Kallesten
Administrerende direktør i Nysnø, Siri Kalvig, og daglig leder i Rosenkildehuset, Inger Tone Ødegård.

Nysnø flytter inn i Rosenkildehuset

Nysnø Klimainvesteringer har flyttet inn i 1. etasje i Rosenkildehuset. Her belager Siri Kalvig og hennes medarbeidere på å være frem til lokalene forhåpentligvis blir for små.

Flere ansatte er allerede på plass i det selskapet som før var kjent under navnet Fornybarfondet - statens investeringsselskap som har som formål å bidra til reduserte klimagassutslipp gjennom å bidra til lønnsomme investeringer i ny, klimavennlig teknologi.

Næringsforeningens ressursgrupper for Fornybar, Energi og Finans- og Kapitalforvaltning var sammen med Greater Stavanger og flere andre aktører, aktive pådrivere i kartleggingen for at Stavanger-regionen var riktig lokasjon for det nye statlige fondet.
Nysnø flyttet inn i Rosenkildehuset i slutten av september, men etableringen er midlertidig. Hvis veksten skjer så raskt som fondet håper og tror, vil Nysnø allerede neste år ha vokst ut av kontorlokalene i Rosenkildehuset.

Strategidirektør i Næringsforeningen, Inger Tone Ødegård, er også daglig leder i Rosenkildehuset AS, sier at det derfor også jobbes med mer langsiktige planer for 1. etasje for å sikre videre utvikling til næringslivets beste.

Sentralt

­– Næringslivets foreningshus er lokalisert så sentralt som det lar seg gjøre, og det skal vise igjen på lys i vinduene fra morgen til kveld - til glede for et pulserende liv i sentrum.Vi er veldig glade for at Nysnø Klimainvesteringer AS valgte Rosenkildehuset som lokasjon i etableringsfasen, slik at regionen kan jobbe veldig systematisk videre i fondets vekst periode, sier Ødegård.

Rosenkildehuset AS er et aktivt foreningshus, hvor foreningen selv bruker tilnærmet 75% av arealene til å være næringslivets møteplass nummer en i Stavanger-regionen.   Huset har vært gjennom en aktiv vedlikeholdsfase de siste to årene.  Det er lagt nytt tak, nytt ventilasjonssystem og administrasjonen er nå samlet i 2 etasje.   En samlet administrasjon i en etasje frigjorde plass i 1. og 3. etasje.

Succedo

I tillegg til Nysnø har også Succedo etablert seg med kontor i Rosenkildehuset. Det Oslo-baserte bemanningsselskapet har utvidet sin virksomhet til Stavanger-regionen, og har flyttet inn i det som var en kontordel i 3. etasje.
– Det setter vi stor pris på, og foreningen ønsker Succedo velkommen til regionen og Rosenkildehuset, sier Ødegård.