Kallesten

25 sep

The Nordic Edge Dinner

Kl 19:00- 22:00
The Nordic Edge dinner will provide the perfect framework to make new acquaintances and be inspired.
26 sep

Dialogmøte: Tekniske planer

Kl 8:00- 10:30
Kan vi få til bedre tekniske planer og bedre behandling av dem? En arbeidsgruppe har jobbet med problemstillinen og fått tilbakemeldinger både fra bransjen og kommunene. Dette har resultert i fem forbedringspunkter for begge parter. På møtet får du høre disse og vi håper også på innspill fra deg!

27 sep

Slik bruker du sosiale medier i jobbjakten!

Kl 18:30- 21:00
Sosiale medier blir stadig mer brukt både i jobbjakten og i rekrutteringsprosessen. Det gir deg mange muligheter!
02 okt

Økonomistudenter: Hvilke jobber og trender venter våren 2019?

Kl 18:00- 21:00
Velkommen til både studenter og det etablere finans-miljøet i regionen for en unik møteplass med mål om å skape nyttige kontakter og dele kunnskap.
03 okt

Frokostmøte om ny kommuneplan for Randaberg

Kl 8:00- 10:00
Plan- og miljøsjef i Randaberg kommune, Tonje Kvammen Doolan, presenterer den nye kommuneplanen for Randaberg som nå er ute på høring. Her kan du stille spørsmål og komme med innspill! I tillegg ønsker vi å sette fokus på hvordan vi kan forsterke det unike med Randaberg og hvordan vi kan styrke varehandelen fremover.

Treffpunkt Stavanger: Bompenger og nye kommunegrenser

Kl 8:00- 10:00

Velkommen til Treffpunkt Stavanger, den nye møteplassen for næringslivet i og rundt storbyen. På det første møtet stiller vi spørsmålet: Hvordan blir nye Stavanger? Med andre kommunegrenser, bompengering og rushtidsavgift, nye samarbeidskoalisjoner, utfordringer og muligheter?

03 okt

Styreskolen: Regnskap, revisors beretning og erstatningsansvar

Kl 8:30- 11:30
Vet du nok om hvordan du leser regnskap, revisors beretning og hvilke erstatningsansvar du har i et styre? På Styreskolen tar vi nå for oss det alle styremedlemmer og ledere bør vite om disse helt sentrale temaene. Styreskolen er en kompetanseserie i regi av Handelshøyskolen ved UiS og Næringsforeningen. Velkommen!

Treffpunkt Jæren: JÆRBØRSEN

Kl 18:00- 21:00

Jærbørsen har blitt en tradisjon på Jæren. Her får du høre Jær-kommunenes kommende prosjekter, innkjøpsmetoder og hvilke rammeavtaler som skal inngåes. Vi får også høre litt om økonomiske utsikter, om seriøsitetskrav ved byggeprosjekter og offentlige anskaffelser, og om en ny Uro-patrulje. Velkommen til Jærens store møteplass.

Ryfylkekonferansen 2018 - Et Ryfylke i endring

Kl 8:00- 15:30
Velkommen til årets Ryfylkekonferanse. Ryfylke er i stor endring med nye kommunegrenser og med åpning av Ryfast i løpet av kort tid. Hvilke muligheter åpner dette for Ryfylke?

Global Talents: Slik sikrer vi oss internasjonal spisskompetanse

Kl 8:30- 12:00
Er Stavanger-regionen konkurransedyktig nok i kampen om talentene? Er din bedrift i posisjon til å tiltrekke seg internasjonal arbeidskraft med avgjørende spesialkompetanse? På dette møtet kartlegger vi både de utfordringene vi har og de jobbene som finnes i regionen, og hva som må til for å sikre oss den beste arbeidskraften i et stadig bedre arbeidsmarked. I tillegg presenterer vi den nye filmen som skal markedsføre Stavanger-regionen og gir deg gode tips om hvordan du går fram for å rekruttere internasjonalt.

Kick off for Styrekandidatene 2019

Kl 19:00- 21:00
Er du ung, engasjert og interessert i styrearbeid? Da er Styrekandidatene noe for deg. I ett år får du hospitere i et bedriftsstyre. En unik mulighet til å få innsikt og erfaring. Vi inviterer alle interesserte til et kick off der du får vite mer om programmet, hvordan du søker, hvem vi kikker etter og hvilke styrer du kan søke deg til.
05 okt

HACKING! Det skjer bare andre!

Kl 8:00- 10:00
Nasjonal sikkerhetsmåned (Sikkert.no) er et nasjonalt løft for en trygg digital hverdag på alle plan, både på jobb og hjemme. Det finnes dessverre så mye mer utspekulert kriminalitet i det digitale rom enn noen ønsker å vite om.  I seneste laget  å forstå konsekvensene når du oppdager at du er HACKA!
11 okt

Game Changer: Ledelse og digitalisering med Silvija Seres

Kl 12:00- 14:00
Superteknolog Silvija Seres kommer til Næringsforeningen for å snakke om hvordan den store teknologidrevne omveltningen av alle næringer og samfunn påvirker oss, hvordan vi kan best tilpasse oss og drive denne endringsreisen på en konstruktiv måte som ledere og ansatte. Sammen med Terje Fanebust fra DNB vil hun på denne utgaven av Game Changer ta for seg ledelse og digitalisering.
16 okt

Hvordan søke SkatteFUNN

Kl 8:30- 10:30
SkatteFUNN - hvordan fungerer ordningen, hvem er den for og hvordan jobbe frem et godt prosjekt? Ikke gå glipp av denne muligheten, som gjelder for alle!
19 okt

Hvordan lage en effektiv annonse på Facebook?

