SAS

Tidligere møter

20 des

På jakt etter gode talenter?

Kl 12:00- 14:30
Stavanger-regionen er på hodejakt: Velkommen til studenttreffet 2013.
19 des

Treffpunkt Jæren - julefest

Kl 19:00- 22:00
Vi møtes for årets siste næringstreff på Jæren og får god julestemning. Per Inge Torkelsen skal se med skråblikk på Jæren, ordførerne  oppsummerer året og julebygeneralen Johan Aakre kommer og forteller om suksessen i Egersund.
Velkommen til en kveld med drøs og kos som den viktigste ingrediensen!
13 des

Julemøtet 2013

Kl 10:30- 13:00
Hvordan ble nissene en av de største scenesuksessene vi har opplevd her i regionen? Hvem får årets Kompetansedelingspris? Smaker julegrøten like godt som i fjor? Velkommen til den årlige juleavslutningen på Rogaland Teater!
06 des

Lederskolen IV

Kl 11:00- 13:00
Organisasjoner er avhengige av at deres medarbeidere bidrar med kreative ideer for å utvikle seg og overleve over tid. Samtidig viser undersøkelser at norske ledere savner kunnskap om hvordan man kan øke innovasjonstakten i organisasjoner.
29 nov

Energirikt møte for unge

Kl 9:00- 11:00
Næringsforeningens ressursgruppe for energi har gleden av å invitere unge i energibransjen til et møte med de rykende ferske stortingsrepresentantene fra Rogaland - de som setter rammevilkårene vi jobber etter. Dette er en unik mulighet for alle under 35 år til å treffe våre folk i Energi- og miljøkomiteen på Stortinget, Tina Bru (H) og Geir Pollestad (Sp).
28 nov

Rogaland på Børs og morgendagens vinnere

Kl 9:00- 13:00
For niende gang inviterer DNB og Næringsforeningen til Rogaland på Børs. Kom på vårt kunnskaps- og nettverkstreff og bli oppdatert på økonomiske utsikter og få foredrag fra toppledere innen finans!

Møte med Tord Lien

Kl 15:30- 17:00

Tord Lien (Frp) ble 16. oktober utnevnt til vår nye olje- og energiminister. Onsdag 27. november besøker han Stavanger, og du har muligheten til å møte ham.

27 nov

Sosiale medier og EM i curling

Kl 11:00- 13:00
Hør psykologspesialist Cecilie Schou Andreassen forklare hva som påvirker dine ansattes holdninger til Facebook-bruk på jobb, samtidig som du får treffe curlinglegenden Pål Trulsen og se det norske landslaget i aksjon under EM i Sørmarka Arena.

Treffpunkt Sandnes - Sandnes øst

Kl 8:30- 12:30
Sandnes øst er et av de største områdene i den framtidige boligbyggingen i regionen. 40.000 mennesker skal bo i området. Spørsmålet er når og hvordan dette området skal kunne realiseres? Velkommen til et møte der en av regionens store utfordringer står på agendaen.
26 nov

Kjøp og salg av virksomheter

Kl 8:30- 11:00
Overdragelse av en virksomhet krever grundig planlegging og profesjonell gjennomføring for å bli vellykket – og for å hindre overraskelser. På dette frokostmøtet blir både de faktiske, økonomiske og juridiske sidene gjennomgått.
22 nov

Lederskolen III

Kl 11:00- 13:00
Store prestasjoner skapes gjennom å bygge bro mellom ulikheter. Hva kan vi lære av middelalderens Sør-Spania? På den tiden lå Europas kunnskapssenter i al-Andalus. Byen var lyset i den kunnskapsmørke middelalderen. Muslimer var i front innen forsknning og utvikling - med jøder og kristne som ivrige samspillere.
21 nov

Statoils byggeplaner på Forus - forventninger til bransjen

Kl 11:00- 13:00
Statoil skal i gang med et stort nybygg på Forus. Hva er planene og hva forventes av bransjen i det kommende arbeidet? Det får du vite om på dette møtet. Ressursgruppen for bygg og anlegg ønsker velkommen til et matnyttig møte!
19 nov

Treffpunkt Rennesøy

Kl 18:00- 21:00
For første gang arrangerer Næringsforeningen medlemsmøte i Rennesøy. Den nystartede Ressursgruppen for Rennesøy har invitert kommunen for å orientere om planer for bolig, næringsområder og veier i kommunen. Njål Hanasand fra Statens Vegvesen kommer for å orientere om arbeid som skal skje i tunellene i 2014.
19 nov

Hva betyr pensjonsreformen?

