Kallesten
Gjermund Dahl (f.v.), Laila Neverdal, Elisabeth Saupstad, Leif A. Lorentzen, Audun Rake og Anne Woie.

Ressursgruppen for reiseliv

Ressursgruppen for reiseliv startet sitt arbeid i begynnelsen av 2016 og skal jobbe for å fremme interessene til reiselivsnæringen i regionen.

Medlemmer:

Leif A. Lorentzen (leder)
Elisabeth Saupstad, Region Stavanger
Gjermund Dahl, Scandic Forus
Jan Hauge, Stavanger Forum
Preben Falck, Stavanger Turistforening
Audun Rake, Lysefjorden utvikling
Håkon Lund, Kongeparken
Fra Næringsforeningen: Elianne Strøm Topstad

Kontaktinformasjon:
annonse formuesforvaltning

Nytt fra ressursgruppen

• - Vi skal tilby hotellopplevelser i verdensklasse

16. mar 2017
    Atlantic er stengt i ett år og det skal investeres 465 millioner kroner for å gjenreise byens storstue fra 1952. – Vi tar utgangspunkt i hotellets tradisjonsrike historie og tar sikte på å gi gjestene hotellopplevelser i verdensklasse når vi åpner igjen, forteller Ronald Smithjes, regiondirektør for Norge i Rezidor Hotel Group.
  • Opplevelser - enkelt og pakket

15. mar 2017
    Pakketurer står for rundt halvparten av omsetningen i reiselivsbransjen. Etter flere rekordår i Stavanger-regionen, vil bransjen nå bli enda bedre på pakketering. – Trenden i etterspørselen tilsier at folk ønsker enkel bestilling og ferdig pakketerte løsninger – og opplevelsene står i sentrum, sier reiselivseksperten Børre Bergelund.
  • Big data inntar reiselivsbransjen

16. nov 2016
    Vi vet at rundt 300.000 besøker Preikestolen hvert år og reiseliv er blitt big business. Men hvor kommer de fra, hvordan reiste de og hvor reiser de videre? Det er informasjon som big data fra mobiltelefoner kan hjelpe reiselivsbransjen i Stavanger-regionen å finne ut.
  • Ny flyrute til Newcastle

02. mai 2016
    I slutten av mai starter BMI Regional en direkterute fra Stavanger til Newcastle, seks ganger i uken.
  • Leif A. Lorentzen leder ressursgruppe for reiseliv

17. mar 2016
    Lufthavndirektør Leif A. Lorentzen blir leder i den nystartede ressursgruppen for reiseliv i Næringsforeningen. - Vi må slutte å se på utvikling av reiseliv som noe annet enn næringsutvikling. Det er ett og det samme, og vi må forvente at politikerne også prioriterer i henhold til det, sier Lorentzen.