Kallesten

Tidligere møter

14 jun

Rogfast - informasjon om anbud og entrepriser

Kl 8:00- 9:30
Rogfast er vedtatt og skal bygges. Statens vegvesen kommer for å gi en orientering om prosjektet, entrepriser, rekkefølge, frister og alt annet du trenger å vite. Velkommen til et "matnyttig" møte.
01 jun

Industrikonferansen Norrøna

Kl 8:00- 14:00
Klarer vi å ta innover oss de store omskiftningene i samfunnet og skape nye forretningsmuligheter, nye forretningsmodeller og produkter? I oljeregionen er omstillingen i full gang, men er vi smarte nok og griper de mulighetene som byr seg? På årets konferanse kommer blant annet Shahzad Rana, Geir Austigard, Trine Karin Stangeland, Eirik Andreassen fra Digital Norway og Sjur Svabo. Velkommen!
31 mai

Kvinneplassen med Åsne Seierstad

Kl 8:30- 12:30
På Kvinneplassen denne gangen får du høre den internasjonalt anerkjente forfatteren Åsne Seierstad, professor Gillian Warner-Søderholm vil gi sine beste råd til kvinner i næringslivet og vi får besøk av gründer og konsulent Irene Grastveit. Velkommen til Kvinneplassen onsdag 31. mai!
31 mai

Digital Drilling Conference

Kl 8:15- 13:05
Digitalization is transforming many industries. Now it is time for the drilling industry. New instrumentation, standards, data infrastructure, data analytics and new business models will create substantial value.
30 mai

Treffpunkt Jæren

Kl 8:30- 10:30
I Norges mest spennende matklynge på Kviamarka finner vi Prima Jæren. Her møtes vi for å få vite litt mer matklyngen, omvisning hos Prima Jæren og ikke minst hvordan det nå jobbes for å få Landbruksdirektoratet til vår region. Mange aktører samarbeider og på møtet får du vite argumenter, status og veien videre. Velkommen!
24 mai

Bedriftsbesøk hos Einar Hanasand

Kl 8:00- 10:00
Salatkongen Einar Mikal Hanasand ble kåret til Årets bedrift i Randaberg 2010. Her får vi se og høre hvordan en av landets største produsenter av salat og andre grønnsaker har jobbet med innovasjon og produktutvikling. Videre forteller Olav Sande som er leder for Næringsforeningens Ressursgruppe for Mat om deres aktiviteter, og Kyrre Knudsen fra SpareBank 1 SR-Bank tar temperaturen på næringslivet i regionen. Velkommen til frokostmøte!
23 mai

Kick off for studenter og bedrifter som vil bli kjent!

Kl 18:30- 21:00
Studentene ved BI og UIS har etablert ei felles ressursgruppe for blant annet å sikre at studentene tar del i regionens utvikling og ikke minst åpner dører for studentene til det etablerte næringslivet. Velkommen til studentene som vil det "lille ekstra" og til bedriftene som ønsker utvikling gjennom ung og frisk kompetanse!
23 mai

Fagdag offentlige anskaffelser

Kl 8:30- 15:00
Fagdagen tar opp sentrale utfordringer som kan bidra til at leverandørene er posisjonert i anskaffelseskonkurranser.
19 mai

Lederskolen IV: Lean og ledelse

Kl 9:45- 13:00
Hvordan skape entusiasme, økt kundetilfredshet og lønnsomhet ved å lede en virksomhet ved hjelp av LEAN-prinsipper? Vi får besøk av Kenneth Gilje fra Gilje Tre, som ble kåret til Årets norske Leanvirksomhet i 2015. I tillegg er førsteamanuensis Pål Berthling-Hansen tilbake - garantert nyttig.
16 mai

AGENDA: Ny lov om personvern fra 2018

Kl 8:15- 10:00
AGENDA er et nytt medlemstilbud med korte informasjonsmøter med nyheter innen regelverk og jus. Hensikten er å sikre at den eller de i bedriften som har ansvar for de ulike områdene skal få informasjon i tidlig fase og god tid til implementering.
12 mai

Fra ordrekontor til salgskontor IV: From selling to Co-Creating

Kl 8:30- 11:30
Co-creation er et relativt nytt begrep i vårt samfunn, men flere og flere store internasjonale selskap bruker dette for å utvikle produkter og tjenester sammen med kundene og integrerer kundene i de sentrale utviklingsprosessene. Kom og hør den nederlanske forfatteren og professoren Regis Lemmen ta for seg nye trender, teknikker og hvordan tenke nytt innenfor salg. Lemmen er også forfatter av boken ”From Selling to Co-Creating”.

