Kallesten

20 mai

MIT Reap Entrepreneurship Summer School 2019

Kl 8:00- 15:00
Her vil du og din bedrift lære av de aller beste om det å lykkes som entreprenør og å skape vekst.
21 mai

Kvinner i toppen av norsk næringsliv!

Kl 19:00- 23:00
Næringsforeningen inviterer i samarbeid med PLC (Petroleum Ladies Club) til en inspirasjonskveld for egen utvikling. Tre unike innledere som byr på seg selv: Maria Moræus Hanssen (viseadministrerende direktør i Wintershall Dea), Lilla Sølhusvik (forfatter og journalist i NRK) og Ann Sesilie Tekfeldt (leder for TV aksjonen i Rogaland).
23 mai

Forusmøtet 2019

Kl 8:00- 12:00
Hvordan skal vi bygge framtidens Forus? Innovasjon, energi, bærekraft, teknologi og videre vekst er viktige stikkord når landets største næringsområde skal utvikles videre og IKDP Forus snart er ferdig. Jens Kramer Mikkelsen, tidligere ordfører i København og leder av utbyggingen av Ørestad, kommer for å fortelle hvordan de gjorde det da de planla og bygget en bydel fra null av og som skal kunne huse 80.000 ansatte, 20.000 innbyggere og 20.000 studenter.

Sandnes: Cyber security - beskytt virksomheten din

Kl 8:00- 10:00
Dataangrep er den absolutt største sikkerhetstrusselen mot norske virksomheter. Likevel er det mange norske bedrifter som ikke har tatt innover seg at trusselen er reell. Og det er mange som ikke vet hvor enkelt de kan beskytte seg bedre.

Norway Asia Business Summit 2019 - gratis informasjonsmøte

Kl 11:00- 13:00

Gratis informasjonsmøte ad delegasjonsreise til Shanghai 31. oktober til 2. november i forbindelse med Norway Asia Business Summit 2019. Teknologi og bærekraft er temaet når norske og asiatiske toppledere møtes i Shanghai.

Treffpunkt Dalane: Cyber security - beskytt virksomheten din

Kl 12:00- 14:00
29 mai

Salg for selgere 2019: Leads og salg via web

Kl 8:00- 11:30
I 2019 foretrekker kunder digitale kanaler som viktige og nyttige kilder til informasjon. Vi viser deg hvordan du og din bedrift kan tenke nytt rundt digital markedsføring, salg og service. Til å hjelpe oss med det får vi denne gangen besøk av Tore Berntsen fra MarkedsPartner, Øyvind Jacobsen fra Leadify, Morten Evensen fra Wellcem og Bjørn Sirnes fra Akva Group.
04 jun

Treffpunkt Sandnes, Europamesterskapet i friidrett

Kl 8:00- 10:00
Europamesterskapet i friidrett skal arrangeres i Sandnes 9. - 11. august. Europamesterskapet i friidrett for lag er det største intarnasjonale idrettarrangementet som noensinne er arrangert i regionen. Over 700 deltakere og ledere og idrett i internasjonal toppklasse. Hva skjer og hvem kommer? Hvordan kan Sandnes som by og vi som region lære noe og utnytte dette fantastiske arrangementet? Du møter blant annet Jan Norheim, Svein Arne Hansen og Håvard Tjørhom.
04 jun

Introduksjonskurs i styrearbeid (møtested Bryne)

Kl 8:15- 11:30
Solid styrearbeid er avgjørende for alle virksomheter. De fleste bedrifter har nå avholdt sine generalforsamlinger, og det er mange nye styremedlemmer på denne tiden av året. Vi inviterer til et halvdags kurs som gir deltakerne grunnleggende forståelse for styrearbeid i praksis.
05 jun

Treffpunkt Jæren: Sommermøte

Kl 18:00- 23:00
Vi har gleden av å invitere til sommermøte på Sirevåg Konferansesenter. Vel møtt til en trivelig kveld i godt selskap og nydelige omgivelser.
06 jun

Innovasjonstalen 2019 Rogaland: Kultur for vekst

Kl 9:30- 12:00
Hvordan kan vi bygge en sterkere kultur for vekst i Norge? Vi har mange små og mellomstore bedrifter, men bare få vokser seg store. Innovasjonstalen 2019 handler om hvordan vi sammen kan skape vekst i bedriftene - en kultur for vekst.
07 jun

Finansnæringen som motor for bærekraftig vekst

Kl 8:00- 11:30
Blir finansnæringen spydspissen for rask utvikling og omstilling til bærekraftig vekst?
13 aug

Fra olje- og gassnasjonen til energilandet

Kl 8:00- 9:45
Hva skjer når en globalt ledende norsk olje- og gassklynge setter seg i førersetet for å videreutvikle industrien og omstille den til framtidsrettede, bærekraftige energiløsninger?
04 sep

Anskaffelsesdagen (tentativ dag)

Kl 8:00- 13:00
Hvilke store prosjekter ligger foran oss i regionen, og hvordan utvikle en best praksis slik at innkjøper og leverandør totalt får et best produkt eller tjeneste?

05 sep

Hun spanderer!

Kl 18:00- 22:00
Tekna, PLC og Næringsforeningen inviterer.
06 sep

AGENDA: Diskrimineringsreglene

Kl 8:00- 11:00
Diskrimineringsreglene arbeidsgiver må ha kjennskap til. Nyttige innspill i forhold til innhold i intervjuet og utformingen av kontrakter.
17 sep

Styreskolen 2019: Dilemmatrening

Kl 8:00- 11:30
Hvordan håndtere utfordringer og dilemmaer i organisasjonen og ledelsen? Det er teamet når professor Espen Olsen foreleser ved Styreskolen.
25 sep

Tungenesmøtet

Kl 17:30- 21:00
29 okt

Arbeidsrettseminaret 2019

Kl 8:30- 15:00
TBA
12 nov

Styreskolen 2019: Informasjonsteknologi

Kl 8:00- 11:30
Utviklingen og ambisjonene for digitalisering og bruk av informasjonsteknologi starter i styrerommet. Hvordan sørge for at din virksomhet setter seg i førersetet?
12 nov

Logistikkdagen 2019

Kl 9:00- 16:00
Logistikkdagen er den største årlige møteplassen for alle som er opptatt av samferdsel, transport og logistikk.
07 jan

AKSJEÅRET 2020