Kallesten

23 aug

Mulighetsseminar om Canada

Kl 10:30- 12:30
Canada er en viktig handelspartner for Norge. Østkysten av landet, med Nova Scotia og Halifax, har mange likhetstrekk med vår region. Greater Stavanger arrangerer delegasjonsreise til Halifax fra 1. til 4. oktober, og hensikten med dette seminaret er å dele mest mulig informasjon om Canada med tanke på om delegasjonsreisen i oktober kan være aktuell som en døråpner for din bedrift.
23 aug

Ung i jobb: Kick off

Kl 18:00- 21:00
Usikker på skoleplass eller jobb - og ikke helt vet hva du skal gjøre i fremtiden? Da må du bli med på kick off for vårt Ung i jobb-prosjekt. Hovedmålgruppen er ungdom mellom 16 og 21 år, men alle er velkomne!
28 aug

Mulighetsseminar om Kina

Kl 10:00- 12:30
Er du eller din bedrift interessert i å handle fra, eksportere til, finne en kinesisk samarbeidspartner eller investor? Da bør du bli med når Greater Stavanger og Næringsforeningen inviterer til et seminar der målet er å få en oversikt over hvilke bedrifter som kan være interessert i det kinesiske markedet.
29 aug

Suksesskriterer for å lykkes med eksport!

Kl 8:30- 11:30
Kulturforståelse, språk, arbeidsmetodikk, markedskunnskap og annet. Hvor starter vi?

30 aug

Treffpunkt Jæren: Effektiv kommunikasjon og sosiale medier

Kl 18:00- 21:00
Hvordan når du mange med et budskap som blir lagt merke til? Hvordan kommmuniserer du effektivt med nye og potensielle kunder? På høstens første møte på Jæren får du tips om hvordan dette bør gjøres og høre noen andres erfaringer. Velkommen til nettverket på Jæren.
31 aug

Game changers: Videomarkedsføring!

Kl 11:00- 13:00
Mark Zuckerberg sidestiller video med smarttelefonen og hevder at om få år vil vi kun kommunisere med levende bilder. På dette foredraget vil Silje Herget fra Melvær & Co fortelle om videotrender og vise flere aktuelle caser. Er video i ferd med å endre måten vi kommuniserer på?
31 aug

Den store hagefesten

Kl 18:00- 22:00
Vi er klare for å innta museumshagen i Egersund. Vi har bestilt sol og pent vær.
01 sep

AGENDA: Solide entreprise- og underentreprisekontrakter

Kl 8:15- 9:30
Marginene presses stadig mer for entreprenørene. I et krevende marked er det viktigere enn noen gang å være nøye ved inngåelse av entreprisekontrakter. På AGENDA denne gangen vil vi gjennomgå praktiske problemstillinger i de forskjellige kontraktsfaser, men med særskilt vekt på selve kontraktsinngåelsen. Foredragsholderne vil gi innspill og forslag til mulige tilnærminger og løsninger på situasjoner som kan oppstå.
01 sep

Quiz og karriere i Engasjertuken!

Kl 17:00- 20:00
Mange av dem som gjør suksess i politikk og  næringsliv har ofte vært engasjert allerede fra de er unge eller i studietiden. Vil du bli en av dem? Alle velkomne til Quiz og karriere, både studenter og de som er unge til sinns!
05 sep

Statoil: Leverandørmøte

Kl 8:00- 14:00
Vil du vite mer om Statoils framtidige innkjøp, anskaffelsesmodeller og konkrete kontrakter som er underveis? Statoil arrangerer sammen med Næringsforeningen sitt årlige leverandørmøte. Her kommer blant annet Margareth Øvrum, som er konserndirektør for teknologi, prosjekter og boring samt Pål Eitrheim, som er anskaffelsesdirektør i Statoil. Velkommen til et matnyttig møte!
05 sep

Aksjesparekonto - nytt produkt fra 1. september

Kl 19:00- 21:00
Aksjesparekonto er en ny konto som gjør det mer fleksibelt å kjøpe og selge aksjefond og enkeltaksjer for deg som privatperson.
06 sep