Kl 10:30- 16:00
Vi inviterer til et eksklusivt kurs som gir deg praktisk tilnæring til Facebook Business Manager. Lær deg effektiv annonsering av dine produkter på Facebook og Instagram, hvordan du setter opp kampanjer, oppretter målgrupper og bruker ulike formater. Kursleder er Rikke Knudsen fra Keyteq.
24 okt

Risavikadagen 2018

Kl 8:00- 12:00
Risavikadagen er den viktigste møteplassen for alle som er opptatt av utviklingen i dette spennende næringsområdet. Her blir du både inspirert og oppdatert!
25 okt

Boligkonferansen 2018: Et hjem for folk flest

Kl 8:00- 14:00
Velkommen til årets største møteplass for bygg og anleggsbransjen. På årets konferanse setter vi søkelyset på hva som er et hjem for folk flest? Hvordan vil vi bo, og hvilken bolig vil folk kjøpe? Du blir også oppdatert på arbeidet med revideringen av Regionalplan Jæren! Vi gleder oss  å se deg!
26 okt

LEDERSKOLEN II: Kunnskapsoverføring i egen bedrift

Kl 11:00- 13:00
Hvordan skal bedriften sikre overføring av kunnskap og kompetanse mellom avdelinger nasjonalt og internasjonalt? Hvordan kan du som leder legge til rette for kunnskapsdelingen? Birgitte Grøgaard er ekspert på kompetansedeling og kunnskapsoverføring innad i organisasjoner. Ikke gå glipp av muligheten til å lære mer om dette verdifulle temaet.
30 okt

Arbeidsrettseminaret 2018

Kl 9:00- 15:15

Næringsforeningen og Arntzen de Besche Advokatfirma inviterer til årets arbeidsrettsseminar. Seminaret er praktisk rettet og tar for seg sentrale spørsmål fra arbeidsgiveres daglige utfordringer.

31 okt

EK2018: Egersund-konferansen

Kl 9:00- 15:00
I samarbeid med Eigersund kommune, Dalane Tidende og sponsorer, inviterer Næringsforeningen til Egersund-konferansen 2018 i Egersund Arena 31. oktober.
01 nov

"Vorspiel" for studenter!

Kl 18:30- 21:00
Vorspiel i ny forstand! Hvordan kan studentene bruke studietiden til å bygge sin CV og renomme før de skal ut i jobb og møte næringslivet:
det er der den egentlige festen skjer!
07 nov

Horisont 2020 - workshop om store samarbeidsprosjekter innen energi

Kl 8:00- 11:30
EUs Horisont 2020 er verdens største forsknings- og innovasjonsprogram med et budsjett på 700 milliarder kroner . Norge er fullverdig medlem, noe som betyr betydelige muligheter for Norsk næringsliv!
08 nov

Frokostmøte hos Holta & Håland

Kl 8:00- 10:00
Industrisamarbeidet Holta & Håland er aktive i utviklingen av selskapene, og pådriver for etablering av nye forretningsområder, nye produkt- og markedsområder. Kom og hør hvordan de jobber! Tore Medhus fra SR-Bank tar temperaturen på næringslivet i regionen, og Eirik Henningsen forteller om hvordan Viking fotball jobber i motgang og medvind!
13 nov

Logistikkdagen 2018

Kl 8:30- 15:30
Logistikkdagen er regionens største og viktigste årlige møteplass for alle som er opptatt av samferdsel, transport og logistikk. Her møtes over 200 sentrale aktører fra næringsliv, offentlig forvaltning og politikkk.
16 nov

LEDERSKOLEN III: Slik lykkes du med prosjektledelse

Kl 11:00- 13:00
Alle virksomheter er involvert i prosjekter, store som små. Denne gangen på Lederskolen kommer professor Kim van Oorschot for å lære oss om «stagegate-metoder», og hva som kan skape trøbbel og bidra til budsjettsprekk for akkurat ditt prosjekt.
20 nov

Koding for næringslislivet

Kl 8:00- 12:00
Lær mer om koding, sensorer og «Big Data».
29 nov

Styreskolen- modul 4: Samarbeid styre - administrasjon

Kl 8:30- 11:30
29 nov

Game Changer: How AI is already disrupting your industry

Kl 12:00- 13:15
Betydningen av kunstig intelligens er her for fullt, kom og hør hvordan dette påvirker dette din bedrift?

04 des

Ny og nysgjerrig?

Kl 19:00- 21:00
Vi inviterer deg som er nytt medlem til å bli bedre kjent med oss i Næringsforeningen, og ikke minst andre i nettverket.
06 des

ButikkLederForum - Lean i varehandelen

Kl 18:00- 21:00
Bli med i Næringsforeningens nye nettverkssamling for butikk-ledere! Det blir lyn-kurs i hvordan du kan lære noen knep for å tenke flyt i varehandelen. Det blir en workshop hvor du kan diskutere utfordringer med andre butikk ledere, sosialt samvær og muligheter for nettverking.
07 des

LEDERSKOLEN IV: Er tankene dine klare for digital endring?

Kl 11:00- 13:00
Riktig tankesett i organisasjonen kan avgjøre om du lykkes med digital endring. Skal ny digital teknologi gi de ønskede, positive effektene, må både ledere og medarbeidere endre på hvordan vi jobber og hva vi jobber med. Denne gangen på Lederskolen får vi besøk av Elizabeth Solberg, Laura E. Mercer Traavik og Sut I Wong, som sammen vil lære oss hva som skal til for at din virksomhet klarer å hente ut gevinster av ny teknologi og nye løsninger.
04 jan

AKSJEÅRET 2019