

Bli leverandør til en selvkjørende busslinje

Kl 8:30- 11:00
Framtidens reisemønster vil de neste årene endres radikalt både internasjonalt og nasjonalt. For å sikre det beste tilfanget av kompetanse og teknologi har EU startet et prosjekt der Gjesdal kommune deltar, og som kanskje din bedrift kan bli en del av. Nå inviterer vi bedrifter med kompetanse innen robotindustrien, hardwareindustrien,  softwareleveranser, salg av minibusser, trafikksystemer, MaaS og forskning innen feltet til en spennende workshop.
07 jun

Oil & gas procurement on the Norwegian continental shelf

Kl 8:00- 10:30
This seminar gives a basic introduction to Norwegian contract law on the conditions to form a binding contract, the regulatory framework for oil and gas procurement and key factors to succeed in tender processes. The seminar is particularly addressed to project managers, commercial and contract managers and other key positions involved with oil and gas procurement and contracts. Speakers at this seminar are Gunnar Espeland, Nikolai Brøvig and Marit Hembre from Simonsen Vogt Wiig.
07 jun

Bedriftsbesøk hos IRIS Miljø

Kl 8:00- 10:00
IRIS Miljø er et internasjonalt og multidisiplinært forskningsmiljø som holder til i Mekjarvik. Forskningsmiljøet jobber med innovative løsninger på sammensatte utfordringer. Kom og lær hvordan de jobber, og hvem som er oppdragsgivere til dette spennende og dyktige fagmiljøet. Det blir omvisning på anlegget for dem som ønsker det.
06 jun

Treffpunkt Jæren: Sommeravslutning

Kl 18:15- 22:15
Jærmalerne satte Jæren på kartet for mange år siden og blant annet Kitty Kielland malte noen av sine ikonisike bilder med utgangspunkt i Kvalbein Gård. Tema på årets sommerfest er Jærmalerne og et reiselivsprosjekt som har startet opp rundt mange ikoniske bilder fra Jæren. Men først og fremst blir det mingling, lett underholdning og selvsagt Jærmalermeny! Bli med å feire sommeren og Jæren!
05 jun

Jæren: Skap engasjerende og produktive møter

Kl 8:30- 10:30
Slutt med endeløse, bortkastede og inneffektive møter. Kom og lær deg verktøyene som trengs for å få slagkraftige møter med bedre trivsel, økt engasjement og bedre resultater – når Erik Lerdahl tar turen til oss på Jæren.
31 mai

GameChanger med Stormberg-gründer Steinar J. Olsen

Kl 12:00- 14:00
Stormberg-gründer Steinar J. Olsen har bygget opp en klesgigant som tar et aktivt samfunnsansvar. Kom og hør han fortelle hvorfor de gjør som de gjør, hva som menes med sirkulærøkonomi og hvorfor det å tenke bærekraftig også er det mest lønnsomme.
30 mai

Salg for selgere: Presentasjonsteknikk!

Kl 8:00- 12:00
I møteserien «Salg for selgere» tar vi denne gangen for oss rådgivning og formidling ved hjelp av ulike verktøy ved Knut Bentzen fra Kinly AS.
Han jobber verden rundt for å lage gode brukeropplevelser for folk som jobber og samarbeider på tvers av avstand og yrker.
28 mai

Kick-off for Nordic Edge Smart City Innovation Cluster

Kl 9:00- 11:00
Stavanger-regionen og Nordic Edge har fra 1. januar 2018 fått offisiell status som den norske innovasjonsklyngen på tematikken «Smarte byer og samfunn». Nå ønsker vi velkommen til oppstartsmøte for smartby-klyngen. Kom og hør hva dette kan bety for deg og din bedrift i form av forretningsmuligheter og prosjektsamarbeid.
24 mai

Prestasjonskonferansen 2018

Kl 8:00- 16:00
Tidenes konferanse for alle som er opptatt av å prestere på topp.
23 mai

Fagdag for offentlige anskaffelser 2018

Kl 8:30- 15:00
Fagdag for offentlige anskaffelser vil dekke aktuelle nyheter på anskaffelsesområdet. Konferansen er særlig myntet på leverandørene, men også de som arbeider hos offentlig oppdragsgivere.
15 mai

