FREDRIK HERMANSEN MINNEFOND
Fra venstre: Christian Stabel, Tønnes Helge Kverneland, Hans Chr. Aasland, Gisle Høyland, Per Kverneland, Magne Auestad, Skjalg Espedal. Tone Steinsland og Anne Margrethe Skretting var ikke tilstede.

Ressursgruppen for Jæren

Ressursgruppen startet opp i 2012 og har faste medlemsmøter i Jær-regionen. Viktige saker som det jobbes med er dobbeltspor på Jærbanen mellom Sandnes og Egersund samt nettverksbygging i næringslivet.

Medlemmer:

Gisle Høyland (leder)
Jarle Bø, Hå kommune
Christian Stabel, Brynebyen
Erlend Aksnes, Risa AS
Skjalg Espedal, Gann Tre
Ellen Wiik, Skarp kommunikasjon og reklame
Siri Øksnevad Olsen, Jærhagen Kjøpesenter
Reidar Hebnes, Time kommune
Olav Røysland,
Fra administrasjonen: Anne Woie

Kontaktinformasjon:

Gisle Høyland
Tlf: 415 13 585
Anne Woie
Tlf: 995 12 623

annonse formuesforvaltning

Nytt fra ressursgruppen

• - Penger til planlegging av dobbeltsporet

02. mar 2017
    Lekkasjer fra den kommende NTP-en slår fast at det kommer planleggingsmidler til dobbeltspor på Jærbanen de nærmeste årene, slik blant andre Næringsforeningen har kjempet for.
  • - Dobbeltsporet må med i NTP

23. feb 2017
    Sammen med Jernbaneforum Sør og Agder-fylkene reiste torsdag nok en delegasjon fra Jæren, Rogaland fylkeskommune og Næringsforeningen til Løvebakken for å få sikre framdrift på Sørlandsbanen, dobbeltspor på Jærbanen og jobbe for en fullverdig jernbane som kopler sammen regionene langs hele kysten fra Stavanger til Oslo.