Kallesten

17 jan

Treffpunkt Ryfylke hos Vestkorn

Kl 17:30- 20:30
Har du lurt på hva som skjer på Tau mølle? Har du kjent lukten av puffet ris og hvete og kanskje hørt om splitting av erter? Årets første møte i Ryfylke blir på Vestkorn hvor vi lærer bedriften bedre å kjenne. Vi får også besøk av ordfører og så får litt informasjon om hva som skjer på Tau framover. Bli med!
18 jan

Moderne rekruttering!

Kl 11:30- 15:00
Nå er optimismen tilbake i Stavanger-regionen og flere virksomheter ansetter folk igjen. Hva har vi lært siden rekrutteringstoppen i 2014? Hvordan sikrer vi oss de beste kandidatene i framtiden, hva er mulig og hva er best practice i forhold til dagens regelverk?
24 jan

Rogaland på Børs: Utsikter 2018

Kl 8:00- 13:00
Hvordan er utsiktene for norsk økonomi? Og hva skjer i Rogaland? For 13. gang inviterer DNB og Næringsforeningen til Rogaland på Børs: Utsikter 2018. På plass er, som tidligere år, senioranalytiker Eirik Larsen. I tillegg kommer blant annet Steinar Bjartveit fra BI, Nina Jensen fra WWF og Irene Rummelhoff fra Statoil.
25 jan

Treffpunkt Dalane: Sosiale medier

Kl 11:00- 13:15
Velkommen til vår nye møteserie i Dalane med aktuelle temaer. Først ut er sosiale medier for bedrifter. Du vil treffe Silje Herget fra Melvær & Co, i tillegg til Ole Østring og Roar Hasle fra Megabite. De vil sammen gi deg en innføring i hvordan du og din bedrift kan bli mer synlig på sosiale medier, hvordan du enkelt kan bruke videomarkedsføring og du vil få en innføring i hvordan dette fungerer på nettet.
25 jan

Byggebørsen 2018

Kl 18:00- 21:00
På Byggebørsen får du vite litt mer om hva det offentlige har tenkt å bygge det neste året, hvilke typer enterpriser, størrelser og når oppdragene kommer ut. Det blir også en oppdatering fra arbeidet til A-krimgruppen og du får vite litt mer om alle de sakene som ressursgruppen for Bygg og Anlegg jobber med. Det blir god tid til mingling og vi gleder oss til å se deg!

26 jan

Vi besøker årets bedrift i Randaberg

Kl 8:00- 10:00
Coop Mega er kåret til Årets bedrift i Randaberg. Vi inviterer tradisjopnen tro til bedriftsbesøk hos vinnerbedriften. Du får også høre ordfører Kristine Enger snakke om muligheter og utfordringer for Randaberg kommune i 2018. Base Property orienterer dessuten om prosjektet «Sentrumsparken».
30 jan

Kan vi gripe mulighetene i bioenergi?

Kl 11:00- 15:00
Hvordan kan vi gripe mulighetene innenfor bioenergi og CO2-fangst? Dette er temaet når vi inviterer til seminar ved Risavika Gas Centre. Blant foredragsholderne er Siri Kalvig, Anders Karlsson-Drangsholt, Egil Vigdel og Arild Johannesen.
31 jan

Anleggsbidrag og ny avtalemal fra Lyse Elnett

Kl 8:00- 10:00
Anleggsbidrag med  tilknytning til nett er innført. Lyse Elnett kommer og forklarer den nye avtalemalen knyttet til dette. Det er endringer både med tanke på fakturering, overlevering av anlegg, prosjektering og lignende. Her er det viktig informasjon for de som er utbyggere, og pass på at riktig person i din bedrift får dette møtet med seg.

31 jan

Treffpunkt Jæren: Boligsalg og varehandel på Jæren i 2018

Kl 18:00- 21:00
På årets første Treffpunkt Jæren tar vi temperaturen og spår litt om året som kommer når det gjelder boligsalg og varehandel. Vi får blant annet besøk av Bjørn-Erik Øye fra Prognosesenteret og Kristin Gustavsen fra Stavanger sentrum som driver CID-prosjektet for sentrumsutvikling og handel. Selvsagt får vi også en liten statusrapport fra lokale aktører. Vel møtt!
01 feb

Energiåret 2018

Kl 8:00- 12:00
Energiåret 2018 samler de fleste sentrale aktører i olje- og gassnæringen. Her tar vi pulsen på bransjen. Her identifiserer vi mulighetene. Her ser vi framover. Blant årets foredragsholdere finner du oljedirektør Bente Nyland, EYs oljetungvekter Espen Norheim og administrerende direktør Geir Austigard i Øglænd System.
02 feb

AGENDA: Hvordan beskytte dine bedriftshemmeligheter?