Kl 8:30- 11:00
Mange bedrifter og ansatte finner ny pensjonsreform komplisert og uoversiktlig. Dette frokostmøtet ønsker å svare på noen av de spørsmålene bedriftene møter i valg av løsninger for sine ansatte.

Det Norske Måltid - Matgallaen

Kl 19:00- 23:30
Den nasjonale matdagen avsluttes med festmiddagen «Det Norske Måltid 2013» på Clarion Hotel Stavanger. Kvelden ledes av Arne Hjeltnes og Heine Totland med kåring av Norges beste mat og drikke 2013.

Kvinneplassen

Kl 12:00- 15:00
Kvinneplassen er et seminar som arrangeres to ganger i året med foredragsholdere på topp nasjonalt nivå, spennende lokale kvinner og med nettverksbygging som hovedingredienser. Kvinneplassen vil motivere til karriere og lederskap, med gode eksempler og en frisk, humørfylt stemning. Kvinneplassen arrangeres i samarbeid med KPMG i flotte lokaler hos Handelshøyskolen BI Stavanger.

Det Norske Måltid - Måltidskonferansen

Kl 11:00- 15:00
Alle skal ha mat – hvem skal lage den? Det er overskriften på Måltidskonferansen 2013, som arrangeres på Måltidets hus i forbindelse med Det Norske Måltid 2013. Det blir et knallsterkt program der vi blant annet får besøk av COOP-direktør Svein Fanebust og to statsråder. Det blir uten tvil årets konferanse for alle i mat- og måltidsbransjen.
14 nov

Årets bedrift 2013

Kl 18:30- 23:00
Bli med på den spennende utdelingen av Årets bedrift 2013, en av de mest prestisjetunge næringslivsprisene i regionen. Og selvsagt blir det festmiddag, underholdning og spennende foredrag!
14 nov

Bransjetreff med Norman og Tønes

Kl 18:00- 21:00
Norge er en velferdsstat som i stor grad passiviserer mennesker med redusert arbeidsevne. Hvordan kan vi benytte den ressursen disse menneskene kan tilføre samfunnet og næringslivet? Næringsforeningens ressursgruppe for tilrettelagt arbeid inviterer til faglig og sosialt samvær på Hall Toll.
13 nov

Treffpunkt Jæren

Kl 18:00- 21:00
Har du sett reklamefilmen med George Clooney og DNB? Rune Garborg er markedsdirektør i DNB og mannen bak Clooney-reklamen. På Treffpunkt Jæren forteller han om omdømmereisen fra et markedsperspektiv. Time Videregående Skole er under bygging. Hva tenker næringslivet om mulighetene dette kan gi? Inge Brigt Aarbakke kommer og Anbjørn Øglend kommer. Kommer du?
07 nov

Mediebaren

Kl 19:00- 22:00
Ønsker du selskaper i olje- og gassindustrien på kundelisten din? Eller vil du bare vite mer om hvordan bransjen tenker rundt merkevarebygging? Da melder du deg på Mediebaren 7. november!
07 nov

Logistikkdagen 2013

Kl 8:30- 15:30
Logistikkdagen er en av de viktigste møteplassene for alle som er opptatt av samferdsel og logistikk på Vestlandet. Statssekretær Bård Hoksrud, fylkesordfører Janne Johnsen, finansieringsekspert Nils Terje Furunes, NHO Rogaland-direktør Hallvard Ween og fotballtrener Tom Nordlie er noen av årets foredragsholdere.
05 nov

Internasjonale forretningskulturer

Kl 11:00- 15:15
Etikette og kulturforståelse er avgjørende suksesskriterier for å lykkes i business. Næringsforeningen får for første gang besøk at Kinas ambassadør til Norge, Zhao Jun, sammen med Yuhong Hermansen, bedriftsleder og grunnlegger av Jiao Xie senter for kinesisk kultur. Du får i tillegg møte sentrale næringsdrivende og kommunikasjonskunstnere som kan balansere oss gjennom når «ja» og «nei» betyr ja og nei.
01 nov