U37 Ledernettverk

Kl 19:00- 22:00
Ressursgruppen U37 sitt ledernettverk er en arena for unge ledere med den hensikt å gi unge ledere et treffpunkt med mulighet for diskusjon av aktuelle problemstillinger, faglig input og relasjonsbygging.

Tunellsafari

Kl 11:00- 13:30
Bli med oss inn i Ryfast-tunellen for å se hvor langt prosjektet er kommet. Vi møtes på Rosenkildehuset for en kort orientering, og går deretter i bussen som tar oss med på kryss og tvers i tunnelene som nå begynner å bli ferdige. Det er begrenset med plasser - første mann til mølla!

StartBANK og Boligmappa for byggebransjen

Kl 8:00- 10:00
Bygg- og håndverkerbransjen jobber for å få bort de useriøse aktørerne fra markedet. StartBANK er et verktøy for å klare det. På dette møtet får du vite hvordan StartBank brukes og hvilke muligheter som finnes. Vi tar også for oss Boligmappa - et felles bransjeløft på nett for forbedret tilgang til viktig boligdokumentasjon.
05 mai

Treffpunkt Sandnes - Siste nytt om bussveien

Kl 8:00- 11:00
Bussveien er regionens største samferdselsprosjekt og byggingen er i full gang. Hvordan vil Bussveien bli og hva vil den bety for utviklingen i Sandnes? På møtet får du siste nytt om Bussveien og sjefsøkonom Jan Andreassen fra Eika viser noe av de samfunnsmessige endringene Bussveien kan gi. Velkommen!
04 mai

U37 Ostepop og øl med styrearbeid

Kl 19:00- 21:00
Hvilke tanker bør man gjøre seg kjent med før man går ut og aktivt søker styreverv? Hvordan går man fram for å søke? Hvordan kan unge med mindre erfaring enn seniorer gjøre seg attraktive for styrer? Og hva innebærer det å sitte i et styre?
03 mai

Game changers: Digitalisering i energibransjen

Kl 11:00- 13:30
Undersøkelser viser at digitalisering har rykket raskere oppover på agendaen i olje- og gassbransjen i Norge enn i resten av verden. Kom og hør Roy Ruså, teknologidirektør i Petoro, og Erlend H. Vefring, forskningsdirektør hos IRIS, ta for seg mulighetene og utfordringene, når vi lanserer "game changers". Gjennom denne nye konferanseserien setter vi fokus på teknologier som vil forberede, utfordre og skape framtidsrettete endringer i næringslivet.
30 apr

Houston - City Tour!

Kl 10:30- 15:00
Bli kjent med Houston til fots og kjenn litt på varmen, naturen, dyrelivet og byutviklingen. En uformell formiddag for å lade opp til en aktiv OTC-uke.
29 apr

OTC B2B - kick off!

Kl 14:30- 17:00
Houston is an important melting pot for international businesses and the OTC attracts many visitors. Norway2OTC, The Royal Norwegian Consulate, NACC and Stavanger Chamber hereby invite our members and contacts to an informal OTC kick off  to learn more about Houston Economic Development and networking as a start to a successful week for US and Norwegian companies and business associates.
26 apr

Generalforsamling med festmiddag

Kl 19:00- 23:00
Velkommen til årets generalforsamling i Næringsforeningen.
26 apr

Treffpunkt Jæren - MEGATRENDER

Kl 11:00- 14:00
Er du interessert i fremtiden?
25 apr

Digitaliseringsskolen IV: Implementering og gevinstrealisering

Kl 8:30- 13:00
Når den digitale strategien og nye forretningsmodeller er definert, hva er så neste steg og hvordan skal du sikre deg gevinst? Det er noe av det vi vil besvare på den siste samlingen i Digitaliseringsskolen. Bli med og bli oppdatert!
25 apr

