SAS

24 nov

Kvinneplassen med Ingvard Wilhemsen

Kl 8:30- 12:30
- Hvis man er sjef for andre, er det greit at man er sjef i eget liv, er en av konklusjonene til Ingvard Wilhelmsen. Han er lege og spesialist i indremedisin og psykiatri, i tillegg til å være godkjent veileder i kognitiv terapi og kjent over hele landet som grunnlegger av hypokonderklinikken i BergenPå Kvinneplassen denne gangen vil Wilhelmsen, sammen med Kine Birkeland og Nashater Deu Solheim, gi sine beste råd til ledere og mellomledere i næringslivet.
28 nov

U37 Ledernettverk

Kl 19:00- 22:00
Ressursgruppen U37 ønsker å bygge et tett nettverk for unge ledere med den hensikt å gi unge ledere et treffpunkt med mulighet for diskusjon av aktuelle problemstillinger, faglig input og relasjonsbygging.
30 nov

Bedriftsbesøk hos Kverneland Group

Kl 8:00- 11:00
På Jæren finnes det mange flotte bedrifter og en av dem er Kverneland Group. Denne tradisjonsrike bedriften utvikler stadig nye produkter og har utviklet en egen innovasjonslab. Nå kan du bli med å se denne og vite mer om hvordan de jobber med utvikling av produkter. Vi har også med Innovasjon Norge for å gi oss en ABC i EU-midler. Det er begrenset med plasser så vær rask å melde deg på!
30 nov

Julemøte på Kaihuset på Finnøy

Kl 18:00- 21:00
Vil du vite litt mer om arbeidet som ressursgruppen på Finnøy jobber med? Vi du vite mer om hvordan Rennesøy og Finnøy kommune jobber med Nye Stavanger kommune? På vårt første medlemsmøte på Finnøy lover vi god informasjon, god stemning, grøt, Quiz og kjekke folk. Bli med!
01 des

AGENDA: Nytt direktiv for betalingsformidling

Kl 8:15- 9:30
Fra 13. januar innføres PSD2, et nytt direktiv for betalingsformidling som har til formål å fremme et innovativt, effektivt og velfungerende og felles europeisk marked for betalingstjenester for både bedrifter og privatpersoner. Hva vil det ha å si for deg og din bedrift? Det gir vi deg svar på i denne utgaven av Agenda.
08 des

Lederskolen IV : Hvordan lede fremtidens organisasjoner

Kl 9:45- 13:00
Hva skal lederen gjøre når intelligente maskiner tar over mange av oppgavene og medarbeiderne stort sett leder seg selv? Vegard Kolbjørnsrud er forsker på samhandling, digitalisering og kunstig intelligens - og kommer til Lederskolen for å snakke om dette svært så aktuelle temaet.
14 des

Kultur for digitalisering

Kl 13:00- 15:00
Norske virkesomheter regner seg som digitalt modne, men hvor innstilt er din organsiasjon på den digitale omstillingen? Teknologi direktør ved Helse Øst HF Terje Gårdsmoen forteller at det handler om mye mer enn teknologi. Virke er den ledende hovedorganisasjonen for tjenestenæringene og representerer over 20 000 virksomheter. Virke er opptatt av verdiskapningspotensialet for næringslivet dersom det offentlige er tydeligere på hva som er kjernevirksomheten og åpner opp for private tjenestenæringer.
15 des

Julemøte 2017 i teatret

Kl 11:00- 14:00
Velkommen til årets tradisjonsrike julemøte i Rogaland Teater. Vi får besøk av selveste Kåre Willoch og fylkesordføreren, og det blir prisutdeling og kulturelt innslag fra teatret. Bli med og kom i ekte julestemning!
05 jan

Aksjeåret 2018

Kl 11:00- 13:30
Hvilke investeringer blir mest lønnsomme i 2018?  Gå ikke glipp av trender, tips og aksjeduell mellom Øivind Fjell i SKAGEN fondene og Peter Hermanrud i Sparebank 1 Markets, i dialog med  investor Harald Espedal.
16 jan

Teknologibørsen med Smartby Stavanger og SUS2023

Kl 8:00- 12:00
Ressursgruppen for Teknologi iniviterer til leverandørmøte med Smartbyen Stavanger kommune om innovative innkjøp for fremstidens skole - og helsetjenester. SUS2023 forteller om behov for teknologiske løsninger og tjenester for det nye sykehuset. Smartbyen Stavanger forteller om Prosjekt Innovative anskaffelser og kommunens store satsning på digitalisering, og presenterer veikartet for Smartbyen Stavanger.
18 jan

Moderne rekruttering!

Kl 11:30- 15:00
Bevegelse i markedet kommer tilsyne gjennom flere stillingsannonser, nye oppdrag i rekrutteringsbransjen og flytting av personell mellom kontor i hht fri flyt av arbeidskraft mellom landene.  Rekruttering anno 2018 og hva er mulig i praksis i htt dagens regelverk?

18 jan

U37 Ledernettverk

Kl 18:00- 21:00
07 feb

Introduksjonskurs i Styrearbeid

Kl 8:30- 15:30
Solid styrearbeid er avgjørende i alle virksomheter. Vil du lære mer om styrearbeid kan introduksjonskurset gi deg en god startpakke, enten du sitter i styret på vegne av eierne, som ansatt representant eller leder med ansvar for styreoppfølging.
11 apr

LEAN-dagen 2018

Kl 8:00- 16:00
Program er under utarbeidelse.