FREDRIK HERMANSEN MINNEFOND

Ressursgruppen for Forus

Ressursgruppen for Forus jobber på bred front med saker som handler om videreutvikling av landets viktigste næringsområde.

Gruppen arrangerer Forus-møtet hver vår.  Nå for tiden jobber ressursgruppen særlig med spørsmål knyttet til infrastruktur, eiendomsutvikling, parkering og vilkårene for varehandelen i Forus-området. Behovet for raske løsninger for å bedre trafikkflyten, og å få på plass et høyverdig kollektivsystem på lengre sikt, er også blant sakene som har påkaller stor oppmerksomhet.

Medlemmer:

Hans Inge Skadberg (leder)
Stein Racin Grødem, Forus Næringspark
Frode R. Albretsen, Seabrokers
Terje Eidsmo, 2020Park
Arild Tvedt, Tvedt Senteret
Jan Inge Røyland, Eiendomsmegler 1
Hans Jakob Berge, Aibel
Marit Helen Jakobsen, Statoil
Fra administrasjonen: Frode Berge

Kontaktinformasjon:

Hans Inge Skadberg
Tlf: 959 32 266
Frode Berge

annonse formuesforvaltning

Nytt fra ressursgruppen

• En god dag for Forus!

01. jun 2017
    Et bredt flertall i kommunalstyret for byutvikling gikk i ettermiddag inn for å gi Biltema dispensasjon til å etablere seg på Forus.
  • Biltema risikerer nei til Forus-etablering

24. apr 2017
    Biltema har i tre år jobbet for å etablere ny butikk på Forus. Nå risikerer prosjektet, som vil gi 50 nye arbeidsplasser og 50-60 millioner i investeringer, å møte veggen i Stavanger kommune.
  • - Vi må ha mer mangfold

24. jan 2017
    - Stavanger-regionen må ha mer mangfold for å klare seg. Det er den klare meldingen fra forskere ved Universitetet i Stavanger, etter en samling der internasjonale forskere har sett på hva som kjennetegner suksess i næringsliv og næringsparker.
  • Forskning + næringsliv + innvandring + myndigheter = suksess for Forus

23. jan 2017
    Forskning + næringsliv + innvandring + myndigheter = suksess for Forus. Det er en hovedkonklusjon etter at flere anerkjente forskere presenterte sine resultater på arbeidsliv, næringsparker og klynger på Forus. - Med tett kontakt mellom forskning, næringsliv og myndigheter blir næringsparker vellykkede, sier den anerkjente professoren Andrés-Rodriguez Pose, fra London School of Economics (LSE). Han har forsket på suksesskriterier for næringsparker. Både geografisk nærhet og tett kontakt er sentralt for å lykkes.