Forusmøtet 2017

Kl 8:00- 12:00
Forusmøtet er årets viktigste møteplass for alle som er opptatt av utviklingen i landets største næringsområde. Hvordan bør Framtidens Forus bli, hva skjer med Forus-planen, de nye innovative transportløsningene - og ikke minst; hva skjer med oljemarkedet? Kom og bli oppdatert, kom og delta i debatten!
24 apr

Workshop sosialt entreprenørskap

Kl 11:30- 16:00
Hvilken rolle kan sosialt entreprenørskap ha i framtidens velferdsamfunn? Hvordan kan sosialt entreprenørskap  styrkes og videreutvikles i Norge?
21 apr

Lederskolen III: Suksess i en digital verden

Kl 9:45- 13:00
Verden går inn i en digital økonomi. Det er mange norske bedrifter klar over – syv av ti sier de tror digitalisering er avgjørende for å kunne være konkurransedyktige om fem år. Men syv av ti bedrifter sier også at de ikke har en god nok strategi for å håndtere digitaliseringen.
07 apr

U.S. Embassy: Success in the U.S. market

Kl 8:30- 10:00
With an annual GDP of $18 trillion and population of over 325 million, the United States is the world’s most attractive consumer market, offering unmatched diversity, a thriving culture of innovation, and the most productive workforce. Companies of all sizes – from startups to multinationals – can find the ideas, resources, and market to succeed and grow.

06 apr

LEAN-dagen 2017

Kl 8:00- 16:00
Han er kalt mannen med gullbuksene og har ledet Norge til seks mesterskapsgull på åtte år. Thorir Hergeirsson kommer til LEAN-dagen for å snakke om hvordan bli bedre når vi allerede er best. Professor John Bessant forteller om Breakout innovation og skal lære oss å tenke ut av boksen. Du får høre Riksteatersjef Tom Remlov og mange flere spennende foredragsholdere på årets store LEAN-konferanse i Stavanger Forum, regionens viktigste møteplass for alle som er opptatt av forbedring, kvalitet og det å jobbe smartere.
04 apr

Introduksjonskurs i styrearbeid

Kl 18:30- 21:00
PLC (Petroleum Ladies Club)  har i samarbeid med Næringsforeningen i Stavanger regionen gleden av å invitere PLC medlemmer og andre kvinner til en kveld med fokus på styrearbeid og aktiv deltakelse i regionens utvikling.
04 apr

Teknologidagen 2017 - Din digitale hverdag!

Kl 8:00- 13:00
Hvilke forretningsmuligheter gir den digitale framtid din bedrift? På årets teknologidag får du vite mer om dette, møte et relevant nettverk og bli inspirert til nysatsing. Microsoft kommer, Kverneland group kommer, kommer du? Velkommen til Teknologidagen 2017 - for deg som er opptatt av framtiden til din virksomhet!
31 mar

AGENDA: Pensjon i praksis!

Kl 8:15- 9:30
AGENDA er gjort mulig i samarbeid med regionens advokater, rådgivere og aktører innenfor ulike fagfelt hvor det kommer betydelige lovendringer som kan få store konsekvenser for bedriftene. Månedens tema er pensjon, og målgruppen for møtet er den eller de i bedriften som følger opp bedriftens tjenestepensjon i praksis.

30 mar

Laugsmøte på Loftet

Kl 18:00- 21:00
Ressursgruppen for Håndverkere inviterer laugene og deres medlemmer til en samling på Loftet i Rosenkildehuset. Hver av laugene vil gi en introduksjon av seg selv, og presentere saker som er viktige og som Næringsforeningen kan være med og løfte. A-krim gruppen presenterer status for sitt arbeid for å etterforske og hindre svart arbeid, og snakker om hvordan bransjen selv kan bidra i arbeidet. Og Vidar Sagmyr skal fortelle om Byggebransjens uropatrulje.
30 mar

VESTLANDSKONFERANSEN 2017: Et hav av muligheter

Kl 9:00- 16:00
Hva skal Vestlandet leve av framover? En del av svaret ligger rett utenfor stuevinduene våre. Verden trenger mer mat og mer energi, og det kan vi levere! Vi har kompetansen, teknologien, tradisjonen og naturressursene.
29 mar

