mai jazz 2019

Kommende arrangementer

22 mar

LEDERSKOLEN II: Få de medarbeiderne du fortjener!

Kl 11:00- 13:00
Vis tillit og få de medarbeiderne du fortjener. Tillit er risiko og ansvar hånd i hånd. Det gir mer ledelse, men færre ledere, mener Tom Georg Olsen. Han er styreleder, konserntjener og medgründer i Miles AS og ledelsesfilisofien hans har gitt gode resultater og fått stor oppmerksomhet både nasjonalt og internasjonalt. Bli med når han besøker Lederskolen.
26 mar

Hvordan utvikle droneindustrien?

Kl 9:00- 12:00
Det pågår en rivende utvikling innenfor alt som har med utvikling og bruk av droner. Offentlige og private aktører identifiserer nye bruksområder, og stadig flere innovative teknologibedrifter lager nye løsninger. Kom og bli oppdatert!
29 mar

FOLK 2019: Ledelse og tillit

Kl 8:00- 15:00
Velkommen til FOLK 2019 – en lederkonferanse om dyktige folk, inspirerende folk, annerledestenkende folk og talentfulle folk. For andre gang skal Anne Lindmo lede oss gjennom en dag der temaet er hvordan tillit gjør gode ledere og medarbeidere enda bedre. Det handler om verdien av tillit og tillit som valuta.
02 apr

Ny og nysgjerrig?

Kl 19:00- 21:00
Er du nytt medlem i Næringsforeningen? Vi ønsker å bli bedre kjent med deg og din bedrift, og inviterer til en uformell kveld i Rosenkildehuset.
03 apr

Salg for selgere med Tone Ingebrigtsen

Kl 8:30- 12:00
Denne gangen i serien «Salg for selgere» har vi fokus på mennesket, altså deg som selger eller leder i tøffe tider, og hvordan du prioriterer og planlegger. Vi får besøk av Tone Ingebrigtsen, som vet mer enn de fleste hvor viktig det er å planlegge. Hun driver to frisørsalonger med 15 ansatte og hun har sju barn, hvorav tre er løpere i verdensklasse.
03 apr

Treffpunkt Sola: Smartbyen

Kl 18:15- 20:45
Hva er en smartby og hvor smarte er vi på Sola? Næringsforeningen i samarbeid med FLYT Sola AS inviterer til kveldsmøte hos Atea, som gir oss omvisning i Norges smarteste bygg. Vi får høre om hvordan Sola kommune planlegger for «Smarte løsninger for Solasamfunnet».
04 apr

LEANdagen 2019

Kl 8:00- 16:00
Velkommen til LEANdagen: konferansen for alle som er opptatt av forbedring, kvalitet og det å jobbe smartere. Årets tema er lean og ledelse. Blant foredragsholderne er Takao Sakai, forfatter av «The Secret behind the success of Toyota» og Magnus Lord, en av Europas ledende eksperter på moderne sykehusutvikling.
04 apr

Verdens vakreste nattevandring til Rogaland

Kl 8:00- 10:00
Verdens vakreste nattevandring kommer til Rogaland og i den anledning inviteres det til frokostseminar om bærekraftig utvikling. FNs bærekraftsmål er verdens felles arbeidsplan for å utrydde fattigdom, bekjempe ulikhet og stoppe klimaendringene innen 2030.
08 apr

Digitalisering i helse - mulighet for bedrift og kommune

Kl 13:00- 15:30
Næringsforeningen samarbeider med Norwegian Smart Care Clusteret (NSCC) om å lage nettverksplasser som styrker og utvikler klyngen. Vi fokuserer på verdiskapningspotensialet i offentlig-privat samarbeid.
09 apr

Brexit, eksport og handel - hva skjer?

Kl 11:00- 13:00
Tidsfristen for seperasjonen mellom Storbritannia og EU nærmer seg med stormskritt. Hvordan bør de regionale bedriftene forberede seg?
10 apr

Treffpunkt Sandnes: Bom stopp!

