Kallesten

21 sep

PULPIT//2017

Kl 9:00- 16:00
Hva kan vi lage som verden trenger?
27 sep

Nytt og nyttig i Dalane

Kl 19:00- 21:30
De gode historiene står i kø under høstens første Nytt og Nyttig i Dalane.
28 sep

Forskningsdagen 2017: Å leve og arbeide med kreft

Kl 19:00- 21:00
Kreftforskningsdagen 2017, 28. september kl. 1900 i Stavanger Forum Folke Hermansens Fond til fremme av kreftforskningen ved Stavanger Universitetssjukehus (SUS) inviterer sammen med SUS, Sykehuset i våre hender, Kreftforeningen, Kreftomsorg Rogaland, Rotary og Næringsforeningen i Stavanger-regionen til Kreftforskningsdagen 2017.
29 sep

Salg for selgere

Kl 8:00- 10:00
Salgspsykologi: Konkret trening på hva som er viktig for selgeren i kundedialogen og utvikling i salgsrollen.
29 sep

Lederskolen I: Endring og omstilling

Kl 9:45- 13:00
I 2012 sto SAS bare to timer fra å gå konkurs. Siden den gang har selskapet gjennomført en av Nordens største snuoperasjoner. Fremtidens SAS er et høyteknologisk selskap som setter kunden i fokus. Nå kommer konserndirektør Eivind Roald til Lederskolen for å gi oss innsikt i snuoperasjonen og hvilke grep som er tatt og blir tatt for å bygge et finansielt sterkt SAS. Vi får også besøk av Irene Grastveit, konsulent og innehaver av selskapet Mindup.
04 okt

Treffpunkt Jæren: Jærbørsen

Kl 18:00- 21:00
Jærbørsen har blitt en tradisjon på Jæren. Her får du høre Jær-kommunenes kommende prosjekter, størrelser, entepriseform og utlysning. Vi får også høre litt om økonomiske utsikter, spennende prosjekter og hva BVP egentlig er. Velkommen til Jærens store møteplass.
17 okt

Digital ledelse og strategi

Kl 8:00- 11:00
Er du og din virksomhet digitalt moden og klar til å møte fremtiden? Uansett bransje, vil det bli mer og mer krevende om ikke en digital tankegang implementeres i bedriftens strategi. Med hjelp fra DIGITALNORWAY, vil du på dette seminaret få en innføring i hvordan tenke digitalt og planlegge for fremtiden, og hvordan du kan lære av andre.
18 okt

Kick off Styrekandidatene

Kl 18:00- 21:00
Er du ung og interessert i styrearbeid? U37 gir deg nå muligheten til å hospitere i et styre.
19 okt

Fra finansbransjen til mastergradsstudentene

Kl 18:00- 20:30
Næringsforeningens ressursgruppe for Finans og  kapitalforvaltning inviterer til et face to face møte mellom studenter og det etablerte finansmiljøet i regionen. Informasjon og diskusjon!
23 okt

Bærekraftig reisemål!

Kl 11:00- 14:00
Bli en mer bærekraftig bedrift - økt verdiskaping for gjesten, bedriften og lokalsamfunnet.
25 okt

Nytt og nyttig i Dalane

Kl 18:00- 21:30
De gode historiene står i kø under høstens første Nytt og Nyttig i Dalane.
26 okt

Boligkonferansen 2017: Byutvikling og arbeid i sentrum

Kl 8:00- 14:00
Velkommen til årets store samling for bygg- og anleggsbransjen - Boligkonferansen. Programmet er ikke helt klart, men det blir orientering om Regionalplan Jæren, sentrumsplaner, oppdaterte tall fra boligmarkedet og mye mer. Du kan melde deg på allerede i dag.
26 okt

Risavikadagen 2017

Kl 8:00- 12:00
Risavikadagen er den viktigste årlige møteplassen for alle som er opptatt av utviklingen i et av regionens viktigste næringsområder!
27 okt

Lederskolen II: Prestasjonsledelse

Kl 9:45- 13:00
Norge har lykkes bedre enn våre naboland med å hente hjem medaljer fra Vinter-OL de siste 25 årene. – Vi er bedre til å lede og trene, hevder professor Svein S. Andersen. Han og Jarle Åmbø vil i denne samlingen se nærmere på hvordan vi kan utvikle bedre prestasjoner i næringslivet.
07 nov

Arbeidsrettsseminar 2017

Kl 9:00- 15:00
Næringsforeningen og Arntzen de Besche Advokatfirma inviterer herved til årets arbeidsrettsseminar.
Seminaret er praktisk rettet og tar for seg sentrale spørsmål fra arbeidsgiveres daglige utfordringer.
09 nov

U37 Ostepop og øl: ledelse

Kl 19:00- 21:00
Karoline Salomonsen er nominert til årets unge leder. Hør hennes historie!
14 nov

Logistikkdagen 2017

Kl 8:00- 15:00
På Logistikkdagen blir du oppdatert på de fleste aktuelle spørsmål innen samferdsel, infrastruktur, transport og logistikk.
17 nov

Lederskolen III: Om å lede det ukjente

Kl 9:45- 13:00
Er organisasjonen din rustet for å kunne håndtere det uventede? Førsteamanuensis Thorvald Hærem kommer til Lederskolen for å gi oss en leksjon i hva som ligger bak beslutningene vi tar før og når det uventede treffer.
08 des

Lederskolen IV : Hvordan lede fremtidens organisasjoner

Kl 9:45- 13:00
Hva skal lederen gjøre når intelligente maskiner tar over mange av oppgavene og medarbeiderne stort sett leder seg selv? Vegard Kolbjørnsrud er forsker på samhandling, digitalisering og kunstig intelligens - og kommer til Lederskolen for å snakke om dette svært så aktuelle temaet.
15 des

Julemøte 2017 i Teatret

Kl 11:00- 14:00
Velkommen til årets tradisjonsrike julemøte i Rogaland Teater. Vi får besøk av spennende næringslivsfolk, det blir prisutdeling og kulturelt innslag fra Rogaland Teater. Bli med og kom i ekte julestemning!
11 apr

LEAN DAGEN 2018