Ryfylkekonferansen 2017

Kl 9:00- 15:30
Noen sier at reiseliv er den "nye oljen" og da er Ryfylke godt posisjonert. To av Norges største ikoner ligger i Ryfylkeregionen og det bør gi enorme muligheter. På årets Ryfylkekonferanse er både stedsutvikling og reiseliv tema. Som vanlig får du siste status på areal og transportplan i Ryfylke og den pågående piloten for stedsutvikling. Blant annet kommer Trygve Kolderup fra Hvitserk, Dag Aksnes fra NCE Tourism, og turistsjefen på Geilo Pål Medhus. Kommer du?
29 mar

Framtidens lederrolle med futurist Stefan Hyttfors

Kl 8:00- 12:00
Sveriges mest kjente futurist og beste foredragsholder, Stefan Hyttfors, kommer til Næringsforeningen for å snakke om disruptive teknologier, framtidens lederrolle og hvordan du forholder deg til markedet på en troverdig, konsistent og effektiv måte. I tillegg kommer kommunikasjonsdirektør Onar Aanestad fra Difi for å snakke om hvordan rapportering kan bli en effektiv verdiskaper - i stedet for en pliktøvelse. Velkommen til et spennende møte - gull verdt for de fleste bedriftsledere og mellomledere.
28 mar

Treffpunkt Rennesøy

Kl 18:00- 21:00
I Rennesøy jobbes det fra flere hold med store planer for utvikling av næring. På møtet får vi blant annet presentert spennende prosjekter innen både hav - og landbruk. Og Greater Stavanger vil snakke om Rennesøy og felles strategi med Stavanger og Finnøy kommune. Det blir utdeling av PILÅ-prisen.
27 mar

Sertifiseringskurs BVP

Kl 8:00- 12:00
BVP er en metode for innkjøp og prosjektstyring hvor det blir lagt stor vekt på selve konkurransen. BVP er knyttet opp mot anskaffelsesregelverket og vi forventer at piloter som det henvises til er bare begynnelsen på nye modeller for innkjøp og gjennomføring i offentlig regi. Nye Veier, Statsbygg, Stavanger kommune ( ny barnehage)og det nye sykehuset er organisasjoner som har varslet at de vil benytte denne metoden.
24 mar

Fra ordrekontor til salgskontor III: Målstyring av salget

Kl 8:30- 11:30
Lenge har vi nytt godt av oljens inntog i regionen vår. Kundene har kommet til oss. I en mer kompleks og konkurranseutsatt hverdag må bedriften tenke annerledes og utvikle og implementere salgsstrategier som en del av sin hverdag. Hvordan går vi fra et ordrekontor til et salgskontor? På denne tredje samlingen i serien tar vi for oss hvilke suksesskriterier du bør lede og styre etter - med andre ord: Målstyring av salget.
23 mar

Oljetrykket 2017

Kl 12:00- 15:00
Hva sier Torbjørn Kjus om framtiden for oljeprisen, hva mener tidligere statsråd og OD-sjef Gunnar Berge vi kan lære av historien og hva kan Oddvar Vermedal fra Statoil avsløre om selskapets omstillingsprosess og digitalisering? Bli med når vi for sjette gang inviterer til Oljetrykket i Rosenkildehuset.
22 mar

Kl 19:00- 21:30
Det 33. talkshowmøtet på Grand Scene i Egersund får med seg gode folk som Tønes, Tore Renberg, Siv Grure, Rune Skandsen og Idar Sønstabø.
22 mar

Megatrender 2017

Kl 11:00- 14:00
Er du interessert i framtiden?
21 mar

Kurs i pakketering for reiselivet

Kl 9:00- 17:00
Kundene våre etterspør tilrettelagte opplevelser og markedet krever attraktive produktpakker. På kurset går vi gjennom hvordan pakker produseres og oppbygging av kalkyler. Målet er å lage nye produktpakker for salg.
17 mar

Lederskolen II: Min ledelsesfilosofi

Kl 9:45- 13:00
Alle er enige om at lederskap er viktig. De fleste er også enige om at godt lederskap er nødvendig. Men der stopper ofte enigheten. Det finnes hundrevis av forskjellige definisjoner av hva lederskap er, hvordan man skal være som leder, og hvordan man lykkes. Heldigvis finnes det mer enn et svar.
16 mar

Lærende lederskap - hver dag

Kl 12:00- 16:00
Vi inviterer til et LEAN-seminar om lærende lederskap, coaching og forbedringssykluser.
16 mar