Kommunikasjonsdagen

Kl 11:00- 13:30
Møt mesterfotograf Morten Krogvold! På Kommunikasjonsdagen snakker han om møtene med personligheter som Nelson Mandela, Elie Wiesel og Willy Brandt – og om humor og vår tids redsel for alvor.
30 okt

Nytt og Nyttig i Dalane

Kl 19:00- 21:30
På høstens andre talkshow-møte på Grand Scene blir det litt om lederskap på norsk, arven etter Robertson, video som verktøy og den gode samtalen. Osmund Ueland stikker innom. Det samme gjør Mons Bjone, Geir Henning Risholm og Tønnes Aarstad.
30 okt

Treffpunkt Ryfylke

Kl 18:00- 21:00
I Ryfylke finnes flere spennende bedrifter og her får du møte både NorStone og Westcontrol og høre deres planer for framtiden. Strand kommune har ansatt en ny næringssjef, og vi får høre om kommunens nye satsing på næringslivet. Det blir faglig påfyll, men også god mat og drøs!
25 okt

Lederskolen II

Kl 11:00- 13:00
Hva er det som påvirker og styrer forbrukerens atferd, og hvordan kan du som markedsfører utnytte disse faktorene? Dette er noe du som leder aldri kan få nok kunnskap om. Nå kommer den prisbelønte foredragsholderen og BI-lektoren Nina Ronæs for å se hvor godt du kjenner dine kunders ønsker og preferanser. Har du råd til å ikke komme og høre på?
25 okt

Boligkonferansen 2013

Kl 8:30- 13:00
Boligkonferansen er bygg- og anleggsbransjens største møteplass i året. Du blir oppdatert på aktuelle problemstillinger og mulige løsninger rundt boligbygging og infrastruktur.
24 okt

Risavikadagen med Ketil Solvik-Olsen

Kl 7:45- 13:00
Risavikadagen arrangeres for femte gang og hovedtema for dagen vil være Transportkorridor Vest og en visjonær framtidsvisjon for urbaniseringen av regionen. Vi får også høre om Fjordlines framtidsplaner, og sist men ikke minst - Risavikaprisen deles ut for første gang i samarbeid med Sparebanken Vest.
22 okt

Treffpunkt Gjesdal med Kari Traa

Kl 13:30- 16:00
En sprudlende Kari Traa kommer til Gjesdal og forteller om reisen fra idrettsstjerne til næringsdrivende. Vi får også møte den nye rådmannen i Gjesdal kommune, Knut Underbakke, samt høre om en  spennende bedrift som driver internasjonalt fra området.
17 okt

Introduksjonskurs i styrearbeid

Kl 8:30- 15:30
Har du lyst til å lære mer om styrearbeid? Introduksjonskurset er en fantastisk startpakke for alle - enten du sitter i styret på vegne av eierne eller som ansattrepresentant.
16 okt

Treffpunkt Sandnes - Sandnes stadion

Kl 7:45- 10:00
Sandnes trenger et nytt stadion. Men hvor skal det ligge og hvordan kan det bli realisert? På møtet presenterer kommunen alternativene og representanter fra næringslivet kommenterer. Det legges opp til spørsmål og debatt.
Velkommen til frokostmøte!
15 okt

Konsulentdagen 2013

Kl 12:00- 18:00
Konsultentdagen arrangeres for første gang i Stavanger, og er årets viktigste møteplass for alle som er opptatt av ledelse og consulting. Årets tema er Next Pratice Consultant, og fokus vil være nye krav og muligheter til å lykkes som ledelseskonsulent framover.
03 okt

Gründertreff høsten 2013

Kl 18:00- 20:30
Har du en plan, et mål eller en drøm om å starte for deg selv og skape noe nytt? Da kan du få uvurderlige råd, veiledning og inspirasjon i en uformell og hyggelig atmosfære på høstens gründertreff. Bli med!
01 okt

HR-rollen – tannhjulet i bedriften?

