Kallesten
Tore Christiansen og Roald Bergsaker delte ut Norrøna-prisen til brødrene Cato og Njål Østerhus, som vant den i 2010. Foto: Egil Hollund

Kom med forslag til Nørrønaprisen!

Norrønaprisen har siden 1990 utviklet seg til å bli en av regionens mest prestisjetunge næringslivsutmerkelser. Prisen tildeles enkeltpersoner eller firma som i særlig grad har bidratt til stimulans, vekst og utvikling av industri og næringsvirksomhet i Jær-regionen.

Tidligere vinnere inkluderer dyktige og driftige personer og selskaper som Cato og Njål Østerhus, Tore Christiansen, Ståle Kyllingstad, Lyse Energi. I fjor stakk møbelprodusenten Skeie AS av med den ettertraktede prisen. Årets pris utdeles under Norrønakonferansen, tirsdag 15. mai i Vitenfabrikken.
Vi vil svært gjerne ha forslag til vinnerkandidater for Norrønaprisen 2012. Det er en fordel om disse blir ledsaget av en kort begrunnelse.
Forslag til kandidat til årets pris kan du sende til Næringsforeningen i Stavanger regionen v/ Frode Berge (epost:berge@stavanger-chamber.no), innen 27.04.12.

Flere nyheter

• Helgeprofilen: Vil gjøre byen stolt

24. feb 2017
    Hanne Normann Berentzen elsker dansk musikk, den franske livsstilen og sin norske ektefelles tryllerier på kjøkkenet. Men det som beveger henne mest er historiene fra våre nye landsmenn.
  • - Dobbeltsporet må med i NTP

23. feb 2017
    Sammen med Jernbaneforum Sør og Agder-fylkene reiste torsdag nok en delegasjon fra Jæren, Rogaland fylkeskommune og Næringsforeningen til Løvebakken for å få sikre framdrift på Sørlandsbanen, dobbeltspor på Jærbanen og jobbe for en fullverdig jernbane som kopler sammen regionene langs hele kysten fra Stavanger til Oslo.
  • Hele Stavanger-regionen feiret

23. feb 2017
    Hele Stavanger feiret i dag da det ble klart at Fornybar AS lokaliseres til byen. - Jeg ser denne beslutningen som en anerkjennelse av den betydelige forvaltningskompetansen som finnes i regionen, ikke bare innenfor vanlig fondsforvaltning, men spesielt innenfor energisektoren, sier Ole Henry Slette, banksjef i Handelsbanken og leder av Næringsforeningens ressursgruppe for kapitalforvaltning.
  • Søviknes har klokkertro på havet

21. feb 2017
    Den nyslåtte olje- og energiministeren Terje Søviknes (Frp) møtte et bredt utvalg personer fra havnæringene i Oljemuseet i dag. Møtet ga det lokale næringslivet anledning til å få innsikt i regjeringens nye havstrategi generelt, og statsrådens ambisjoner for energinæringen spesielt.
  • Kvadrat vil skape opplevelser

20. feb 2017
    - Vi ønsker at Kvadrat skal være en opplevelsesarena for kundene våre, sier senterleder Bent O. Hansen.
  • Priser til Madland og Gilje Tre

18. feb 2017
    Kjell Madland er tildelt hedersprisen Væren og Gilje Tre ble årets vinner av næringsprisen i Gjesdal. Både Madland og Gilje Tre ble hedret fredag kveld da næringslivet i kommunen var samlet til årets store festaften.
  • Helgeprofilen: Trives best på skinner

17. feb 2017
    Irene Grastveit elsker bær og frukt som kan spises fra egen hage, ser opp til alle hverdagshelter og trives best på skinner. Som partner og konsulent i MindUp er hun opptatt av å praktisere det hun prediker.