Treffpunkt Sandnes - Utviklingen av Vagle Næringsområde

Kl 8:00- 11:00
Vagle næringsområde utvikler seg i rekordfart, og er et av de store næringsområdene i Sandnes. Hva skal til for at næringsområdet skal utvikle seg godt?
15 mar

Merkevareledelse i landbruket

Kl 8:00- 9:30
Næringsforeningens ressursgruppe for mat inviterer til frokostmøte med aktuelt tema for matbransjen og andre interesserte. Foredragsholdere på dagens møte er Inger Lise Arrestad Rettedal fra Klostergarden og Jone Wiig fra Wiig Gartneri. Kom og lær av de beste!

09 mar

Treffpunkt Ryfylke: Kompetanse og omstillingevne

Kl 17:30- 20:30
Motivasjon, utdanning og yrkesrettleiing er viktig for utvikla regionen vår. Dei vidaregåande skulane i Ryfylke tar mål av seg å vera regionale kompetansesenter for arbeidslivet. Ikkje berre for ungdommen, men og for dei vaksne for å møte arbeidslivet sine behov. På møtet får du vite korleis kompetansen i din bedrift kan aukas.
09 mar

Hvordan treffe hoppkanten med BIM i et byggeprosjekt?

Kl 10:30- 13:00
Byggebransjen er i starttgropen med å bli digitalisert. Utviklingen går raskt og de som er "med på toget" vil få økt konkurransekraft. Hvilke sentrale forhold bør avtalereguleres om BIM i et byggeprosjekt og hvilke tekniske og praktiske BIM-utfordringer kan oppstå? På dette møtet får du større kunnskap om hvordan du "BIMMER" prosjektet på best mulig vis.
08 mar

Treffpunkt Jæren - veier, tog og bompenger!

Kl 18:00- 21:00
Hvordan blir framtidens samferdsel på Jæren? Hvordan blir Fv44? Blir det dobbeltspor og hva med bompenger for næringslivet? På Treffpunkt Jæren denne gangen får vi siste status på samferdselsprosjekter og høre hva næringslivet vil ha! Som vanlig har vi lagt inn god tid til drøs. Velkommen!
24 feb

AGENDA: Ny lov om offentlige anskaffelser

Kl 8:15- 9:30
AGENDA er et nytt medlemstilbud med korte informasjonsmøter med nyheter innen regelverk og jus – kunnskap som alle næringsdrivende bør ha. Månedens tema er ny lov om offentlige anskaffelser. Hva fører den loven med seg i praksis? Velkommen til en effektiv time hos Næringsforeningen!
23 feb

U37 Ostepop og øl med Lars Helle

Kl 19:00- 21:00
Ostepop og øl er en uformell møtearena for deg som er under 37 år, og som jobber i Stavanger-regionen. Som navnet tilsier byr vi på Ostepop og øl, men også interessante personer og selskaper som gir oss innblikk i sin hverdag, forteller sin historie, snakker om muligheter i regionen og som inspirerer oss. Faglig, men like mye en unik arena til å skape nye kontakter og bygge relasjoner.
22 feb

Kl 19:00- 21:30
Kommer du på februarutgaven av Næringsforeningens talkshowmøte kan du bli bedre kjent med Ivar Hovland, Elisabeth Faret, Ragna Skipstad og Henrik Einar Seglem. Garantert både mye nytt og nyttig!
21 feb

Søviknes møter energibransjen

Kl 13:00- 15:15
Stavanger som energihovedstad, nå og i fremtiden, er temaet når vår nye olje- og energiminister Terje Søviknes møter regionens næringsliv.
21 feb

Best Value Procurement - Sertifiseringskurs klasse B -

Kl 8:00- 12:00
KURSET ER FULLTENGNET MED VED STOR NOK INTERESSE LAGER VI ET NYTT - LEGG DEG INN HER

BVP er en metode for innkjøp og prosjektstyring hvor det blir lagt stor vekt på selve konkurransen. BVP er knyttet opp mot anskaffelsesregelverket og vi forventer at piloter som det henvises til er bare begynnelsen på nye modeller for innkjøp og gjennomføring i offentlig regi. Nye Veier, Statsbygg, Stavanger kommune og det nye sykehuset er organisasjoner som har varslet at de vil benytte denne metoden.
17 feb