Kl 12:30- 15:00
Bedrifter som jobber strategisk med HR har et konkurransefortrinn. Hva betyr det egentlig å jobbe med HR på strategisk nivå? Inspirasjon og faglig påfyll står i fokus når Rogaland Personalforum og HR-Norge, i samarbeid med Næringsforeningen, inviterer alle HR-relaterte ansatte til samling i Rosenkildehuset.  Medlemmer av alle tre organisasjonene inviteres til medlemspris.
01 okt

Grønne IT-muligheter

Kl 9:00- 11:00
Visste du at verdens største fjellhall for kjøling av dataservere ligger et steinkast fra Stavanger sentrum?
27 sep

Lederskolen I

Kl 11:00- 13:00
Har du lyst til å høre om hvordan oljeleterne i Statoil arbeider når de er på sitt beste og finner olje, og hva Snøhetta gjør når de klekker ut konsepter som vinner konkurranser? Eller hva som er felles for særlig godt idéarbeid i Advokatfirmaet Thommessen, SpareBank 1, Point Carbon og A-magasinet?
25 sep

PULPIT 2013//FULLBOOKET

Kl 8:00- 17:00
Rakk du ikke påmeldingsfristen? Ta kontakt med oss så skal vi prøve å hjelpe deg.
24 sep

Forskningsdagene med Jan Vincents Johannessen

Kl 19:00- 21:00
Kreft angår oss alle; som pasient, pårørende, kollega eller venn. Det kirurgiske kreftforskningsmiljøet ved Stavanger universitetssjukehus er et av de ledende i landet. Her blir du oppdatert på mye av det spennende som skjer på feltet.
18 sep

Nytt og Nyttig i Dalane

Kl 19:00- 21:30
Næringsforeningens talkshowserie på Grand Scene i Egersund har sesongstart med dukketeater og frodige gjester: Fra Bergen kommer Ola Hiis Bergh sr., fra Fjord Line direktør Ingvald Fardal, vi får besøk av Sverre Garpestad fra Bertelsen & Garpestad AS og Marit Karlsen Brandal fra Innovasjon Norge.
18 sep

TUNGENESMØTET - 2013

Kl 18:00- 21:30
Bjørn Rygg startet med to tomme hender. Nå driver industrigründeren fra Randaberg flere industribedrifter. Møt han på Tungenesmøtet 2013!
17 sep

Presentasjonsteknikk 2013

Kl 8:30- 10:30
Den som kan engasjere og begeistre en forsamling har publikum i sin hule hånd. Kom og lær hvordan du kan bli din bedrifts rockestjerne neste gang du skal presentere et kvartalsresultat eller er i møte med en viktig kunde.
12 sep

Slik skaffer vi riktig arbeidskraft

Kl 13:00- 15:00
Vi vil i lang tid framover ha mangel på arbeidskraft. Mange av de nye hodene må vi finne i utlandet. Men hvordan tiltrekker vi oss dem vi vikrelig trenger? Det forsøker vi å svare på når Elin Kollerud, prosjektleder i Forskningsrådet, Tarje Bjørgum, strategisk rådgiver i Abelia og ordfører i Stavanger, Christine Sagen Helgø besøker oss. Driver du med rekruttering, er dette et møte du må få med deg!
11 sep

Treffpunkt Jæren

Kl 18:00- 21:00
Tema for høsten første Treffpunkt Jæren er utvikling av bolig- og næringsområder. På møtet blir du oppdatert på kommunenes planer, og får høre bransjens synspunkter på utviklingen.
06 sep

200-årsjubileum for Rosenkildehuset!

Kl 13:00- 17:00
Bli med oss og avslutt uken med feststemning på Rosenkildehuset i anledning Rosenkildehusets 200-årsjubileum. Det blir forfriskninger, litt historie og litt framtid og god tid til å slå av en prat. Arrangementet er gratis!
05 sep

Mediebaren: Hvem stjal klærne fra hvem?