Slik kan din bedrift gi en ungdom en mulighet

Kl 11:00- 13:00
Yrkesaktivitet er nøkkelen til et godt liv og gjør at våre unge kan bidra til samfunnet. Derfor er det viktig å få unge ut i arbeid. For å få flere unge ut i jobb, trenger vi flere med på laget.
09 mai

Kl 8:30- 11:30
Cross-cultural training in the Norwegian context to achieve the best possible working environment to grow your business. Target group are all employees working across cultures.
08 mai

Leverandørfrokost: SUS2023 Entrepriseplanen

Kl 8:00- 10:00
Vil du vite mer om Entrepriseplanen for SUS2023 og når anbudene komme ut? Da er dette møtet for deg. Velkommen til et matnyttig møte og en kopp kaffe!
03 mai

Styreskolen II: Enkle skattemessige muligheter

Kl 8:30- 11:30
Styreskolen er en ny kompetanseserie i regi av Handelshøgskolen UiS og Næringsforeningen. I denne modulen av Styreskolen vil professor Benn Folkvord og prodekan Lars Atle Kjøde fra Handelshøgskolen ved UiS gi en oversikt over viktige og enkle tilpasninger som styrer og aksjonærer bør kjenne til i forbindelse med årlig skatteoppgjør og drift av selskaper.
27 apr

Lederskolen III: Innovasjon, utvikling og vekst

Kl 11:00- 13:00
BIs Youtube-konge, høgskolelektor Tor Haugnes, kommer til Lederskolen. Han skal ta for seg innovasjon og utvikling, likhetene og forskjellene mellom entreprenørskap og business og hva som skal til for å drive fram nye ideer. Er rigging og skalering av et forretningsmessig lønnsomt prosjekt det samme som entreprenørskap – og hva skal egentlig til for å lykkes med noe nytt i en etablert virksomhet? Opplev Tor Haugnes, en av de mest inspirerende og dyktige foredragsholderne i Norge på sitt område.
26 apr

Treffpunkt Dalane: Nyskapning - hvordan gjør vi det i praksis?

Kl 7:30- 11:00
Erik Lerdahl er professor i kreativitet ved Høyskolen Kristiania. Han er kjent for sine gnistrende foredrag. Nå kommer han til oss for å snakke om hvorfor kreativitet og nyskapning er selve drivhjulet i alle innovasjons- og endringsprosesser. At vi skjønner og får til innovasjon- og endring er kritisk for norsk næringslivs fremtidige konkurransekraft i en tid med stadig nye utfordringer, blant annet knyttet til økende digitalisering, robotisering og bruk av kunstig intelligens.
25 apr

U37: Få den innflytelsen du trenger

Kl 19:00- 21:00
Denne kvelden møtes vi på tvers av nettverk og bakgrunn. Vi tilbyr faglig påfyll, og gode muligheter til å knytte kontakter og bygge relasjoner. Vi får besøk av Nashater Deu Solheim, som vil gi råd om hvordan du kan oppnå den innflytelsen du trenger for å motivere dine medarbeidere, og til å forhandle med ledere, interessenter og konkurrenter.
24 apr

Sentrumsplanen for Stavanger

Kl 11:30- 14:00
Sentrumsplanen for Stavanger er viktig for næringslivet. Nå er vi på oppløpsiden. Kom og bruk siste mulighet til å påvirke innholdet!
19 apr

Treffpunkt Dalane: Introduksjonskurs i Styrearbeid

Kl 18:00- 21:00
Solid styrearbeid er avgjørende i alle virksomheter på alle nivå.  Dette introduksjonskurset er tilpasset styrets ansvar og god styreskikk om du representerer en bedrift, lag og foreninger eller i politikken.
17 apr

Generalforsamling med festmiddag

Kl 19:00- 23:00
Velkommen til årets generalforsamling i Næringsforeningen!
17 apr

Forusmøtet 2018

Kl 9:00- 12:00
Forus er i kraftig omstilling. Endringene skjer i høyt tempo: Varehandel, trafikk, parkering, kollektivtilbud, ny bomring. Nå lager politikerne en ny plan som vil legge rammene for utviklkingen framover. For å gi oss det riktige perspektivet, får vi besøk av Stine Lomholt fra Scandinavian Retail Institute. Vi har mye å snakke om på årets Forusmøte!
13 apr

13 apr

Stavanger: Videomarkedsføring

Kl 8:00- 12:00

Vi gjentar suksessen fra i fjor – nå med praktisk innføring i filming med mobilen! Denne workshopen avholdes også på Jæren 12. april.

