Kallesten

17 jan

Treffpunkt Stavanger: Dette skjer på Holmen

Kl 8:00- 10:00
Med ny sentrumsplan kan det skje store endringer for området Holmen. Men allerede nå er det spennende ting på gang med hoteller og nytt kontorbygg. Bli med oss på Treffpunkt Stavanger og hør mer om hva som skal skje på Holmen.
18 jan

Treffpunkt Sandnes: Sentrumsplanen i Sandnes

Kl 8:00- 10:15
Sentrumsplanen i Sandnes er ute til høring og vi inviterer til et informasjonsmøte før høringsfristen er ute. På møtet får du presentert planen og vi får kommentarer fra et utbyggersynspunkt og fra Sandnes sentrum. Velkommen til et matnyttig møte.
22 jan

Skyen kommer nærmere

Kl 9:00- 11:30
Microsoft bygger datasenter i Stavanger. Hva betyr det for deg og din bedrift? Kom og hør om deres planer.
22 jan

Treffpunkt Dalane: Økonomiforståelse i styrerommet

Kl 18:00- 21:00
Eigersund kommune og Næringsforeningen inviterer, i samarbeid med Projure, til et økonomikurs for styremedlemmer, politikere og ledere.
23 jan

Årets bedrift i Randaberg

Kl 8:30- 10:00
Velkommen til bedriftsbesøk hos Gymo AS, som er kåret til Årets bedrift i Randaberg!
24 jan

UTSIKTER 2019

Kl 8:00- 13:00
Hvordan er utsiktene for norsk økonomi? Og hva skjer i Rogaland? For 14. gang inviterer DNB og Næringsforeningen til Rogaland på Børs: Utsikter 2019. På plass er, som tidligere år, senioranalytiker Eirik Larsen som slipper årets økonomiske rapport. Velkommen!
24 jan

LEDERSKOLEN 10 ÅR: Leaders night

Kl 19:00- 22:00
Vi feirer Lederskolen gjennom 10 år, og inviterer til jubileumsmiddag med kjente og kjære gjensyn, underholdning og mat og drikke. Du får blant annet høre BIs egen Steinar Bjartveit, tidligere Shell-topp Tor Arnesen og komiker, skuespiller og musiker Christian Eriksen.
25 jan

Kommuneplanen i Stavanger

Kl 8:00- 10:00
Kommuneplanens arealdel i Stavanger er ute til høring og samfunnsdelen for Nye Stavanger kommer ut til høring om kort tid. På frokostmøtet får du en god gjennomgang av kommuneplanens arealdel og samfunnsdelen som kommer til høring. Høringsfristen for arealdelen er 31.januar.
Velkommen til frokost, mingling og informasjon.

31 jan

Energiåret 2019

Kl 8:00- 11:30
På vei mot en ny energiopptur? Hvor sterk er den og hvor lenge vil den vare?

31 jan

Byggebørsen 2019

Kl 18:00- 21:00
På Byggebørsen får du vite litt mer om hva det offentlige har tenkt å bygge det neste året, hvilke typer enterpriser, størrelser og når oppdragene kommer ut. Egil Hollund i Næringsforeningen vil også ha en gjennomgang av foreningens nye økonomiske rapport. Det blir god tid til mingling og vi gleder oss til å se deg!
05 feb

Hodejakt

Kl 12:00- 15:30
Hvor og hvordan finner vi de kloke hodene som regionen trenger i året som kommer?
08 feb

Effektiv digitalisering i praksis

Kl 11:00- 13:00
Er din bedrift i gang med digitalisering? Er det usikkerhet rundt beste fremgangsmåten for å oppnå gode resultat? Nå kan du få en dypere innsikt som hjelper deg å navigere i teknologi-jungelen.
12 feb

Styreskolen 2019: Konkurransestrategier

Kl 8:00- 11:30
"Blue Ocean, fra rødt til blått hav gjennom nye konkurransestrategier" med Terje I. Våland, dr.oecon, HH UiS.
15 feb

LEDERSKOLEN II: Best på feil

Kl 11:00- 13:00
Hvordan kan organisasjoner jobbe konstruktivt med feil, slik at de blir kilder til læring og utvikling? Nå kommer filosof og førsteamanuensis Øyvind Kvalnes til Lederskolen for å avslører hvordan ledere kan bli «best på feil».
15 feb

