Kallesten

Ressursgruppen for Lean

Ressursgruppen for Lean skal fremme forbedringer innen effektiv drift på tvers av bransjer og på tvers av privat og offentlig sektor.

Næringsforeningens ressursgruppe for LEAN/ LEAN FORUM Stavanger er et ledende nettverk i Rogaland for LEAN og kontinuerlig forbedring. Ressursguppen skal fremme forbedringer innen effektiv drift på tvers av bransjer og på tvers av privat og offentlig sektor.

Kravene til effektivitet/forbedringer innen blant annet offshorebransjen blir stadig utfordret. Derfor ønsker ressursgruppen å skape oppmerksomhet rundt Lean prosesstenking og andre forbedringsprosesser. Dette som et bidrag til å adressere de utfordringene ulike bransjen har, offentlige så vel som private. Gruppen skal bidra til å utvikle et miljø i regionen som er i front i Norge på dette området.

Medlemmer:

Kenneth Gilje, Gilje Tre
Torbjørn Gjerdevik, Laerdal Medical
Helge Totland, Sintef
Marianne Wiig, Attende
Tom Helgesen, Lean Freelance Consulting
Bente Elin Eliassen Lillemo, Statoil
Håkon Brydøy, Helse Stavanger HF
Lauritz Haringstad Løvø, Malm Orstad
Fra administrasjonen: Ragne Kristin Farmen

Kontaktinformasjon:

Christine Wathne Seloter
Ragne Kristin Farmen

TradeCert

Nytt fra ressursgruppen

• Pløyer ny mark for Lean

15. mar 2018
    Universitetet i Stavanger og Lean-nettverket i Næringsforeningen drar nå i gang et nyskapende samarbeid. Målet er å bidra til enda høyere Lean-kompetanse i bedrifter og hos det offentlige.
  • - Kultur slår metodikk og metoder

06. apr 2017
    - Kultur slår metodikk og metoder, fastslo landslagssjef Thorir Hergeirsson foran 250 deltakere på LEAN-dagen i Stavanger Forum.
  • Møt de beste på årets LEAN-dag

07. mar 2017
    Få trenere har hatt mer suksess enn Thorir Hergeirsson. Landslagstreneren for det norske kvinnelandslaget er en av dem du får møte under årets LEAN-dag i Stavanger Forum.
  • Dette er 5S

06. apr 2016