12 apr

Treffpunkt Jæren: Videomarkedsføring

Kl 8:00- 12:00

Vi gjentar suksessen fra i fjor – nå med praktisk innføring i filming med mobilen! Du kan melde deg på dette kurset både i Stavanger og på Jæren.

10 apr

Kvinneplassen med Elaine Eksvärd

Kl 8:30- 13:00
På Kvinneplassen denne gangen får du møte tre meget spennende og dyktige foredragsholdere. Den svenske forfatteren og retorikkeksperten Elaine Eksvärd ble kåret til «Årets kvinnelige taler i 2016» og kommer for å snakke om den vanskelige samtalen. Annelie Nässén er global salgsdirektør i SAS og vil dele sin erfaringer med å lede en internasjonal organisasjon i konstant endring. Vi får også høre investeringsdirektør i Skagenfondene, Alexandra Morris. Kvinneplassen arrangeres i samarbeid med EY. Velkommen 10. april!
10 apr

LEANdagen 2018

Kl 8:15- 15:30
For tredje gang ønsker vi velkommen til LEANdagen, konferansen for alle som er opptatt av forbedring, kvalitet og det å jobbe smartere. Vi får besøk av den internasjonalt anerkjente og bestselgende forfatteren, ledercoachen og LEAN-forskeren Dr. Michael Ballé. Fra NTNU og Kongsberg Maritime Subsea kommer Dr. Daryl J. Powell, fra Finn.no får vi besøk av Karina Birkeland Lome, fra EGGS design Trond Dagsland, fra Malm Orstad kommer Lauritz Løvø og fra Wellbarrier får vi høre Asbjørn Bjaanes. Årets tema er LEAN og innovasjon – LEANOVASJON.
06 apr

AGENDA : Tvisteløsning utenfor rettsapparatet!

Kl 8:00- 10:00
Hvordan unngå lange rettslige prosesser og dårlig samarbeidsklima? Nå sertifiserer Advokatforeningen egne advokatmeklere som kan bidra til at konflikter løses på et lavest mulig nivå – helt uten at domstolene er involvert.
05 apr

Ung i jobb: En kompetanse for framtiden, en plass til alle

Kl 18:00- 21:00
Har du en ungdom som er usikker på veien til utdannelse eller jobb, og ikke helt hvilke muligheter som finnes i forhold til videregående opplæring?
05 apr

Leverandørmøte: Forsvaret som innkjøper!

Kl 11:30- 14:30
Forsvaret kjøper årlig materiell og tjenester for enorme beløp innen mange sektorer, samt at det er egne ordninger for gjenkjøpsavtaler. Hvordan kan regionens bedrifter komme i posisjon til å bli leverandør?

Styreskolen - Modul 1: Styrets ABC

04 apr

Ta ordet: Karriere og prestasjonskultur!

Kl 18:30- 21:30
Hva kjennetegner dem som lykkes over tid?
23 mar

Lederskolen II: Helt sjef i sosiale medier

Kl 11:00- 13:00
Vil du være «helt sjef» i sosiale medier? Da bør du få med deg høyskolelektor Cecilie Staude når hun besøker Lederskolen for å snakke om sosiale medier for ledere.
21 mar

Treffpunkt Sola: Hva skjer i Tananger?