Kl 19:00- 22:00
Det er kort tid til stortingsvalget, og våre politikere er i full gang med valgkampen. På Mediebaren går vi bak kulissene og ser nærmere på bruken av retorikk og kommunikasjon i politikken.
04 sep

Treffpunkt Sandnes med Arthur Buchardt

Kl 7:45- 10:00
I en region sprengt på hotellkapasitet får Sandnes snart nye hoteller. Trenger Sandnes disse hotellene og hvilke nye muligheter åpner de? Kom og hør hotelmagnat Arthur Buchardt, partner i Nordic Hotel Consulting, Olaf Vangstein, og driftsdirektør i Nordic Choice Hotels, Sigurd Lindland.
03 sep

Slik jobber du smartere med Lean

Kl 9:00- 12:00
Kan vi lære av hverandre? Dette spørsmålet har Ressursgruppen for Gjesdal tatt tak i og arrangerer en møteserie med kompetansedeling som tema. Første møte legges til Gilje Tre, som har utmerket seg gjennom sin Lean-organisering.
29 aug

Landsbykonferansen 2013

Kl 9:00- 15:00
For tredje år på rad arrangeres den årlige Landsbykonferansen, der folkehelse, måltidet, aktivitet og kultur står sentralt.
27 aug

VALGDEBATT - Oljepolitikk

Kl 19:30- 21:30
Hvordan blir oljepolitikken etter valget dersom de rødgrønne fortsetter eller det blir regjeringsskifte? Møt våre stortingspolitikere til debatt om oljeframtiden på Norsk Oljemuseum.
22 aug

VALGDEBATT - Verdiskaping og veivalg

Kl 9:30- 13:00
Kan vi fortsatt ha Stavanger-regionen som base? Spørsmålet stilles stadig oftere i den vekstkraftige delen av næringslivet. Årsaken er kostnadspress og manglende infrastruktur. Hva mener du skal til for å hindre stagnasjon og utflytting? Og hva vil stortingskandidatene våre gjøre?
19 jun

Selg Stavanger-regionen 2013

Kl 14:00- 18:00
Stavanger-regionen markerer seg som arrangør av stadig flere nasjonale og internasjonale arrangement, og mulighetene er fortsatt enorme for de som ønsker det. I samarbeid med Region Stavanger inviteres det til vårens viktigste arrangement for økt salg og vekst i regionen vår.
13 jun

Parkeringskutt på Forus

Kl 16:00- 17:30
Det legges opp til kraftige parkeringsrestriksjoner for næringsvirksomheten på Forus/Lura-området. I kampen om belønningsmidler skjer det mye veldig fort akkurat nå. På dette møtet blir du oppdatert - og vi vil gjerne høre din mening!
12 jun

Treffpunkt Jæren - Sommerfest på Vitengarden

Kl 18:00- 21:00
For første gang arrangerer Næringsforeningen sommerfest på Jæren. Her får vi blant annet servert Kaizers Orchestras historie gjennom 10 år med bilder, skrøner og gode historier.
06 jun

Mediebaren

Kl 19:00- 22:00
Arkitektkontoret Helen & Hard har vunnet flere prestisjetunge priser i både inn- og utland siden oppstarten i 1996. Made with Hart har skapt butikk av eget skjortedesign, midt i Stavanger sentrum. Møt Reinhard Kropf fra Helen & Hard og Alexander Hart fra Made with Hart i Mediebaren!
04 jun

SMB-dagen 2013: Hvordan jobbe smartere?

Kl 8:30- 13:30
Kraftig vekst, høyt turtall og tiltakende voksesmerter i regionen. Dette er bakteppet når vi igjen har gleden av å invitere til årets konferanse for små og mellomstore bedrifter.
30 mai

Den store hagefesten 2013

Kl 18:00- 21:00
Suksessen i fjor gjentas i år! Næringsforeningen inviterer til en ny, grenseløs hagefest i Egersund. Møt Tønes som har fått sitt store, nasjonale gjennombrudd i år!
29 mai

Norrønakonferansen 2013: Lederskap i gode tider!

Kl 8:30- 13:00
Selv om Norrønakonferansen er en av landets mest tradisjonsrike næringskonferanser, er innholdet brennaktuelt. Sandnes er utropt til norgesmester i næringsutvikling, og framgangen og veksten ser ikke ut til å ha noen ende.
24 mai

Lederskolen IV: Hvordan ta bedre beslutninger?

