rsm

27 nov

Bedriftspresentasjon av NorDan og AMS

Kl 8:00- 10:00
Vi inviterer til frokostmøte og presenterer NorDan og AMS på Moi og hva deres samarbeid betyr og fører til.
27 nov

Treffpunkt Sola: Hva skjer i Sola sentrum?

Kl 18:30- 20:00
Hvordan er egentlig sentrumsplanen for Sola. Hvordan ser kommunen for seg utviklingen? Hvilke forslag ligger på bordet? Velkommen til Treffpunkt Sola og bli med i diskusjonen.
28 nov

LEANbesøk hos Bærland skole

Kl 13:00- 15:00
«Jobber du LEAN blir skolen fin». Ressursgruppen for Lean inviterer til medlemsbesøk hos Bærland barneskole på Ålgård, for å lære om skolens Lean-reise.
29 nov

Styreskolen: Samarbeid mellom styre og administrasjon

Kl 8:30- 11:30
Denne gangen på Styreskolen tar vi for oss samarbeid mellom styre og administrasjon, ansettelser og samarbeid med daglig leder, samt rekruttering til styre. Alle sammen sentrale tema som er aktuelt for alle styremedlemmer og ledere. Bli med oss til Universitetet og Ydalir for noen lærerike timer.

Leverandørmøte: Ny E39 til Kristiansand

Kl 9:00- 12:30
50 til 60 milliarder skal Nye Veier investere i firefelts motorveier mellom Sandnes og Kristiandsand. Jobb for syv til ni milliarder kommer ut i markedet i 2019. På dette møtet får du vite mer om hva potensielle leverandører kan vente seg. Du får også vite mer om solidaransvar og dokumentasjon som et kvalifikasjonskrav, samt hvordan tilbydere kan gjennomføre en god anbudskonferanse? Velkommen til et matnyttig møte.
29 nov

Game Changer: Hvordan påvirker kunstig intelligens DIN bedrift?

Kl 12:00- 13:15
Betydningen av kunstig intelligens er her for fullt. Kom og hør hvordan dette påvirker dette din bedrift og hvilke muligheter det gir dere?
29 nov

Treffpunkt Sandnes: Trender i varehandel, reiseliv og mobilitet!

Kl 18:00- 21:00
Intresserer du deg for framtiden? Hva er trendene innen varehandel, reiseliv, mobilitet og hvordan knyttes dette til vår økonomiske utvikling? Vi har fått med oss et sterkt "lag" lag for å gi oss noen tanker om hvordan framtiden blir. Sjefsøkonom Jan Ludvig Andreassen, reiselivsdirektør i Innovasjon Norge Bente Bratland Holm, Grethe Skundberg fra Kolumbus og Hanne Toftdahl Fra Vista-analyse kommer, og vi håper du også vil bli med! Velkommen.

04 des

Ny og nysgjerrig?

Kl 19:00- 21:00
Vi inviterer deg som er nytt medlem til å bli bedre kjent med oss i Næringsforeningen, og ikke minst andre i nettverket.

Den optimale planprosessen!

Kl 8:00- 11:00
Finnes den optimale planprosessen? Hvordan kan vi bli bedre i sammen? Hva skjer på statlig hold med tanke på planprosesser? Det har vært jobbet med den optimale planprosess i en arbeidsgrupper over en lang periode. På møtet får du høre resultatet av arbeidet. Velkommen!

Leverandørmøte: Muligheter i Brasil

Kl 12:00- 14:00
Brasil er et av verdens ledende energiland, og forretningsmulighetene er betydelige både innen olje, gass og vind. På dette møtet vil Equinor og Norwegian Energy Partners (NORWEP) synliggjøre disse mulighetene.

Treffpunkt Jæren - juleavslutning på RYGR Brygghus

Kl 18:00- 21:00
Velkommen til årets siste Treffpunkt Jæren. Vi avslutter året i uformelle omgivelser hos RYGR Brygghus. Her blir det blant annet omvisning og smaking på noen av deres produkter og vi får vite litt om de økonomiske utsiktene. Vi håper du vil være med på denne uformelle kvelden. Det er begrenset med plass så vær snar med å melde deg på!
07 des

AGENDA: Hvordan jobbe og samhandle på den digitale arbeidsplassen?

Kl 9:00- 10:30
I en tid hvor store deler av arbeidsstokken er påkoblet til enhver tid, er kravene til bruk av teknologi annerledels enn før. Hvordan få maksimalt ut av den nye teknologien?
07 des

LEDERSKOLEN IV: Er tankene dine klare for digital endring?

Kl 11:00- 13:00
Riktig tankesett i organisasjonen kan avgjøre om du lykkes med digital endring. Skal ny digital teknologi gi de ønskede, positive effektene, må både ledere og medarbeidere endre på hvordan vi jobber og hva vi jobber med. Denne gangen på Lederskolen får vi besøk av Elizabeth Solberg, Laura E. Mercer Traavik og Sut I Wong, som sammen vil lære oss hva som skal til for at din virksomhet klarer å hente ut gevinster av ny teknologi og nye løsninger.
12 des

Julemøte på Kaihuset - Finnøy

Kl 18:00- 21:00
Velkommen til møte på Finnøy hvor du får vite resultatene av vår undersøkelse om hva næringslivet mener er viktig framover. Øyfastrapporten er også klar og vil bli presentert på møtet, og du får vite litt mer om bompengesatsene og tillitsundersøkelsen. Det blir spekemat og rømmegrøt. og ikke minst god tid til å snakkes. Velkommen!
13 des

Prekvalifisering av leverandører til norsk sokkel

Kl 8:00- 11:30
Operatørene på norsk sokkel har i flere tiår samarbeidet rundt prekvalifisering av leverandører sammen med Achilles JQS. De siste årene har dette arbeidet blitt koordinert av EPIM.
14 des

Julemøtet 2018

Kl 11:00- 14:00

Gerhard Heiberg var president i organisasjonskomiteen for Lillehammer-OL og har sittet i Den internasjonale olympiske komité i over 20 år. I tillegg er han en markant industrileder og næringslivsmann med bakgrunn fra selskaper som Norsk Hydro, Borregaard, Norcem, Aker Norcem, Aker og DNB. Nå kommer han til vårt tradisjonelle julemøte for å fortelle sin historie om ledelse av ulike organisasjoner, nasjonalt og internasjonalt. I tillegg får vi en julehilsen fra «The Gentlemen of the Press», Leif Tore Lindø og Jan Zahl, det blir prisutdeling og kulturelt innslag fra Rogaland Teater. Og julegrøt. Bli med og kom i ekte julestemning!

04 jan

AKSJEÅRET 2019

Kl 10:30- 14:00
Hvilke investeringer blir mest lønnsomme i 2019?

31 jan

Energiåret 2019

Kl 8:00- 11:30
På vei mot en ny opptur? Hvor sterk? Hvor lang?

04 apr

LEANdagen 2019

Kl 8:00- 16:00
For fjerde gang ønsker vi velkommen til LEANdagen, konferansen for alle som er opptatt av forbedring, kvalitet og det å jobbe smartere. Årets tema er lean og ledelse.
17 sep

Styreskolen 2019