Festkveld for Næringsprisen i Gjesdal

Kl 19:00- 22:30
Velkommen til en festkveld for å hedre næringslivet i Gjesdal kommune. Her skal Næringsprisen 2016 og Årets Vær deles ut. Vi legger som vanlig rammene for en trivlig og litt høytidlig kveld. Vi får servert god mat, hedret prisvinnere og har lagt til rette for god underholdning.
17 feb

Fra ordrekontor til salgskontor II

Kl 8:30- 11:30
I denne samlingen ser v nærmere på salgsstrategi. Skal bedriften kunne overleve i framtiden, må salg bli en strategisk bedriftskritisk funksjon som må forankres i bedriften.
14 feb

Bedriftsbesøk hos Creator Makerspace

Kl 11:00- 13:00
Creator er et non-profit prototypeverksted som fasiliterer for alt fra hobbyentusiaster, entreprenører, oppstartsbedrifter til industri og næringsliv i regionen. Creator makerspace ble etablert i september 2015.
10 feb

Siste nytt om Bussveien!

Kl 8:00- 10:00
Europas lengste bussvei kommer et sted nær deg og din bedrift! 10 milliarder skal invisteres, byggingen er allerede i gang og planleggingen pågår for fullt. På dette møte får du aller siste nytt om framdrift, visualisert totalkonsept og vi presenterer mulighetene rundt prosjektet.
09 feb

U37 Ledernettverk

Kl 19:30- 21:00
Ressursgruppen U37 ønsker å bygge et tett nettverk for unge ledere med den hensikt å gi unge ledere et treffpunkt med mulighet for diskusjon av aktuelle problemstillinger, faglig input og relasjonsbygging.
09 feb

Skap engasjerende og produktive møter

Kl 11:00- 13:00

Kun små grep fører til mye mer engasjerte og produktive møter. Noe som er ekstra viktig for regionen i disse dager. Kom og lær deg verktøyene som trengs for å få slagkraftige møter som gir bedre trivsel, økt engasjement og bedre resultater!

07 feb

Bedriftsbesøk Block Berge Bygg

Kl 9:00- 14:00
Block Berge Bygg ligger i det spennende næringsområdet på Orstad. Bedriften har blant annet utmerket seg på sine standardiserte og industrialiserte løsninger i byggebransjen. Vi besøker dem og får vite litt med om deres arbeidsmetoder og prosesser. Bjørn Børseth fra Nye Veier kommer også for å fortelle om NYE VEIER sine erfaringer med BVP.
07 feb

Digitaliseringsskolen III: Fra digital innsikt til løsning

Kl 8:30- 13:00

Design thinking, tjenestedesign, prototyping, lean startup, design sprint og effektkartlegging. Ulike metoder for å nå ønsket løsning i forbindelse med digitalisering og effektivisering. Du vil også raskt oppdage at digitalisering ofte henger sammen med en ny forretningsmodell. Bli med på Digitaliseringsskolen - og få en skikkelig innføring.

03 feb

AGENDA: Ny regnskapslov, ny regnskapsstandard og ny aksjelov

Kl 8:15- 9:30
AGENDA er et nytt medlemstilbud med korte informasjonsmøter med nyheter innen regelverk og jus. Hensikten er å sikre at den/de i bedriften som har ansvar for de ulike områdene skal få informasjon i tidlig fase og god tid til implementering.
02 feb

Treffpunkt Sandnes - med Ulltveit-Moe, Kyllingstad og Rummelhoff

Kl 18:00- 21:00
Hva betyr det grønne skiftet og hvilke muligheter byr dette på? Vi inviterer sammen med Vitenfabrikken til et spennende møte for å diskutere dette og får besøk av tidligere NHO president Jens Ulltveit-Moe, konserndirektør i Statoil Irene Rummelhoff, konserndirektør i IKM-gruppen Ståle Kyllingstad, styreleder for Sandnes Sparebank og Lyse, Harald Espedal, tidligere oljedirektør og inntil nylig styreleder i Petoro, Gunnar Berge og Tom Hetland for å diskutere framtidens energiløsninger.
01 feb

Energiåret 2017: Oljå - en næring i endring

Kl 9:00- 12:00
Vår viktigste næring er i endring - på godt og vondt. Sjelden har omstillingsbehovet vært større, og sjelden har det vært viktigere å sørge for gode rammetingelser og tilgang på nye letearealer!
27 jan

Lederskolen I: Kan man lykkes med god lederkommunikasjon?