Kl 11:00- 13:00
Moderne ledelse og strategi krever at man tar riktige beslutninger raskt – og ofte under stort press.
14 mai

Treffpunkt Ryfylke med Arne Brimi

Kl 16:15- 19:30
Treffpunkt Ryfylke arrangeres for aller første gang og blir det nye møtestedet for næringslivet i regionen. Arrangør denne gangen er Næringsforeningens ressursgrupper for Ryfylke og mat og Ryfylkealliansen. Vi møtes hos Lauvsnes Gartneri på Finnøy og legger vekt på faglig påfyll, inspirasjon og nettverksbygging.
26 apr

Kvinneplassen med Kristin Clemet

Kl 11:00- 14:00
Kom på Kvinneplassen og hør Kristin Clemet, Tora Aasland og Ane Christophersen! Clemet er daglig leder i tankesmien Citvita som formidler kunnskap og tankevekkende ideer. Tora Aasland er fylkesmann i Rogaland og Ane Christophersen er den prisbelønte gründeren som aldri så seg selv som noen gründer.
22 apr

Hvordan få flere inn i statlige styrer?

Kl 11:30- 14:00
Rogaland har altfor få styremedlemmer i statseide selskap. De samme selskapene tar avgjørelser med stor betydning for oss. Hvordan skal vi endre dette? Vi vil gjerne høre din mening!
18 apr

Forus-møtet 2013

Kl 9:30- 13:30
Bli med på årets viktigste seminar for og om distriktets viktigste næringsområde! Hvordan blir framtidens Forus? Landets viktigste næringsområde har passert 40.000 arbeidsplasser og har fortsatt et stort vekstpotensial. Men da må det gjøres noe.
17 apr

Generalforsamling og festmiddag

Kl 19:00- 23:00
Velkommen til årets generalforsamling i Næringsforeningen. Etterpå blir det festmiddag og foredrag i Rosenkildehuset.
12 apr

Lederskolen III: Med Siri Lill Mannes

Kl 11:00- 13:00
Siri Lill Mannes er gründer og daglig leder i SpeakLab. Hun har bakgrunn som nyhetsanker og journalist i TV 2 og laget kanalens aller første utenriksreportasje.
11 apr

Utelivet i Sandnes - hva vil bransjen og byen ha?

Kl 8:00- 10:00
Sandnes vokser og topper resultatlistene innen næring og idrett. Men kan de bli bedre på uteliv? Næringsforeningens ressursgruppe for Sandnes inviterer til debatt om hvordan Sandnes kan utvikle et attraktivt uteliv som bidrar til en levende by på både dag- og kveldstid.
10 apr

Treffpunkt Jæren - Dobbeltsporet

Kl 18:00- 21:00
Dobbeltsporet sørover til Egersund kan bidra til regionforstørring og bedre mobilitet mellom kommunene på Nord-Jæren. På møtet får vi høre hvordan god infrastruktur kan øke verdiskapingen og hvordan dobbeltsporet kan bidra til utvikling av regionen. Victor Norman kommer, stortingspolitikere kommer, ordførere kommer - og selvsagt du!
04 apr

Mediebaren med Janove Ottesen

Kl 19:00- 22:00
Mediebaren er vårt nye møtested for deg som jobber med, eller er interessert i, markedsføring og kommunikasjon.
22 mar

Spellemanndagene i Stavanger

Kl 12:00- 18:00
Spellemannshowet i Stavanger konserthus er en av årets store mediebegivenheter. Dagen før Spellemannprisutdelingen blir det fagseminar i Næringsforeningen i samarbeid med Spellemann og musikkbransjen.
20 mar

Kl 19:00- 21:30
Tor Øyvind Skeiseid kommer direkte fra bedehus-land og gir oss siste nytt om Tomatfestivalen og Ryfylkealliansen, du får vite hva gründer-bedriften Navtor holder på med og Lønsj-leder Rune Nilson deltar over Skype. Og Ingvar Hovland og Øystein Ellingsen bidrar med skreddersydde musikalske og humoristiske overganger. Bli med på vårens siste Nytt og nyttig.
15 mar

India – a future resource

Kl 10:30- 13:00
India has a strong technical industry and a growing influence in the oil and gas sector. India has 25.9 million students enrolled in more than 45,000 degree and diploma institutions in the country, more than Europe and USA together. The aim of this meeting is sharing the various opportunities available in doing business with India and to hire the suitable talent from the vast pool of human resources.
14 mar

