FREDRIK HERMANSEN MINNEFOND

Ressursgruppen for finans- og kapitalforvaltning

Ressursgruppen for finans- og kapitalforvaltning startet opp i august 2001 og representerer en bred sammensetning av kapitalmiljøet i regionen.

Ressursgruppen arrangerer et årlig medlemsmøte i januar, ”Aksjeåret” samt en rekke andre medlemsmøter innen finans- og økonomirelaterte tema.

Medlemmer:

Ole Henry Slette, Handelsbanken (leder)
Asbjørn Vagle, Asesor

Nytt fra ressursgruppen

• Hele Stavanger-regionen feiret

23. feb 2017
    Hele Stavanger feiret i dag da det ble klart at Fornybar AS lokaliseres til byen. - Jeg ser denne beslutningen som en anerkjennelse av den betydelige forvaltningskompetansen som finnes i regionen, ikke bare innenfor vanlig fondsforvaltning, men spesielt innenfor energisektoren, sier Ole Henry Slette, banksjef i Handelsbanken og leder av Næringsforeningens ressursgruppe for kapitalforvaltning.
  • LAST NED RAPPORT: - 70 dollar mot slutten av året

18. jan 2017
    - Oljeprisen kan stige til 70 dollar mot slutten av året, sa senioranalytiker Eirik Larsen i DNB Markets fra scenen under Rogaland på Børs: Utsikter 2017. Han og storbanken forventer det de beskriver som et mildt omslag for norsk økonomi i år – det vil si at det skal gå litt bedre enn i 2016.
  • DNBs Eirik Larsen: - Største forandringer på mange år

10. jan 2017
    - Verden gjennomgår nå de største, sekulære forandringene på svært mange år; så vel politisk og teknologisk som i form av endret hverdag for bedrifter og folk flest, sier senioranalytiker Eirik Larsen i DNB.
  • Årets aksjetips

06. jan 2011
    2011 er kaninens år. - Det betyr gode muligheter til å tjene penger uten for mye arbeid, sa J. Kristoffer C. Stensrud, da han ga sine beste aksjetips for 2011 i Næringsforeningen - i konkurranse med Peter Hermanrud.