Kallesten

24 mai

Prestasjonskonferansen 2018

Kl 8:00- 16:00
Tidenes konferanse for alle som er opptatt av å prestere på topp.
28 mai

Kick-off for Nordic Edge Smart City Innovation Cluster

Kl 9:00- 11:00
Stavanger-regionen og Nordic Edge har fra 1. januar 2018 fått offisiell status som den norske innovasjonsklyngen på tematikken «Smarte byer og samfunn». Nå ønsker vi velkommen til oppstartsmøte for smartby-klyngen. Kom og hør hva dette kan bety for deg og din bedrift i form av forretningsmuligheter og prosjektsamarbeid.
30 mai

Salg for selgere: Presentasjonsteknikk!

Kl 8:00- 12:00
I møteserien «Salg for selgere» tar vi denne gangen for oss rådgivning og formidling ved hjelp av ulike verktøy ved Knut Bentzen fra Kinly AS.
Han jobber verden rundt for å lage gode brukeropplevelser for folk som jobber og samarbeider på tvers av avstand og yrker.
31 mai

GameChanger med Stormberg-gründer Steinar J. Olsen

Kl 12:00- 14:00
Stormberg-gründer Steinar J. Olsen har bygget opp en klesgigant som tar et aktivt samfunnsansvar. Kom og hør han fortelle hvorfor de gjør som de gjør, hva som menes med sirkulærøkonomi og hvorfor det å tenke bærekraftig også er det mest lønnsomme.
05 jun

Jæren: Skap engasjerende og produktive møter

Kl 8:30- 10:30
Slutt med endeløse, bortkastede og inneffektive møter. Kom og lær deg verktøyene som trengs for å få slagkraftige møter med bedre trivsel, økt engasjement og bedre resultater – når Erik Lerdahl tar turen til oss på Jæren.
06 jun

Treffpunkt Jæren - Sommeravslutning med Jærmalermeny!

Kl 18:15- 22:15
Jærmalerne satte Jæren på kartet for mange år siden og blant annet Kitty Kielland malte noen av sine ikonisike bilder med utgangspunkt i Kvalbein Gård. Tema på årets sommerfest er Jærmalerne og et reiselivsprosjekt som har startet opp rundt mange ikoniske bilder fra Jæren. Men først og fremst blir det mingling, lett underholdning og selvsagt Jærmalermeny! Bli med å feire sommeren og Jæren!
07 jun

Oil & gas procurement on the Norwegian continental shelf

Kl 8:00- 10:30
This seminar gives a basic introduction to Norwegian contract law on the conditions to form a binding contract, the regulatory framework for oil and gas procurement and key factors to succeed in tender processes. The seminar is particularly addressed to project managers, commercial and contract managers and other key positions involved with oil and gas procurement and contracts. Speakers at this seminar are Gunnar Espeland, Nikolai Brøvig and Marit Hembre from Simonsen Vogt Wiig.
07 jun

Bedriftsbesøk hos IRIS Miljø

Kl 8:00- 10:00
IRIS Miljø er et internasjonalt og multidisiplinært forskningsmiljø som holder til i Mekjarvik. Forskningsmiljøet jobber med innovative løsninger på sammensatte utfordringer. Kom og lær hvordan de jobber, og hvem som er oppdragsgivere til dette spennende og dyktige fagmiljøet. Det blir omvisning på anlegget for dem som ønsker det.
08 jun

Kl 8:30- 11:30
Cross-cultural training in the Norwegian context to achieve the best possible working environment to grow your business. Target group are all employees working across cultures.
13 jun

Bli leverandør til en selvkjørende busslinje

Kl 8:30- 11:00
Framtidens reisemønster vil de neste årene endres radikalt både internasjonalt og nasjonalt. For å sikre det beste tilfanget av kompetanse og teknologi har EU startet et prosjekt der Gjesdal kommune deltar, og som kanskje din bedrift kan bli en del av. Nå inviterer vi bedrifter med kompetanse innen robotindustrien, hardwareindustrien,  softwareleveranser, salg av minibusser, trafikksystemer, MaaS og forskning innen feltet til en spennende workshop.
15 jun

Hvordan blir Fornybar AS en suksess?

Kl 9:00- 11:00
Fornybar AS skal få enda mer fart på investeringene innen fornybar energi. Selskapet er lagt til Stavanger, og Siri M. Kalvig er nylig tilsatt som administrerende direktør. Hvordan skal Fornybar AS bli en suksess?
24 aug

13 sep

Doing business in Norway!

Kl 8:15- 10:30
Norwegian business law in a nutshell. Part 3: Norwegian Company Law.
14 sep

04 okt

Styreskolen- modul 3: Styrets ansvar

Kl 8:30- 11:30
Styreskolen er en kompetanseserie i regi av Handelshøyskolen ved UiS og Næringsforeningen.
12 okt

08 nov

Frokostmøte hos Holta & Håland

Kl 8:00- 12:00
Industrisamarbeidet Holta & Håland er aktive i utviklingen av selskapene, og pådriver for etablering av nye forretningsområder, nye produkt- og markedsområder. Kom og hør hvordan de jobber! SR-Bank tar temperaturen på næringslivet i regionen, og Eirik Henningsen forteller om hvordan Viking fotball jobber i motgang og medvind!
09 nov

07 des