Oljetrykket 2013

Kl 8:30- 12:30
Nå tar vi Oljetrykket på Stavanger-regionen. Vi gir deg energiprisene. Du får analysene, trendene og ekspertenes spådommer og forventinger presentert av energikommentator Bjørn Vidar Lerøen, Torbjørn Kjus fra DNB Markets, Ole Gabrielsen fra Lyse Energi og Ottar Skagen fra Statoil.
08 mar

Kommunikasjonsdagen med Ole Paus

Kl 11:00- 13:30
Ingen formidler et budskap som Ole Paus. Hans tekster blir regnet blant de beste innen norsk musikk. Han evner dessuten å få deg til å gjenoppdage budskapet i en kjent og kjær sang, noe han ikke minst har vist gjennom TV 2s programserie "Hver gang vi møtes". Nå kommer han til Kommunikasjonsdagen og vil avsløre hvordan han tenker om det å kommunisere.
06 mar

Hvordan fornye skapergleden?

Kl 11:30- 14:30
Skaperglede er grunnlaget for nyskaping og innovasjon. Skaperglede er forutsetningen for arbeidsplasser, verdiskaping og vekst i framtiden. Derfor må skapergleden fornyes! Dette er utgangspunktet når Næringsforeningen med vår ressursgruppe for entreprenørskap inviterer til entreprenørskapsmøte onsdag 6. mars.
28 feb

Slik er framtidens bussløsninger

Kl 9:00- 11:00
Bussen vil være den dominerende delen av framtidens kollektivtilbud i regionen vår, og det må investeres massivt i et bedre busstilbud for å unngå omfattende trafikkinfarkt. Kan disse bussene være elektriske eller gå på biogass? Kom og hør Hans de Boer, en av Europas fremste eksperter på el-busser og kollektivløsninger, vise oss mulighetene.
27 feb

Kl 19:00- 21:30
Vi får besøk av en fylkesmann, to rådmenn og en utbygger av vindkraft på Siragrunnen. Det er klart for en ny forrykende kveld på Grand Scene med Tora Aasland, Dag Sørensen, Ketil Helgevold og Harald Dirdal.
27 feb

Voksesmerter i næringslivet

Kl 8:30- 10:30
Vekst kan gi deg voksesmerter og sviktende resultat. Nå kommer Atle Sundøy fra konsulentselskapet Inventura og Nils Ludvig Dahl fra Advokatfirmaet Schjødt og viser oss hvilke løsninger som sikrer din virksomhet bedre kommersiell styring og økt lønnsomhet – samtidig som veksten er stor.
22 feb

Lederskolen II: Sosiale medier

Kl 11:00- 13:00

Kommunikasjonsvanene våre er i endring. Et nytt medielandskap har gitt oss verktøy for påvirkning og meningsutveksling. Cecilie Staude og Anita K. Traaseth mener det gir muligheter, men representerer også utfordringer.

20 feb

Treffpunkt Jæren med Ingvald Løyning

Kl 18:00- 21:00
På årets første treffpunkt kommer Ingvald Løyning og forteller om Kubotas oppkjøp av Kvernaland og hvilke mulighetene og utfordringer det gir. Så får får vi et kort møte med noen bedrifter på Jæren, og ikke minst får vi presentert en innovasjonsbedrift. Som vanlig blir det god mulighet for mingling.
20 feb

Idrettsbyen Sandnes i 2013

Kl 8:00- 10:00
Skifestivalen Blink, Nordsjørittet, Sandnes Ulf, syklister og friidrettsutøvere av internasjonal klasse. Sandnes har de siste årene utviklet seg til en idrettsby av nasjonalt storformat. På dette frokostmøtet får vi høre om planene for 2013, hvordan idretten og næringslivet kan samarbeide og hvordan idrett kan være med å skape Sandnes sin identitet.
08 feb

Beholde og rekruttere ansatte

Kl 8:30- 12:00

Hvor finner vi de nye – og hvordan beholde dem vi har?
Norsk Olje og Gass i samarbeid med Næringsforeningen inviterer til et møte hvor bemanningssituasjonen og utvikling over tid er tema.

