Kallesten

Kommende arrangementer

29 aug

Export - Suksesskriterer for vår bedrift!

Kl 8:30- 11:30
Innovasjon Norge og Næringsforeningen inviterer til en formiddag med erfaringsoverføring om hva som skal til for å få gjennomslag i nye markeder utenfor Norge.
30 aug

Treffpunkt Jæren - Effektiv kommunikasjon og sosiale medier

Kl 18:00- 21:00
Hvordan når du mange med et budskap som blir lagt merke til? Hvordan kommmuniserer du effektivt med nye og potensielle kunder?  På høstens første møte på Jæren får du tips om hvordan dette bør gjøres og høre noen andres erfaringer. Velkommen til nettverket på Jæren.
31 aug

Den store hagefesten

Kl 18:00- 22:00
Vi er klare for å innta museumshagen i Egersund. Vi har bestilt sol og pent vær. Nærmere program kommer
05 sep

Aksjesparekonto - nytt produkt fra 1. september

Kl 19:00- 21:00
Aksjesparekonto er en ny konto som gjør det mer fleksibelt å kjøpe og selge aksjefond og enkeltaksjer for deg som privatperson.
07 sep

Nytt om rammevilkår for bygg og anleggsbransjen!

Kl 8:00- 10:00
Gode rammevilkår for bygg og anleggsbransjen gie en sterkere regione og er grunnlag for vekst.Ressursgruppen for Bygg og anlegg jobber med mange saker for å bedre rammevilkårene og på  dette møtet får du vite mer om et pilotprosjekt for planarbeid, rekkefølgekrav, momsrefusjon på VVA og hva du bør være OBS på ved anleggsbidrag.
Velkommen til et konkret og matnyttig møte!
07 sep

U37 Ostepop og øl med Børge Lund

Kl 19:00- 21:00
Bli kjent med mannen bak Kjell, Nico og Thorsen. Børge Lund som egentlig er industridesigner fra Sauda, men som ble serieskaper i Stavanger på heltid.
12 sep

Regionalplan for massehåndtering på Jæren

Kl 11:00- 13:00
Rogaland fylkeskommune har laget en plan for å få til en bærekraftig håndtering av overskuddsmasser. Planen er nå ute til høring og på møtet får du vite mer om denne og innspill fra bransjen. Møtet danner også grunnlag for Næringsforeningens høringssvar til planen.
Velkommen til et informativt møte om et tema som vil bety mye for framtidens byggearbeid.
19 sep

Treffpunkt Sandnes - Rullering av kommuneplanen og sentrumsplanen

Kl 8:00- 10:00
Vil du være med å påvirke din bedrifts framtid i Sandnes? Planprogrammet er vedtatt og nå starter arbeidet med tema i kommuneplanen. To av områdene som løftes i dette møtet er utbyggingsprosjekter i den prioriterte byutviklingsaksen Lura - Hana, og oppstarte på rullering av sentrumsplanen.  Det blir grundig informasjon og mulighet til å gi nyttige innspill til kommunen for det videre arbeidet.
21 sep

PULPIT//2017

Kl 9:00- 16:00
Hva kan vi lage som verden trenger?
29 sep

Lederskolen I: Endring og omstilling

Kl 11:00- 13:00
I 2012 sto SAS bare to timer fra å gå konkurs. Siden den gang har selskapet gjennomført en av Nordens største snuoperasjoner. Fremtidens SAS er et høyteknologisk selskap som setter kunden i fokus. Konserndirektør Eivind Roald vil gi innsikt i snuoperasjonen og hvilke grep som er tatt og blir tatt for å bygge et finansielt sterkt SAS.
19 okt

Masøk Studenter

Kl 19:00- 22:00
27 okt

Lederskolen II: Prestasjonsledelse

Kl 11:00- 13:00
Norge har lykkes bedre enn våre naboland med å hente hjem medaljer fra Vinter-OL de siste 25 år. – Vi er bedre til å lede og trene, hevder professor Svein S. Andersen. Han og Jarle Åmbø vil i denne samlingen se nærmere på hvordan vi kan utvikle bedre prestasjoner i næringslivet.
01 nov

"Fungerer eiendomsmarkedet?" Kultursenteret Varen Randaberg

Kl 18:00- 20:00
Ressursgruppen for Den grønne landsby inviterer deg med på å høre om eiendomsmarkedet.
09 nov

U37 Ostepop og øl: ledelse

Kl 19:00- 21:00
Karoline Salomonsen er nominert til årets unge leder. Hør hennes historie!
14 nov

Logistikkdagen 2017

Kl 8:00- 15:00
Logistikkdagen er den største årlige møteplassen i regionen for alle som er opptatt av samferdsel, infrastruktur, transport og logistikk.
17 nov

Lederskolen III: Om å lede det ukjente.

Kl 11:00- 13:00

Er organisasjonen din rustet for å kunne håndtere det uventede?

08 des

Lederskolen IV : Hvordan lede fremtidens organisasjon

Kl 11:00- 13:00
Hva skal lederen gjøre når intelligente maskiner tar over mange av oppgavene og medarbeiderne stort sett leder seg selv?
15 des

Julemøte 2017 i Teatret

Kl 11:00- 14:00
Noen mener det ikke blir jul uten. Andre elsker julegrøten. Alt vi vet er at på årets tradisjonsrike julemøte i Rogaland Teater får vi i år besøk av spennende næringslivsfolk, det blir prisutdeling, innslag fra Rogaland Teater og ekte julegatestemning utenfor. Bli med på årets julemøte i teatret.
11 apr

LEAN DAGEN 2018