rsm
Gjermund Dahl (bak f.v.), Therese Oddsen, Elisabeth Fareth, Preben Falck (midten f.v.), Elisabeth Saupstad, Elianne Strøm Topstad, Roy Øiamo (foran f.v.) og Leif A. Lorentzen.

Ressursgruppen for reiseliv

Ressursgruppen for reiseliv ble etablert i 2016. Ressursgruppen har som hovedmål å sette reiselivsnæringen på kartet som en viktig vekstnæring i Rogaland for å skape nye arbeidsplasser.

Ressursgruppen har særlig fokus på:
- Øke kunnskap om, og i, næringen
- Ivareta næringspolitiske spørsmål og problemstillinger som har betydning for næringen

Dette skal vi gjøre ved å:
- Utarbeide en verdiskapningsanalyse for næringen
- Være synlige i mediebildet på vegne av bransjen
- Sørge for at næringens rammevilkår ivaretas gjennom innspill i aktuelle høringer og reiselivsmeldinger.
- Skape en årlig møteplass som skal gi kompetansepåfyll, nettverksbygging og erfaringsutveksling for bransjen
- Knytte tettere bånd mellom akademia og bransjen

Medlemmer:
Gjermund Dahl, Scandic Forus (leder)
Roy Øiamo, Sør-Vest reiser
Elisabeth Saupstad, Region Stavanger
Elisabeth Faret, Rogaland Fylkeskommune
Jan Hauge, Stavanger Forum
Preben Falck, Stavanger Turistforening
Helge Kjellevold, Lysefjorden utvikling og Stiftelsen Preikestolen
Elisabeth Strømstad, Avinor
Fra Næringsforeningen: Elianne Strøm Topstad

Kontaktinformasjon:

Gjermund Dahl
Tlf: 909 93 848

TradeCert

Nytt fra ressursgruppen

• KOMMENTAR: Vilje er å kunne velge

19. mar 2018

Kristin Krohn Devold uttalte til Dagens Næringsliv at den eneste muligheten Rogaland kan komme seg ut av hotellelendigheten på er å sikre en massiv vekst i antall turister. La oss si at hun har rett. Hva må vi gjøre da?
  • Duket for kongressvekst

23. jan 2018
    I Stavanger pløyes det ny mark i arbeidet for å styrke kongressbyen. Et nytt fond etableres, og utenlandske fyrtårn inviteres til å dele erfaringer.
  • - Vi skal tilby hotellopplevelser i verdensklasse

16. mar 2017
    Atlantic er stengt i ett år og det skal investeres 465 millioner kroner for å gjenreise byens storstue fra 1952. – Vi tar utgangspunkt i hotellets tradisjonsrike historie og tar sikte på å gi gjestene hotellopplevelser i verdensklasse når vi åpner igjen, forteller Ronald Smithjes, regiondirektør for Norge i Rezidor Hotel Group.
  • Opplevelser - enkelt og pakket

15. mar 2017
    Pakketurer står for rundt halvparten av omsetningen i reiselivsbransjen. Etter flere rekordår i Stavanger-regionen, vil bransjen nå bli enda bedre på pakketering. – Trenden i etterspørselen tilsier at folk ønsker enkel bestilling og ferdig pakketerte løsninger – og opplevelsene står i sentrum, sier reiselivseksperten Børre Bergelund.