06 feb

Treffpunkt Gjesdal med Siri Lill Mannes

Kl 14:00- 16:00
Er du sikker på hvordan få fram budskapet ditt? Til Treffpunkt Gjesdal kommer Siri Lill Mannes, kjent som nyhetsanker på TV 2, og gir deg et hurtigkurs. I tillegg kommer den nye samferdselssjefen, Gottfried Heinzerling, og orienterer om status for E39. Du får også høre om får høre om planene til Ådne Espeland som bygger en av Europas mest moderne fabrikk på Skurve.
01 feb

Erna Solberg møter næringlivet

Kl 11:00- 13:00
Erna Solberg kommer til Stavanger og for å få høre om boligutfordringene i vår region og for å få innspill til Høyres alternative Nasjonal Transportplan. Høyre-lederen møter næringslivet i regionen sammen med blant annet fylkesordfører Janne Johnsen og ordfører Ole Ueland.
30 jan

Kl 19:00- 21:30
Ting skjer i lokale media. Egersunderen Ivar Rusdal er avislederen som har gått fra Eie til Europa, via Bryne og Oslo - og som er styreleder i kraftkjempen Lyse. Men starten var 300 meter fra Dalane Tidende, der han er styreformann.
29 jan

Energiåret 2013

Kl 9:00- 12:00
På Energiåret 2013 får du høre oljedirektør Bente Nyland, statssekretær i Olje- og energidepartementet, Per Rune Henriksen, Eni Norges lisensdirektør Arild Glæserud, John Avaldsnes fra Ernst & Young, samt Aker Solutions MMO-sjef Tore Sjursen.
25 jan

Lederskolen I: Kunnskapsledelse

Kl 11:00- 13:00

Temaet for årets første lederskole er kunnskapsledelse. Donatella De Paoli, førsteamanensis ved Handelshøyskolen BI, ser behovet for et modent lederskap. Dette innebærer ledere som tør å avgi kontroll og la medarbeiderne gå forbi dem kunnskapsmessig.

24 jan

Byggebørsen 2013

Kl 18:00- 21:00

I Norges mest pressede boligmarked lurer du kanskje på hvilke utbyggingsprosjekter som er planlagt i 2013, og hvilke muligheter det vil gi byggebransjen i Stavanger-regionen? På Byggebørsen får du svaret.

17 jan

Sandnes best i NæringsNM

Kl 8:00- 10:00

Sandnes er best i landet på Næringsutvikling, ifølge NHOs NæringsNM. Kom og hør ordfører Stanley Wirak og regiondirektør Hallvard Ween i NHO forklare suksessen og fortelle hvordan den skal følges opp på veien videre.

10 jan

Årets bedrift i Randaberg

Kl 8:00- 10:00

Holta & Håland Gruppen er kåret til Årets bedrift 2012 i Randaberg. Bli med på besøk og frokostmøte hos den spennende prisvinneren.

05 jan

Finalen i Det Norske Måltid 2012

Kl 18:00- 23:00

Bli med på hele Norges TV2-sendte matgalla i Stavangers nye konserthus. I år, som i fjor, skal Arne Hjeltnes og Heine Totland lede et storslagent show med underholdning og prisutdelinger. Som gjest får du oppleve alt dette i tillegg til en smakfull reise gjennom Norge i form av en utsøkt meny. Bli med på den store finalen i Det Norske Måltid 2012!

05 jan

Fagkonferansen - Det Norske Måltid

Kl 11:00- 16:00

Det Norske Måltid stimulerer til utvikling av nye spennende råvarer og produkter. Hva skal til for å kunne tilby forbrukeren et rikholdig utvalg av god matprodukter? Spørsmålet er mer aktuelt enn på lenge. Med et sterkt fokus på nærhet, autentisitet og produkter knyttet til gode historier er forbrukeren på let etter den gode matopplevelsen.

04 jan

Aksjeåret 2013

Kl 11:00- 13:00

Hva tror Kristoffer Stensrud og Peter Hermanrud om aksjeåret 2013, og hvem av de to har fått høyest avkastning på aksjene i det året vi har lagt bak oss?