Kl 19:00- 21:00
Mye skal skje i Tananger framover. Sentrum, havnen, bussvei, bypakke og Skutefest er viktige stikkord. Kom og bli oppdatert på Treffpunkt Sola, den nye møteplassen for næringslivet og andre engasjerte!
21 mar

Bransjefrokost: FUD Expo

Kl 8:00- 9:30
Velkommen til et aktuelt frokostmøte for matbransjen og for andre matinteresserte. Hensikten med frokostmøtene er å tilrettelegge for en møteplass for kompetansedeling, lære av de beste og bygge nettverk for å styrke bransjen ytterligere. På frokostmøtet kommer Sigve Skretting og forteller om nysatsingen FUD og Helene Lillekvelland i Norsk Landbrukssamvirke vil presentere ringvirkningsananlysen for matindustrien.
20 mar

FOLK 2018: Lederkonferansen der medarbeideren er i sentrum

Kl 8:00- 15:30
Velkommen til FOLK 2018 – en lederkonferanse om dyktige folk, inspirerende folk, annerledestenkende folk og talentfulle folk. Norges talkshowdronning Anne Lindmo leder oss gjennom en dag der temaet er hvordan vi gjør gode medarbeidere enda bedre – kort og godt får det beste ut av folk.
16 mar

Introduksjonskurs i styrearbeid

Kl 8:30- 13:30
Solid styrearbeid er avgjørende i alle virksomheter. Vi gir deg nå et introduksjonskurs i styrearbeid, en god startpakke enten du sitter i styret på vegne av eierne, som ansattrepresentant eller leder med ansvar for styreoppfølging.
15 mar

Salg for selgere: Ny i salgsrollen

Kl 8:00- 12:00
I møteserien «Salg for selgere» tar vi denne gangen for oss det å være helt ny i salgsrollen. Uavhengig av hvilket produkt eller tjeneste du skal selge, er det noen fellesnevnere knyttet til salgsrollen og personlige egenskaper som kan trenes fra første dag!
14 mar

Treffpunkt Jæren: Hvorfor skulle noen hacke meg?

Kl 18:00- 21:00
Passer du godt nok på mobilen, din PC, nettbrettet og informasjonen din? På Treffpunkt Jæren setter vi denne gang datasikkerhet på agendaen. Vi har fått med oss blant annet Chris Dahle og Jørgen Dyrhaug som gir oss innføring i hvorfor noen har interesse av hacke deg eller din bedrift. Du får også gode tips og råd om hvordan du kan unngå å bli neste offer for skurkene.  Som vanlig legger vi opp til god tid til mingling og gjentar forrige samling med pizza, pølse og øl! Møtet og temaet er tilpasset deg, meg og alle næringsdrivende.
09 mar

08 mar

En varehandel i endring

Kl 8:00- 12:00
Varehandelen er en av de største næringene våre. Den er i sterk og rask endring.
07 mar

Entreprenørskapsdagen 2018

Kl 11:30- 14:00
Hire for attitude, train for skills! Ungt Entreprenørskap Rogaland og Næringsforeningen inviterer til Entreprenørskapsdagen 2018! Ungdomsbedrifter fra hele fylket møtes til utstilling og konkurranser og du inviteres til å møte morgendagens innovatører, arbeidstakere og ledere.
02 mar

AGENDA: Nytt regulativ for varsling

Kl 8:00- 10:00
AGENDA er korte informasjonsmøter med nyheter innen regelverk og jus. Hensikten er å sikre at den/de i bedriften som har ansvar for de ulike fagområdene skal få informasjon i tidlig fase.
02 mar

Treffpunkt Sandnes: Regionale rammer for utvikling

Kl 8:00- 10:00
Hvilke rammer ligger til grunn for utvikling av regionen og Sandnes? Planporgrammet for Regionalplan for Jæren er snart ute til høring, Byvekstavtaler er inngått og infrastrukturprosjekter i bypakken jobbes framover. På dette treffpunktet får vi en status på både planprogrammet og bypakken.
28 feb

Entrepreneur 2018: Digital marketing!

Kl 18:30- 21:00
Stavanger Chamber of Commerce in cooperation with regional start-up organizations and officials invites to free sessions to share inspirational information about what a Start-up means in real life and meeting people with a positive business mindset.
27 feb

Kl 19:00- 21:00
U37 Ledernettverk er en nettverksarena for unge ledere med den hensikt å gi unge ledere et treffpunkt for diskusjon av aktuelle problemstillinger, faglig input og relasjonsbygging.
23 feb

Festkveld med Næringsprisen i Gjesdal

Kl 19:00- 22:30
Velkommen til en festkveld for å hedre næringslivet i Gjesdal kommune. Her skal Næringsprisen 2017 og Årets Vær deles ut. Vi legger som vanlig rammene for en trivlig og litt høytidlig kveld. Vi får servert god mat, hedret prisvinnere og har lagt til rette for god underholdning med Dag Schreiner som gir oss et skårblikk på Gjesdal.
21 feb

Digital21: Digitalisering av norsk næringsliv

Kl 12:00- 16:30

Regjeringen har etablert Digital21 for å sette fart på digitalisering av norsk næringsliv. Vi vil høre dine synspunkter på hvor skoen trykker slik at vi kan gi myndighetene klare anbefalinger. Vi inviterer derfor til innspillsmøte i Rosenkildehuset.

