Kallesten

18 okt

Kick off Styrekandidatene

Kl 18:00- 21:00
Er du ung og interessert i styrearbeid? U37 gir deg under 37 år nå muligheten til å hospitere i et styre.
19 okt

Treffpunkt Sandnes: Merkevarebygging, video og sosiale medier

Kl 8:00- 10:00
Vet du hvordan du bruker sosiale medier i i merkevarebygging av din bedrift eller ditt produkt? På dette frokostmøte får du lære litt om hvordan andre lokale bedrifter tenker og kanskje får du noen tips?

19 okt

Finansbransjen møter mastergradsstudentene

Kl 18:00- 20:30
Næringsforeningens ressursgruppe for finans og  kapitalforvaltning inviterer til et face to face møte mellom studenter og det etablerte finansmiljøet i regionen. Informasjon og diskusjon!
25 okt

Nytt og nyttig i Dalane

Kl 19:00- 21:30
Møbelmerket Eikund fra Hellvik har satt søkelyset på ikoniske norske design - og fått avtaler med rettighetshaverne om å starte opp igjen. Jørgen Tengesdal er daglig leder og tar selvsagt med et par stoler når han skal fortelle om strategien de har.
26 okt

Boligkonferansen 2017: Byutvikling og planarbeid

Kl 8:00- 14:00
Vil du bli oppdatert på arbeidet med Regionalplan Jæren og Byvekstavtalen og høre hvordan dette vil påvirke utviklingen framover? Vil du oppdateres på sentrumsplaner, salgstall på boliger og høre andres erfaringer med gode prosjekter? Vil du møte bransjen den største årlige møteplassen? Bli med på Boligkonferansen 2017.
26 okt

Risavikadagen 2017

Kl 8:00- 12:00
Risavikadagen er den viktigste årlige møteplassen for alle som er opptatt av utviklingen i et av regionens viktigste næringsområder. Dette er stedet for å bli oppdatert, inspirert, og for å møte forretningskontakter.
27 okt

Lederskolen II: Prestasjonsledelse

Kl 9:45- 13:00
Norge har lykkes bedre enn våre naboland med å hente hjem medaljer fra Vinter-OL de siste 25 årene. – Vi er bedre til å lede og trene, hevder professor Svein S. Andersen. Han og Jarle Åmbø vil i denne samlingen se nærmere på hvordan vi kan utvikle bedre prestasjoner i næringslivet.
01 nov

Egersundkonferansen 2017

Kl 9:00- 14:00
Eigersund og Dalane har et unikt kompetansemiljø. På årets konferanse ser vi nærmere på hvordan distriktet kan komme på offensiven.
01 nov

Bærekraftig reisemål

Kl 11:00- 14:00
Lær hvordan du kan bli en mer bærekraftig reiselivsbedrift og bidra til økt verdiskaping for gjesten, lokalsamfunnet og din egen virksomhet. Over to dager får du blant annet en grundig innføring i hvordan du kan heve opplevelseskvaliteten for gjestene, styrke bedriftens konkurranseevne og posisjonere bedriften i forhold til miljøansvar og samfunnsansvar. Kurset passer for alle aktører tilknyttet reiselivsbransjen, fra overnatting og servering, via destinasjonsselskap og transportselskap - til kulturformidlingsaktører, utstillinger og museer.
03 nov

AGENDA: Prosjekt- og anbudssamarbeid

Kl 8:15- 9:30
AGENDA er et medlemstilbud med korte informasjonsmøter innen regelverk og jus. Månedens tema er prosjekt og anbudssamarbeid i bygg- og anleggsprosjekter. Samarbeid være en viktig nøkkel for mange aktører for å komme i posisjon til å være med å by på store prosjekter.
06 nov

Treffpunkt Gjesdal hos Ålgård Offset

Kl 8:00- 10:30
I Gjesdal har det vært en rivende utvikling de siste årene og på dette møtet får du vite om planene framover for sentrum og kommunens planer for bygging. Vi møtes hos Ålgård Offset og der får vi omvisning og høre hvordan man kan satse i en "umulig" bransje,- og det på Ålgård!
Det er begrenset med plasser, vær rask å melde deg på.
07 nov

