Kallesten

Ressursgruppen for energi

Ressursgruppen for energi er satt sammen fra store og små bedrifter, nasjonale og internasjonale med tilknytning til energibransjen.

Regionen lever av  betydelige energiressurser. En viktig oppgave for gruppen er derfor å gi saklig informasjon om  energi, nye energiformer og hvilke ressurser det fortsatt er på norsk sokkel med de positive ringvirkninger dette har på fremtidig sysselsetting.
Gruppen har organisert seg i to miljøer,  et miljø betjener det alminnelige behov for opplysning om bransjene tilknyttet energi, og et ungt miljø arbeider med å forsterke interessen  blant yngre for energi og miljøsaker i tilknytning til energi, deriblant nettverksarenaen Energyfriend.

Medlemmer:

Kyrre Martinius Knudsen, SR-Bank (leder)
Peter Vik, Subsea 7
Birger Haraldseid, Greater Stavanger
Marit Blaasmo og Ørjan Heraldstveit, Statoil
Alf Inge Enoksen, EY AS
Maiken Ims, Norsk Olje og gass
Susann Jøraandstad, Schlumberger
Merete Vadla Madland og Atle Blomgren, IRIS/UiS
Fra administrasjonen: Frode Berge

Kontaktinformasjon:

Kyrre Martinus Knudsen
Tlf: 93883518

annonse formuesforvaltning

Nytt fra ressursgruppen

• Stinn brakke om digital drilling

31. mai 2017
    Oljeindustrien er inne i en intensiv fase med kostnadsreduksjoner, prosessforbedringer og digitalisering. Boring- og brønnoperasjoner er et av områdene der det skjer framskritt kontinuerlig, og selskapene som opererer på norsk sokkel er ledende på området.
  • Søviknes har klokkertro på havet

21. feb 2017
    Den nyslåtte olje- og energiministeren Terje Søviknes (Frp) møtte et bredt utvalg personer fra havnæringene i Oljemuseet i dag. Møtet ga det lokale næringslivet anledning til å få innsikt i regjeringens nye havstrategi generelt, og statsrådens ambisjoner for energinæringen spesielt.
  • Facebook-gruppe

31. mai 2009
    Ung energi har en egen gruppe på Facebook. Meld deg på og få med deg hva som skjer.
  • Meet and greet

28. aug 2009
    Ressursgruppen for ung energi inviterer alle unge i energibransjen til Meet and greet.
  • De unge til ONS

03. mar 2010
    Onsdagen under årets ONS er det igjen duket for nettverkstreff for unge i energibransjen i Stavanger. Det er Næringsforeningensressursgruppe energi - ung gruppe, som står bak arrangementet, og på programmet står både faglig og sosialt innhold.
  • - Rekord i 2011

28. jan 2011
    LAST NED! Investeringene på norsk sokkel vil sette nye rekorder i årene som kommer mot en forventet topp i 2013. - Etter nedgangen i fjor, forventer vi ny investeringsrekord i 2011, fortalte oljedirektør Bente Nyland på Sokkelåret. Usikkerheten og den potensielt store nedgangen, kommer først etter 2020 og enda mer etter 2030 - dersom vi ikke gjør nok.