20 feb

Salg for selgere: Prestasjonskultur!

Kl 8:00- 12:00
I møteserien «Salg for selgere» tar vi denne gangen for oss prestasjonskultur. Hva kjennetegner dem som lykkes over tid? Hvorfor er motivasjon, vilje og disiplin avgjørende for personer som ønsker å lykkes med salgs- og markedsarbeid?
09 feb

Lederskolen I: Hvordan sikre stabilitet når alt flyter?

Kl 11:00- 13:00
Jan Ketil Arnulf er tilbake på Lederskolen. Denne gangen for å snakke om ledelse i en hverdag hvor det eneste som er konstant er endring.
09 feb

07 feb

Introduksjonskurs i styrearbeid

Kl 8:30- 15:30
Solid styrearbeid er avgjørende i alle virksomheter. Vi gir deg nå et introduksjonskurs i styrearbeid, en god startpakke enten du sitter i styret på vegne av eierne, som ansatterepresentant eller leder med ansvar for styreoppfølging.
06 feb

06 feb

Hvordan sikrer du deg mot digitale angrep?

Kl 8:00- 11:00
Er du og din bedrift bevisst på å unngå data-angrep og svindel? Digitale angrep blir mer omfattende, og rammer på tvers av bransjer og sektorer. Risikoen for samfunnet er på mange områder store. Dersom denne tiltakende utviklingen skal stoppes må man stå sammen slik at samfunnet blir mindre sårbart.
02 feb

AGENDA: Hvordan beskytte dine bedriftshemmeligheter?

Kl 8:00- 10:00
Hva er dine bedriftshemmeligheter og hvordan skal du beskytte dem?
01 feb

Energiåret 2018

Kl 8:00- 12:00
Energiåret 2018 samler de fleste sentrale aktører i olje- og gassnæringen. Her tar vi pulsen på bransjen. Her identifiserer vi mulighetene. Her ser vi framover. Blant årets foredragsholdere finner du oljedirektør Bente Nyland, EYs oljetungvekter Espen Norheim og administrerende direktør Geir Austigard i Øglænd System.

31 jan

Treffpunkt Jæren: Boligsalg og varehandel i 2018

Kl 18:00- 21:00
På årets første Treffpunkt Jæren tar vi temperaturen og spår litt om året som kommer når det gjelder boligsalg og varehandel. Vi får blant annet besøk av Bjørn-Erik Øye fra Prognosesenteret og Kristin Gustavsen fra Stavanger sentrum som driver CID-prosjektet for sentrumsutvikling og handel. Selvsagt får vi også en liten statusrapport fra lokale aktører. Vel møtt!
31 jan

Anleggsbidrag og ny avtalemal fra Lyse Elnett

Kl 8:00- 10:00
Anleggsbidrag med  tilknytning til nett er innført. Lyse Elnett kommer og forklarer den nye avtalemalen knyttet til dette. Det er endringer både med tanke på fakturering, overlevering av anlegg, prosjektering og lignende. Her er det viktig informasjon for de som er utbyggere, og pass på at riktig person i din bedrift får dette møtet med seg.

30 jan

Kan vi gripe mulighetene i bioenergi?