Festkveld med Næringsprisen i Gjesdal

Kl 19:00- 22:30
Velkommen til en festkveld for å hedre næringslivet i Gjesdal kommune. Her skal Næringsprisen 2018 og Årets Vær deles ut. Vi legger som vanlig rammene for en trivlig og litt høytidlig kveld. Vi får servert god mat, hedret prisvinnere og har lagt til rette for god underholdning.
Vi håper du vil være med. Velkommen!
19 feb

Vestlandskonferansen 2019

Kl 9:00- 15:00
En Større Dag – Verden Rundt for verdiskaping.
22 feb

Salg for selgere: Struktur

Kl 8:00- 11:30
Struktur og veivalg for salgsoppnåelse! Nødvendig samspill mellom mål, virkemidler og resultater.
06 mar

Introduksjonskurs i styrearbeid

Kl 8:30- 15:30
Solid styrearbeid er avgjørende i alle virksomheter. Alle bedrifter forbereder generalforsamlinger og mange er på jakt etter nye styremedlemmer i disse dager. Dette introduksjonskurset er ment som en god startpakke enten du sitter i styret på vegne av eierne, som ansatt representant eller leder med ansvar for styreoppfølging.
15 mar

Slik øker du verdien av nettstedet som salgskanal

Kl 11:00- 13:00
Lær det du trenger å vite for å komme i gang med digital leadsgenerering og salg!
20 mar

Herlige Hillevåg

Kl 8:00- 11:30
Stavanger kommune har som målsetning å utvikle gode bo- og nærmiljøer og økt lokalt engasjement. Storhaug bydel har funnet sin identitet, næringslivet blomstrer, og folk trives. Hillevåg bydel står for tur. Kan næringslivet spille på lag med kommunen for et områdeløft for «Herlige Hillevåg»? Du får høre om visjoner og muligheter, planer og rekkefølgekrav. Engwall Pahr-Iversen gir et historisk tilbakeblikk og presenterer noe av bydelens sjel.
22 mar

LEDERSKOLEN III: Tillit som strategi

Kl 11:00- 13:00
Vis tillit og få de medarbeiderne du fortjener. Tillit er risiko og ansvar hånd i hånd. Det gir mer ledelse, men færre ledere, mener Tom Georg Olsen. Han er styreleder, konserntjener og medgründer i Miles AS og ledelsesfilisofien hans har gitt gode resultater og fått stor oppmerksomhet både nasjonalt og internasjonalt. Bli med når han besøker Lederskolen.
29 mar

FOLK 2019: Lederkonferansen der tillit står i sentrum

Kl 8:00- 15:00
Velkommen til FOLK 2019 – en lederkonferanse om dyktige folk, inspirerende folk, annerledestenkende folk og talentfulle folk. For andre gang skal Anne Lindmo lede oss gjennom en dag der temaet er hvordan tillit gjør gode ledere og medarbeidere enda bedre. Det handler om verdien av tillit og hvordan vi får det beste ut av folk.
02 apr

Ny og nysgjerrig?

Kl 19:00- 21:00
Er du nytt medlem i Næringsforeningen? Vi ønsker å bli bedre kjent med deg og din bedrift, og inviterer til en uformell kveld i Rosenkildehuset.
03 apr

Treffpunkt: Smartbyen Sola

Kl 15:00- 17:00
Næringsforeningen i samarbeid med sentrumsforeningen FLYT inviterer.
04 apr

LEANdagen 2019

Kl 8:00- 16:00
For fjerde gang ønsker vi velkommen til LEANdagen, konferansen for alle som er opptatt av forbedring, kvalitet og det å jobbe smartere. Årets tema er lean og ledelse.
11 apr

Styreskolen 2019: Forretningsmodeller

Kl 8:00- 11:30
Strategisk forståelse av egne og andres forretningsmodeller, professor Kenneth H. Wathne.
24 apr

Kl 18:30- 23:00
Velkommen til årets generalforsamling i Næringsforeningen!
03 mai

LEDERSKOLEN IV: Prestasjoner i gode og dårlige tider

Kl 11:00- 13:00
Hva skal til for å lede prosjekter gjennom både gode og dramatiske endringer? Denne gangen får vi besøk av Anne Wenche Østhus, som var prosjektleder for Utgard tie-in to Sleipner hos Aker Solutions og Irene Grastveit fra MindUp og BI. De vil gi deg ledertips som kan kommer godt med, både i gode og mindre gode tider.
07 mai

Selg mens du sover!

Kl 11:00- 13:00
Lett å tjene fett på nett?
25 sep

Tungenesmøtet