Tore Christiansen og Roald Bergsaker delte ut Norrøna-prisen til brødrene Cato og Njål Østerhus, som vant den i 2010. Foto: Egil Hollund

Kom med forslag til Nørrønaprisen!

Norrønaprisen har siden 1990 utviklet seg til å bli en av regionens mest prestisjetunge næringslivsutmerkelser. Prisen tildeles enkeltpersoner eller firma som i særlig grad har bidratt til stimulans, vekst og utvikling av industri og næringsvirksomhet i Jær-regionen.

Tidligere vinnere inkluderer dyktige og driftige personer og selskaper som Cato og Njål Østerhus, Tore Christiansen, Ståle Kyllingstad, Lyse Energi. I fjor stakk møbelprodusenten Skeie AS av med den ettertraktede prisen. Årets pris utdeles under Norrønakonferansen, tirsdag 15. mai i Vitenfabrikken.
Vi vil svært gjerne ha forslag til vinnerkandidater for Norrønaprisen 2012. Det er en fordel om disse blir ledsaget av en kort begrunnelse.
Forslag til kandidat til årets pris kan du sende til Næringsforeningen i Stavanger regionen v/ Frode Berge (epost:berge@stavanger-chamber.no), innen 27.04.12.
NVP juli

Flere nyheter

• Ny rapport: - Ullandhaug det beste alternativet

01. jul 2015
    Helse Stavangers skisserapport for nytt sykehus skal nå ut på høring. Etter Næringsforeningens mening peker Ullandhaug seg ut som det beste alternativet, og det er gledelig at det også er den plasseringen som har størst potensiale for å skape en ny næringsklynge og ny industriutvikling, basert på helse.
  • Næringsforeningen bekymret for Statoil-utsettelse

19. jun 2015
    Administrerende direktør Harald Minge i Næringsforeningen er bekymret for Statoil sin utsettelse av byggeplanene på Forus.
  • Planundersøkelsen: Konflikter kunne vært unngått

16. jun 2015
    Den store planundersøkelsen avslører at byggebransjen opplever flest konflikter med Fylkeskommunen, riks-, fylkes- eller byantikvar og Fylkesmannen - klima og miljø. Samtidig sier bransjen at det i over to tredjedeler av konfliktene kunne vært redusert eller unngått ved tidlig dialog. Klepp kommer ellers best ut av kommunene i undersøkelsen.
  • Se bildene fra Den store hagefesten

08. jun 2015
    Når Jæren og Dalane går sammen om en grenseløs hagefest i nydelige omgivelser, blir det fantastisk! I år var det mer folk enn noen sinne, over 200. Her kan du se bildene fra festen.
  • Forskerskole for barn

15. jun 2015
    Forskerfabrikken er en sosial entreprenør som arbeider for at flere barn og unge skal bli interessert i realfag. Derfor arrangerer de blant annet sommerskole for barn som skal opp i 5., 6. og 7.klasse i alle fylker i hele Norge. I uke 26 og 27 kommer de til Stavanger-regionen.
  • Klokketro på fornybar vekst

05. jun 2015
    Siri Kalvig bobler over av forventninger om vekst i fornybarnæringen, og er «superpositiv» til Statoils nye konsernsjef Eldar Sætre. Hun gleder seg til å formidle optimismen på Pulpit 2015.
  • Forsker på nye bedrifter

05. jun 2015
    Et forskningsprosjekt ledet av Universitetet i Stavanger ser nå på hva som hindrer og hjelper bedrifter til å starte ny virksomhet.