Tungenesmøtet 2017

Kl 17:30- 21:00
Velkommen til det tradisjonsrike Tungenesmøtet, for alle som er interessert i næringsliv og næringsutvikling i og rundt Randaberg.
06 sep

Oljå - en næring for framtiden

Kl 19:00- 22:00
Oljenæringen er fortsatt en framtidsnæring. Hvilke jobbmuligheter finnes de neste tiårene? Hva vil kreves av dem som skal utvikle denne høyteknologiske industrien videre? Kom og bli oppdatert. Kom og bli inspirert. Kom og knytt nye kontakter!

07 sep

Rammevilkår i bygg og anleggsbransjen

Kl 8:00- 10:00
Gode rammevilkår for bygg- og anleggsbransjen gir en sterkere region og er grunnlag for vekst. Ressursgruppen for bygg og anlegg jobber med flere saker for å bedre rammevilkårene. På dette møtet blir du oppdatert på alt som skjer og du får siste nytt om et pilotprosjekt for planarbeid, rekkefølgekrav, momsrefusjon på VVA og hva du bør være OBS på ved anleggsbidrag. Velkommen!

Sommerbris på Finnøy

Kl 18:30- 22:00
Velkommen til en ettersmak av sommeren. Dette blir vårt første medlemsmøte i Finnøy, hvor vi får vite litt mer om det spennende næringslivet som finnes i kommunen, høre gode historier, teste kunnskap og bli bedre kjent. Velkommen!

U37: Ostepop og øl med Børge Lund

Kl 19:00- 21:00
Ostepop og øl er en uformell møtearene for deg som er under 37 år og som jobber i Stavanger-regionen. Denne gangen skal vi bli bedre kjent med mannen bak Kjell, Nico og Thorsen - Børge Lund. Han er egentlig industridesigner fra Sauda, men endte opp som serieskaper i Stavanger på heltid.
11 sep

Sentrumsplanen i Stavanger: Siste runde

Kl 11:00- 13:00
Arbeidet med den nye sentrumsplanen for Stavanger er nå inne i siste runde. Kom og bli oppdatert. Kom og benytt siste anledning til å gi innspill!
12 sep

Regionalplan for massehåndtering

Kl 11:00- 13:30
Rogaland fylkeskommune har laget en plan for å få til en bærekraftig håndtering av overskuddsmasser - stein og grus. Fram mot 2040 skal vi her i regionen ta ut slike masser med et volum som tilsvarer tre ganger Stokkavatnet. Hvordan disse skal håndteres vil bety svært mye for bygg- og anleggsbransjen. Alle aktører i bransjen bør bli med på dette møtet for å bli oppdatert og komme med innspill. Det blir omvisning hos Velde AS i forkant av møtet. Kryss av under påmeldingen for å bli med på dette.
19 sep

Treffpunkt Sandnes: Kommuneplan og sentrumsplan

Kl 8:00- 11:00
Vil du være med å påvirke din bedrifts framtid i Sandnes? Kommunens planprogram er vedtatt og nå starter arbeidet med temaer i kommuneplanen. To av områdene som løftes i dette møtet er utbyggingsprosjekter i den prioriterte byutviklingsaksen Lura - Hana, og oppstart på rullering av sentrumsplanen. Det blir grundig informasjon og mulighet til å gi nyttige innspill til kommunen for det videre arbeidet.
21 sep

PULPIT//2017

Kl 9:00- 16:00
Hva kan vi lage som verden trenger?
27 sep

Nordic Edge // En introduksjon til smartteknologi

Kl 12:00- 13:30
Vil du ha en rask innføring i hva smartteknologi er og høre hvordan Microsoft, Atea, Telenor og Boost Al jobber med smartteknologi? Vi inviterer til et medlemsmøte om smartteknologi på å Nordic Edge som gir deg et innblikk i nettopp dette, samtidig som det inkluderer inngang til Nordic Edge Expo i de tre dagene utstillingen varer.
29 sep

Salg for selgere!