Kl 8:00- 10:00
Hva er dine bedriftshemmeligheter og hvordan skal du beskytte dem?
06 feb

Hvordan sikrer du deg mot digitale angrep?

Kl 8:00- 11:00
Er du og din bedrift bevisst på å unngå data-angrep og svindel? Digitale angrep blir mer omfattende, og rammer på tvers av bransjer og sektorer. Risikoen for samfunnet er på mange områder store. Dersom denne tiltakende utviklingen skal stoppes må man stå sammen slik at samfunnet blir mindre sårbart.
07 feb

Introduksjonskurs i styrearbeid

Kl 8:30- 15:30
Solid styrearbeid er avgjørende i alle virksomheter. Vi gir deg nå et introduksjonskurs i styrearbeid, en god startpakke enten du sitter i styret på vegne av eierne, som ansatterepresentant eller leder med ansvar for styreoppfølging.
09 feb

Kl 8:30- 11:30
Cross-cultural training in the Norwegian context to achieve the best possible working environment to grow your business. Target group are all employees working across cultures.
09 feb

Lederskolen I

Kl 11:00- 13:00
Hvordan sikre stabilitet når alt flyter? Jan Ketil Arnulf er tilbake på Lederskolen. Denne gangen snakker han om ledelse og stabilitet i en omskiftelig verden med teknologifeber.
23 feb

Festkveld med Næringsprisen i Gjesdal

Kl 19:00- 22:30
Velkommen til en festkveld for å hedre næringslivet i Gjesdal kommune. Her skal Næringsprisen 2017 og Årets Vær deles ut. Vi legger som vanlig rammene for en trivlig og litt høytidlig kveld. Vi får servert god mat, hedret prisvinnere og har lagt til rette for god underholdning med Dag Schreiner som gir oss et skårblikk på Gjesdal.
28 feb

Doing business in Norway

Kl 8:15- 10:30
Norwegian business law in a nutshell. Part 1: Norwegian Employment Law.

07 mar

Entreprenørskapsdagen 2018

Kl 11:30- 14:00
Hire for attitude, train for skills!
Ungt Entreprenørskap og Næringsforeningen inviterer til Entreprenørskapsdagen 2018! Ungdomsbedrifter fra hele fylket møtes til utstiling og konkurranser og du inviteres til å møte morgendagens innovatører, arbeidstakere og ledere.

09 mar

20 mar

FOLK 2018

Kl 8:00- 15:30
FOLK handler om ledelse, engasjement og motivasjon!

Om du er leder eller mellomleder, så handler det om å investere og forvalte ressursene dine på best mulig måte. Det handler om å lykkes med å få medarbeiderne til å dra i samme retning. Det handler om å utnytte ressursene optimalt for å skape gode resultater, og det handler om ledelese som tiltrekker seg de beste talentene. Det handler om utvikling av deg som leder. Det handler om folk.
FOLK er en dag du vil bli inspirert av dyktige mennesker til å gjøre en bedre jobb!
23 mar

Lederskolen II

Kl 11:00- 13:00
Vil du være «helt sjef» i sosiale medier? Da bør du få med deg høyskolelektor Cecilie Staude når hun besøker Lederskolen for å snakke om sosiale medier for ledere.
10 apr

LEAN dagen 2018

Kl 8:30- 15:00
Årets tema er Lean og innovasjon - LEANOVASJON!

Hør spennende foredragsholdere og bli inspirert på regionens viktigste møteplass for alle som er opptatt av forbedring, kvalitet og det å jobbe smartere! Dette er konferansen for alle, om du er ny eller erfaren i LEAN arbeid.

13 apr

17 apr

Forusmøtet 2018

Kl 9:00- 12:00
Den viktigste møteplassen i regionen for alle som bryr seg om Forus!
17 apr

Generalforsamling med festmiddag

Kl 19:00- 23:00
Velkommen til årets generalforsamling i Næringsforeningen!
27 apr

Lederskolen III

Kl 11:00- 13:00
Hva er likhetene og forskjellene mellom entreprenørskap og business? Er rigging og skalering av et forretningsmessig lønnsomt prosjekt det samme som entreprenørskap og hva skal egentlig til for å lykkes? Disse spørsmålene stiller høgskolelektor Tor Haugnes når han besøker Lederskolen.
04 mai

24 mai

Prestasjonskonferansen 2018

Kl 8:00- 22:00
Noen skal vinne en kontrakt. Noen skal vinne OL. Noen skal fylle en teatersal. Alle skal prestere i toppen i sin bransje. Hvordan gjør de det? Hva er likt, hva skiller dem? I samarbeid med Olympiatoppen og en rekke andre lokale bedrifter og organisasjoner inviterer vi til tidenes treningsleir for ledere.
08 jun

17 aug