Arbeidsrettsseminaret 2017

Kl 8:30- 15:00
Næringsforeningen og Arntzen de Besche Advokatfirma inviterer til årets arbeidsrettsseminar. Seminaret er praktisk rettet og tar for seg sentrale spørsmål fra arbeidsgiveres daglige utfordringer.
09 nov

Bedriftsbesøk hos LEAN bedriften Malm Orstad på Voll

Kl 8:30- 10:00
Bli med og lær hvordan Malm Orstad på Voll har gjennomført endringen til LEAN driftsstrategi.
09 nov

U37 Ung ledelse

Kl 19:00- 21:00
Karoline Salomonsen er nominert til årets unge leder ved 3 ulike konkurranser de siste 2 årene. Hør hennes historie!
14 nov

Logistikkdagen 2017

Kl 8:30- 15:30
Logistikkdagen er regionens største møteplass for alle som er opptatt av samferdsel, infrastruktur, transport og logistikk. Blant foredragsholderne i år er prosjektdirektør Asbjørn Heieraas i Nye Veier, fylkesordfører Solveig Ege Tengesdal, prosjektleder Bjørn Tore Orvik i Yara Birkeland og samferdselsminister Ketil Solvik-Olsen (Frp).
16 nov

Årets bedrift 2017

Kl 19:00- 23:00
16. november kåres vinneren. Bli med når vi feirer de fem finalistene og kårer vinneren av Årets bedrift 2017. Velkommen til en festaften i Rosenkildehuset!
17 nov

Lederskolen III: Om å lede det ukjente

Kl 9:45- 13:00
Er organisasjonen din rustet for å kunne håndtere det uventede? Førsteamanuensis Thorvald Hærem kommer til Lederskolen for å gi oss en leksjon i hva som ligger bak beslutningene vi tar før og når det uventede treffer.
21 nov

Handel og sentrumsutvikling i Sola

Kl 18:30- 21:00
Hvordan kan vi skape vekst i handelen i Sola? Hvorda kan vi kan vi skape enda mer levende møteplasser i Sola sentrum og Tananger? Kom og bli inspirert!
21 nov

Ta ordet: Tale er sølv - tie er tull!

Kl 19:00- 21:00
PLC, Tekna, NITO og Næringsforingen inviterer i sammen til en "Ladies Night" med fokus på gleden av å "ta ordet" i forsamlinger. Noen smarte knep på veien fra dem som allerede har kastet seg ut i det offentlige rom og må takle et avisoppslag fra tid til annen.
24 nov

Kvinneplassen med Ingvard Wilhemsen

Kl 8:30- 12:30
På Kvinneplassen denne gangen får du høre Kine Birkeland, Nashater Deu Solheim og Ingvard Wilhelmsen gi sine beste råd til ledere og mellomledere i næringslivet. Velkommen til Kvinneplasseni!
08 des

Lederskolen IV : Hvordan lede fremtidens organisasjoner

Kl 9:45- 13:00
Hva skal lederen gjøre når intelligente maskiner tar over mange av oppgavene og medarbeiderne stort sett leder seg selv? Vegard Kolbjørnsrud er forsker på samhandling, digitalisering og kunstig intelligens - og kommer til Lederskolen for å snakke om dette svært så aktuelle temaet.
15 des

Julemøte 2017 i Teatret

Kl 11:00- 14:00
Velkommen til årets tradisjonsrike julemøte i Rogaland Teater. Vi får besøk av spennende næringslivsfolk, det blir prisutdeling og kulturelt innslag fra Rogaland Teater. Bli med og kom i ekte julestemning!
05 jan

Aksjeåret 2018

Kl 11:00- 13:30
Hvilke investeringer blir mest lønnsomme i 2018?  Gå ikke glipp av trender, tips og aksjeduell mellom Øivind Fjell i SKAGEN fondene og Peter Hermanrud i dialog med Harald Espedal.
11 apr

LEAN-dagen 2018

Kl 8:00- 16:00
Program er under utarbeidelse.