Kl 8:00- 10:00
Salgspsykologi: konkret trening på hva som er viktig for selgeren i kundedialogen og utvikling i salgsrollen.
Påmelding gjelder alle fire samlinger!
29 sep

Lederskolen I: Endring og omstilling

Kl 9:45- 13:00
I 2012 sto SAS bare to timer fra å gå konkurs. Siden den gang har selskapet gjennomført en av Nordens største snuoperasjoner. Fremtidens SAS er et høyteknologisk selskap som setter kunden i fokus. Nå kommer konserndirektør Eivind Roald til Lederskolen for å gi oss innsikt i snuoperasjonen og hvilke grep som er tatt og blir tatt for å bygge et finansielt sterkt SAS. Vi får også besøk av Irene Grastveit, konsulent og innehaver av selskapet Mindup.
04 okt

Jærbørsen - Treffpunkt Jæren

Kl 18:00- 21:00
Jærbørsen har blitt en tradisjon på Jæren. Her får du høre Jærkommunenes kommende prosjekter, størrelser, entepriseform og utlysning. Programmet er fortsatt under utarbeidelse, men du kan allerede melde deg på. Møtet pleier å bli fullbooket.
19 okt

Masøk Studenter

Kl 19:00- 22:00
23 okt

Bærekraftig reisemål!

Kl 11:00- 14:00
Bli en mer bærekraftig bedrift - økt verdiskaping for gjesten, bedriften og lokalsamfunnet.
26 okt

Boligkonferansen 2017 - Byutvikling og arbeid i sentrum.

Kl 8:00- 14:00
Velkommen til årets store samling for bygg- og anleggsbransjen - Boligkonferansen. Programmet er ikke helt klart, men det blir orientering om Regionalplan Jæren, sentrumsplaner, oppdaterte tall fra boligmarkedet og mye mer.
Du kan melde deg på allerede i dag.
27 okt

Lederskolen II: Prestasjonsledelse

Kl 9:45- 13:00
Norge har lykkes bedre enn våre naboland med å hente hjem medaljer fra Vinter-OL de siste 25 årene. – Vi er bedre til å lede og trene, hevder professor Svein S. Andersen. Han og Jarle Åmbø vil i denne samlingen se nærmere på hvordan vi kan utvikle bedre prestasjoner i næringslivet.
01 nov

"Fungerer eiendomsmarkedet?" Kultursenteret Varen Randaberg

Kl 18:00- 20:00
Ressursgruppen for Den grønne landsby inviterer deg med på å høre om eiendomsmarkedet.
09 nov

U37 Ostepop og øl: ledelse

Kl 19:00- 21:00
Karoline Salomonsen er nominert til årets unge leder. Hør hennes historie!
14 nov

Logistikkdagen 2017

Kl 8:00- 15:00
På Logistikkdagen blir du oppdatert på de fleste aktuelle spørsmål innen samferdsel, infrastruktur, transport og logistikk.
17 nov

Lederskolen III: Om å lede det ukjente

Kl 9:45- 13:00
Er organisasjonen din rustet for å kunne håndtere det uventede? Førsteamanuensis Thorvald Hærem kommer til Lederskolen for å gi oss en leksjon i hva som ligger bak beslutningene vi tar før og når det uventede treffer.
08 des

Lederskolen IV : Hvordan lede fremtidens organisasjoner

Kl 9:45- 13:00
Hva skal lederen gjøre når intelligente maskiner tar over mange av oppgavene og medarbeiderne stort sett leder seg selv? Vegard Kolbjørnsrud er forsker på samhandling, digitalisering og kunstig intelligens - og kommer til Lederskolen for å snakke om dette svært så aktuelle temaet.
15 des

Julemøte 2017 i Teatret

Kl 11:00- 14:00
Velkommen til årets tradisjonsrike julemøte i Rogaland Teater. Vi får besøk av spennende næringslivsfolk, det blir prisutdeling og kulturelt innslag fra Rogaland Teater. Bli med og kom i ekte julestemning!
11 apr

LEAN DAGEN 2018