Kl 11:00- 15:00
Hvordan kan vi gripe mulighetene innenfor bioenergi og CO2-fangst? Dette er temaet når vi inviterer til seminar ved Risavika Gas Centre. Blant foredragsholderne er Siri Kalvig, Anders Karlsson-Drangsholt, Egil Vigdel og Arild Johannesen.
26 jan

Vi besøker årets bedrift i Randaberg

Kl 8:00- 10:00
Coop Mega er kåret til Årets bedrift i Randaberg. Vi inviterer tradisjopnen tro til bedriftsbesøk hos vinnerbedriften. Du får også høre ordfører Kristine Enger snakke om muligheter og utfordringer for Randaberg kommune i 2018. Base Property orienterer dessuten om prosjektet «Sentrumsparken».
25 jan

Byggebørsen 2018

Kl 18:00- 21:00
På Byggebørsen får du vite litt mer om hva det offentlige har tenkt å bygge det neste året, hvilke typer enterpriser, størrelser og når oppdragene kommer ut. Det blir også en oppdatering fra arbeidet til A-krimgruppen og du får vite litt mer om alle de sakene som ressursgruppen for Bygg og Anlegg jobber med. Det blir god tid til mingling og vi gleder oss til å se deg!

25 jan

Treffpunkt Dalane: Sosiale medier

Kl 11:00- 13:15
Velkommen til vår nye møteserie i Dalane med aktuelle temaer. Først ut er sosiale medier for bedrifter. Du vil treffe Silje Herget fra Melvær & Co, i tillegg til Ole Østring og Roar Hasle fra Megabite. De vil sammen gi deg en innføring i hvordan du og din bedrift kan bli mer synlig på sosiale medier, hvordan du enkelt kan bruke videomarkedsføring og du vil få en innføring i hvordan dette fungerer på nettet.
24 jan

Rogaland på Børs: Utsikter 2018

Kl 8:00- 13:00
Hvordan er utsiktene for norsk økonomi? Og hva skjer i Rogaland? For 13. gang inviterer DNB og Næringsforeningen til Rogaland på Børs: Utsikter 2018. På plass er, som tidligere år, senioranalytiker Eirik Larsen. I tillegg kommer blant annet Steinar Bjartveit fra BI og Irene Rummelhoff fra Statoil.
18 jan

Moderne rekruttering!

Kl 11:30- 15:00
Nå er optimismen tilbake i Stavanger-regionen og flere virksomheter ansetter folk igjen. Hva har vi lært siden rekrutteringstoppen i 2014? Hvordan sikrer vi oss de beste kandidatene i framtiden, hva er mulig og hva er best practice i forhold til dagens regelverk?
17 jan

Treffpunkt Ryfylke hos Vestkorn

Kl 17:30- 20:30
Har du lurt på hva som skjer på Tau mølle? Har du kjent lukten av puffet ris og hvete og kanskje hørt om splitting av erter? Årets første møte i Ryfylke blir på Vestkorn hvor vi lærer bedriften bedre å kjenne. Vi får også besøk av ordfører og så får litt informasjon om hva som skjer på Tau framover. Bli med!
16 jan

Teknologibørsen med Smartby Stavanger og SUS2023

Kl 8:00- 10:30
Ressursgruppen for Teknologi iniviterer til leverandørmøte med SUS2023 som forteller om behov for teknologiske løsninger og tjenester for det nye sykehuset. Smartbyen Stavanger forteller kommunens store satsning på digitalisering, og presenterer veikartet for Smartbyen Stavanger.
12 jan

Living and working in the Stavanger-region

11 jan

Kl 19:00- 21:00
U37 Ledernettverk er et nettverk for unge ledere. Her kan unge ledere møtes, utveksle erfaringer og diskutere tema innenfor ledelse.
05 jan

Aksjeåret 2018

Kl 11:00- 13:30
Hvilke investeringer blir mest lønnsomme i 2018?  Gå ikke glipp av trender, tips og aksjeduell mellom Øivind Fjell i SKAGEN fondene og Peter Hermanrud i Sparebank 1 Markets, i dialog med investor Harald Espedal.
04 jan

Treffpunkt Sandnes: Hva skal byen Sandnes bli?

Kl 18:00- 21:00
Velkommen årets første kveldsmøte på Sandnes. Vi spør hvordan Sandnes sentrum vil bli og hvordan denne utviklingen vil skje. Hvordan kan vi best mulig samhandle for å få det beste resultat? Vi får blant annet besøk av rådmannnen og Floire Daub som er arkitekten bak Ruten og midtre del av Havneparken. Her blir det lave skuldre, god mulighet for diskusjon og mingling. Velkommen!