Kallesten
Leder av prosjektseksjonen i Stavanger Eiendom, Solveig Yndesdal, presenterte Stavanger kommunes kommende prosjekter.

Dette skal bygges i 2019 og framover

På Byggebørsen torsdag kveld fikk byggebransjen presentert de byggeprosjektene som kommer fra kommunene i 2019 og framover. – Det er flott at det ser ut til å gå bedre i bransjen, men vi merker at markedet er i endring, fortalte leder av prosjektseksjonen i Stavanger Eiendom, Solveig Yndesdal.

På Byggebørsen får bransjen presentert hvilke typer entrepriser de kan vente seg, størrelser og når oppdragene kommer ut. I tillegg får deltakerne en gjennomgang av markedet og markedssituasjonen, samt den generelle økonomiske situasjonen i regionen.

Artikkelen fortsetter under bildet.
Byggebørsen 2019
Nesten 200 fra bransjen deltok på Byggebørsen 2019.

– Markedet er i endring og det er vanskeligere å få med entreprenørene enn det har vært de siste årene. God dialog med næringen vil derfor bli enda viktigere for oss i 2019 enn det har vært, påpekte Yndesdal.

Nesten 200 personer fra bygg- og anleggsbransjen deltok på Byggebørsen torsdag kveld. Det offentlige er en betydelig oppdragsgiver for en bransje som sysselsetter rundt 15.000 personer i Stavanger-regionen. Hvilke prosjekter som det offentlige kommer med i 2019 og videre, har derfor stor interesse.

Her er presentasjonene til kommunene fra Byggebørsen 2019:

Stavanger kommune

Sola kommune

Sandnes kommune

Resten av presentasjonene fra konferansen legges ut her!