Kl 8:00- 10:30
Reforhandlingene av byvekstavtalen avslører en storbyregion med dårlig samarbeidsklima kommunene imellom. Blir det nå utsettelser og stans i byggingen av firefeltsvei på E39, bussvei og Transportkorridor Vest? Blir det full rushtidsavgift i 15 år, med eller uten Sandnes? Blir det bom stopp? Vi tar debatten sammen med blant andre Pål Morten Borgli og Marianne Chesak.
10 apr

Treffpunkt Jæren: Norges robothovedstad

Kl 18:00- 21:00
Siden Trallfa startet utviklingen av verdens første industrirobot og med det ble verdensledene på industriroboter, har roboten hatt en sentral plass i Jærens industrihistorie.
11 apr

Styreskolen 2019: Forretningsmodeller

Kl 8:00- 11:30
Professor Kenneth H. Wathne gir oss denne gang en strategisk forståelse av egne og andres forretningsmodeller.
24 apr

Kl 18:30- 23:00
Velkommen til årets generalforsamling i Næringsforeningen!
25 apr

Vår vei til ENERGI 2.0

Kl 8:30- 11:30
Nå skal vi forme fremtidens energiutvikling. Den nye energiklyngen, Norwegian Energy Solutions, vil ha deg og din bedrift med på laget for sammen å finne de beste løsningene for hvordan teknologi, massiv industrikompetanse og naturgitte ressurser kan danne grunnlag for fremtidens energi løsninger.
30 apr

Game Changers: Podcast som ny kommunikasjonsplattform

Kl 11:00- 13:00
Redaktøren bak to av Norges mest populære teknologipodcaster forteller hvordan din bedrift kan lykkes med podcast.
03 mai

Kl 9:00- 11:00
03 mai

LEDERSKOLEN III: Prestasjoner i gode og dårlige tider

Kl 11:00- 13:00
Hva skal til for å lede prosjekter gjennom både gode og dramatiske endringer? Denne gangen får vi besøk av Anne Wenche Østhus, som var prosjektleder for Utgard tie-in to Sleipner hos Aker Solutions og Irene Grastveit fra MindUp og BI. De vil gi deg ledertips som kan kommer godt med, både i gode og mindre gode tider.
16 mai

Oljetrykket 2019

Kl 8:00- 11:00
Hva blir oljeprisen?

Kom å hør på oljeanalytiker Helge Andre Martinsen i DNB, CEO Kristin Kragseth i Vår Energi, Vice President Monica Th. Bjørkmann, Subsea 7 Norway og Ulf Rosenberg i Rosenberg Kommunikasjon som vil fortelle om deres syn på oljeprisen og oljenæringen fremover.

20 mai

Lær å vokse av de beste- MIT Reap Scale-up Summer School 2019

Kl 8:00- 15:00
Vil du og din bedrift ha nytte av å lære av de aller beste om hvordan dere kan skape vekst?
29 mai

Salg for selgere 2019: Leads og salg via web

Kl 8:00- 11:30
I denne samlingen av Salg for selgere er det fokus på merverdien av deres eksisterende web side. Kanskje bedriften sitter på et stort ubrukt potensiale.
04 jun

Treffpunkt Sandnes

Kl 8:00- 10:00
Europamesterskapet i friidrett skal arrangeres i Sandnes 9. - 11. august. Europamesterskapet i friidrett for lag er det største intarnasjonale idrettarrangementet som noensinne er arrangert i regionen. Over 700 deltakere og ledere og idrett i internasjonal toppklasse. Hva skjer og hvem kommer? Hvordan kan Sandnes som by og vi som region lære noe og utnytte dette fantastiske arrangementet? Du møter blant annet Jan Norheim, Svein Arne Hansen og Håvard Tjørhom.
07 jun

Kl 9:00- 11:00
13 aug

Fra olje- og gassnasjonen til energilandet

Kl 8:00- 9:45
Hva skjer når en globalt ledende norsk olje- og gassklynge setter seg i førersetet for å videreutvikle industrien og omstille den til framtidsrettede, bærekraftige energiløsninger?
04 sep

Anskaffelsesdagen (tentativ dag)

Kl 8:00- 13:00
Hvilke store prosjekter ligger foran oss i regionen, og hvordan utvikle en best praksis slik at innkjøper og leverandør totalt får et best produkt eller tjeneste?

17 sep

Styreskolen 2019: Dilemmatrening

Kl 8:00- 11:30
Hvordan håndtere utfordringer og dilemmaer i organisasjonen og ledelsen? Det er teamet når professor Espen Olsen besøker Styreskolen.
25 sep

Tungenesmøtet

Kl 17:30- 21:00
29 okt

Arbeidsrettseminaret 2019

Kl 8:30- 15:00
12 nov

Styreskolen 2019: Informasjonsteknologi

Kl 8:00- 11:30
Utviklingen og ambisjonene for digitalisering og bruk av informasjonsteknologi starter i styrerommet. Hvordan sørge for at din virksomhet setter seg i førersetet?
03 jan

AKSJEÅRET 2020