Kallesten
Fra venstre: Christian Stabel, Tønnes Helge Kverneland, Hans Chr. Aasland, Gisle Høyland, Per Kverneland, Magne Auestad, Skjalg Espedal. Tone Steinsland og Anne Margrethe Skretting var ikke tilstede.
Fra venstre: Christian Stabel, Tønnes Helge Kverneland, Hans Chr. Aasland, Gisle Høyland, Per Kverneland, Magne Auestad, Skjalg Espedal. Tone Steinsland og Anne Margrethe Skretting var ikke tilstede.

Ressursgruppen for Jæren

Ressursgruppen startet opp i 2012 og har faste medlemsmøter i Jær-regionen. Viktige saker som det jobbes med er dobbeltspor på Jærbanen mellom Sandnes og Egersund samt nettverksbygging i næringslivet.

Medlemmer:

Gisle Høyland (leder)
Tønnes Helge Kverneland, T. Kverneland & Sønner  
Christian Stabel, Brynebyen 
Arne Løge, Prima Jæren AS
Skjalg Espedal, Gann Tre 
Ellen Wiik, Skarp kommunikasjon og reklame
Siri Øksnevad Olsen, Jærhagen Kjøpesenter
Terje Hamre, Norsk Familieøkonomi
Fra administrasjonen: Anne Woie

Kontaktinformasjon:

Gisle Høyland
Tlf: 415 13 585
Anne Woie
Tlf: 995 12 623

Skriv ut
annonse formuesforvaltning

Nytt fra ressursgruppen

  • - Penger til planlegging av dobbeltsporet

    02. mar 2017
    Lekkasjer fra den kommende NTP-en slår fast at det kommer planleggingsmidler til dobbeltspor på Jærbanen de nærmeste årene, slik blant andre Næringsforeningen har kjempet for.
  • - Dobbeltsporet må med i NTP

    23. feb 2017
    Sammen med Jernbaneforum Sør og Agder-fylkene reiste torsdag nok en delegasjon fra Jæren, Rogaland fylkeskommune og Næringsforeningen til Løvebakken for å få sikre framdrift på Sørlandsbanen, dobbeltspor på Jærbanen og jobbe for en fullverdig jernbane som kopler sammen regionene langs hele kysten fra Stavanger til Oslo.
  • Jobber for hvert sitt E39-alternativ

    14. sep 2016
    E39, den ytre eller indre traseen, det var spørsmålet på Treffpunkt Jæren onsdag kveld. Vi ba ordfører Frode Fjeldsbø i Gjesdal om hans tre beste argument for den indre traseen, samtidig som vi ba Rune Gjedrem, som kjemper for ny trasé over Høg-Jæren, om hans tre beste argument for sitt alternativ.
  • - Raus ledelse maksimerer trivsel

    17. jun 2016
    - Når ulike typer mennesker er rause med hverandre, maksimeres trivsel og muligheter, mener Tanja Uggerud. Hun innledet på årets sommerfest på Jæren og er over gjennomsnittet opptatt av at ulike mennesker også krever ulik ledelse.
  • - Sterkt samarbeid vil styrke Mat-Jæren

    13. apr 2016
    25. april er det folkeavsteming om kommunesammenslåing på Jæren. Matnæringen ser muligheten til å styrke merkevaren Jæren og ta en sterkere posisjon i markedet. - Jæren har en unik historie, et unikt klima og en egen kultur som kan bygges inn i merkevaren og produktene, sier Marit Evanger, utviklingsleder hos Rørosmat. Onsdag kveld deltok hun på Treffpunkt Jæren og fortalte hvordan de siden 90-tallet har bygget opp sin merkevare.
  • Jorda på Jæren

    09. feb 2011
    DEBATT: Bryne har profilert seg med slagordordet «Midt i matfatet». Nå ser vi at dette matfatet «tømmes» - langsomt, men sikkert. Vi bygger årlig ned 1.000 dekar jord på Jæren. Om 40 år har vi mistet like mye landbruksjord som i hele Time kommune - 43.000 dekar. Dette er noe alle kan se, men som få vil erkjenne. Vi liker ikke «langsynet» og de utfordringene dette kan gi.
  • - Veldig glad og overrasket!

    10. apr 2013
    I høst etablerte Næringsforeningen og kommunene Sandnes, Klepp, Time, Hå og Eigersund en felles prosjektgruppe for å få videreføring av dobbeltsporet på skinnene. Nå er det klart at regjeringen satser på dobbeltspor over Jæren, med byggestart i 2018. – Dette kom veldig overraskende og er svært positivt, sier administrerende direktør i Næringsforeningen, Harald Minge.
  • - Det er usikkert

    05. feb 2013
    Nasjonal transportplan legges frem i månedsskiftet februar/mars. Den lokale ønskelisten er lang, men fylkessamferdselssjef Gottfried Heinzerling advarer mot altfor stor optimisme. Han tror ikke det blir penger til å forlenge dobbeltsporet videre mot Egersund.