Kallesten

Ressursgruppen for entreprenørskap

Ressursgruppen for entreprenørskap startet opp mars 2003. Ressursgruppen består av personer med ulik bakgrunn og erfaring, alle med felles mål om å bidra til en attraktiv region for gründere.

Gruppen skal inspirere investorer, gründere og næringsliv til å samhandle og lære mer av hverandre. Gjennom dialog, samhandling og aktive møteplasser skal vi bidra til vekstmuligheter i regionen.

Medlemmer:

Terje Roalsvig Fanebust, DnB (leder)
Jøran Orstad Johnsen, Innovasjon Norge
Ingrid Roth, Jæren produktutvikling
Dag Sindre Isdal, Connect Vest
Erik Ålgård, Ålgård Holding
Suzanne de Kok Selstad, Skape.no
Arve Grude, EY
Andreas Heskestad, Greater Stavanger
Tatiana Iakovleva, Universitetet i Stavanger
Karl-Dag Kjosavik. Lifesound og Employ
Sigbjørn Groven, Futurehome

Fra administrasjonen: Ragne Kristin Farmen

Kontaktinformasjon:

Terje Roalsvig Fanebust, DnB
Tlf. 47835773

Ragne Kristine Farmen
Tlf. 92202143

annonse formuesforvaltning

Nytt fra ressursgruppen

• Gründerbedrifter skal løftes frem

29. mai 2017
    Er du gründer og har lyst til å presentere deg selv og din forretningsidé? I løpet av høsten får du muligheten på møter i regi av Næringsforeningen.
  • - Jobb sammen med gründerselskapene

28. nov 2016
    - Ta vare på gründermiljøene som nå vokser fram i Stavanger-regionen og jobb sammen med dem, oppfordrer direktør for gründere og oppstartsbedrifter i Innovasjon Norge, Pål T. Næss.
  • Seriegründeren forteller sin hemmelighet

07. nov 2016
    - De fleste gründere lykkes ikke. Selv om tallene varierer, er det som oftest bare én eller to av ti som virkelig lykkes. Dette får selvsagt store konsekvenser både for gründeren, samfunnet og tidliginvestoren kalt «Business Angel», sier Sjur Svaboe, som nå kommer til Næringsforeningen for å fortelle hvordan tidligfaseinvestorer bør tenke og jobbe.
  • Fuelbox-grunder skal fyre opp Pulpit

19. aug 2015
    Berta Lende Røed er en energisk, kreativ og framgangsrik lokal gründer. Hun står bak FuelBox, et konsept som er i ferd med å ta full fyr. Hun er som skapt for Pulpit, og onsdag 23. september kan du møte henne i Stavanger konserthus.
  • Nye muligheter: Slik skapte han nye arbeidsplasser

10. aug 2015
    Ole-Erik Vestøl Endrerud hadde en idé og fikk hjelp til å realisere den. Nå har bedriften Shoreline utviklet sin egen vindparksimulator, inngått sin første store kontrakt, blitt fem ansatte og har store planer om å vokse videre.
  • Debatt: Heltene i næringslivet skaper arbeidsplasser

09. jun 2015
    Hvem er vår tids helter? Svaret er enkelt: De som skaper arbeidsplasser! Da er det på tide vi heier dem fram, skriver Harald Minge i denne lederartikkelen.
  • YOUTH TIME: 7 innovative bedrifter i Norge

28. mai 2015
    Yout Time Magazine har laget en sak på gründervirksomhet i Norge, der de har trukket fram 7 gode eksempler.