Kl 9:40- 13:00
På årets første samling i Lederskolen får vi besøk av Dr. Gillian Warner-Søderholm. På agendaen står kommunikasjon og ledelse - et tema de fleste av oss aldri kan få nok kunnskap om.
26 jan

Byggebørsen 2017

Kl 18:00- 21:00
Vil du vite hvilke prosjekter som kommer i de nærmeste årene? Da er Byggebørsen plassen. Arrangementet har blitt en tradisjon og her møtes store deler av bransjen. Vær rask å meld deg på  - i fjor ble det fullt.
26 jan

Vekstmuligheter i solenergi

Kl 8:30- 11:00
Forretningsmulighetene innen fornybar energi vokser raskt, og innen solenergi er det i ferd med å bli brennhett! Kom og bli oppdatert. Kom og bli inspirert!
25 jan

Kl 19:00- 21:30
Møt Eigersunds nye rådmann, Gro Anita Trøan, direktøren i Smedvig Eiendom, Jostein Kalsheim, multigrunderen Øyvind Espeland og lederen for Dalane Utdanningssenter, Gudrun Ellingsen, på årets første talkshowmøte.  Alle har noe interessant og nyttig Johan Aakre kan spørre om. De humoristiske og musikalske mellomspillene står Ingvar Hovland og Øystein Ellingsen for.
25 jan

Byggmester Tunge er Årets Bedrift 2016 i Randaberg

Kl 8:00- 10:00
Vi gratulerer Byggmester Tunge som Årets bedrift 2016.
19 jan

Teknologibørsen 2017

Kl 8:00- 12:00
Hva kan IT- og teknologibransjen i Stavanger-regionen forvente seg i året som kommer? Hvordan tenker de store kundene? Det vil IT-sjef i Stavanger kommune, Stein Ivar Rødland, IT-direktør i Helse Vest IKT, Erik M. Hansen, Carsten Falk Hammershøj fra Statoil og Egil Bredgaten fra Telenor forsøke å gi et godt svar på når vi nå inviterer til Teknologibørsen.
18 jan

Rogaland på børs: Utsikter 2017

Kl 8:00- 12:30
Hvordan er utsiktene for norsk økonomi? Og hva skjer i Rogaland? For 12. gang inviterer DNB og Næringsforeningen til Rogaland på børs: Utsikter 2017. På plass er senioranalytiker Eirik Larsen. Vi får også besøk av Hilde Tonne, prosjektleder for forprosjektet DigitalNorway-Toppindustrisenteret.
17 jan

Lær av de beste i Gjesdal: Ledelse i tøffe tider

Kl 9:00- 12:00
Hva om vi lærer av hverandre? Svaret på dette ble en kompetansedelingsserie som har slått godt an. For fjerde gang deles unik kunnskap i denne serien, og vi har fått med oss Leif Gautestad fra Ålgård Håndballklubb.
13 jan

Salg og eksport til nye markeder

Kl 11:00- 13:30
Eksport og nye markeder kan gi uante muligheter for økt business. Hvor finnes de nye markedene? Hvilke regelverk og feller bør man være obs på før oppstart? Dette møtet tar opp helt konkrete råd for oppstart av virksomhet i utlandet.
13 jan

Innspillsmøte til Forus-planen (IKDP)

Kl 8:00- 10:30
Du inviteres herved til informasjon og dialog om planarbeidet for Forus. Utviklingsretningen er nå vedtatt av styret og planarbeidet går over i en ny fase. Interkommunal kommunedelplan for Forus (IKDP Forus) er et plansamarbeid mellom de tre kommuner Stavanger, Sandnes og Sola.
05 jan

Aksjeåret 2017

Kl 11:00- 13:30
Møtet som påvirker aksjekursene på Oslo Børs er tilbake. Geir Tjetland har overtatt for kollega Kristoffer Stensrud og viderefører aksjeduellen mot Peter Hermanrud. Hvem har lykkes best med sine aksjetips for 2016 og, ikke minst; hva er tipsene for 2017?