Kallesten

Ressursgruppen for Ryfylke

Ressursgruppen for Ryfylke startet opp i desember 2001 og består av i dag av medlemmer fra næringsliv og lokale næringsforeninger i Ryfylke. Gruppen arbeider for at Ryfylke skal utvikle seg i ønsket retning etter at Ryfast står ferdig. De arrangerer også medlemsmøter og konferanser med aktuelle temaer og mulighet for nettverksbygging.

Medlemmer:
Kjell Apeland, Bøen Invest (leder)
Ronny Hus, Rush Maskinering

Nytt fra ressursgruppen

• - Ferjekutt kan bety store økte kostnader

23. jan 2017
    Antall avganger i Tau-sambandet kan bli redusert med inntil 15 prosent fra neste år. - Et redusert tilbud vil kunne bety store økte kostnader, svekket attraktivitet, og en dårligere konkurransesituasjon for Ryfylke, sier Anne Woie i Næringsforeningen.
  • Ryfylke 2050

07. mar 2014
    DEBATT: I prosjektet "Strand 2050" jobber Strand kommune med hvordan kommunen skal utvikle seg de neste 46 årene. Det er en spennende og fornuftig arbeidsmetode det legges opp litt. Likevel hadde det vært bedre om prosjektet ble omdøpt til "Ryfylke 2050".
  • - For lite saus!

15. mai 2013
    Mesterkokken Arne Brimi advarte mot for lite mangfold, for mange prosjekt og for lite saus da Treffpunkt Ryfylke ble arrangert for første gang. Det nye møtestedet for næringslivet i regionen samlet 50 deltakere til faglig påfyll, bålkaffi, fantastisk tomatsuppe og ikke minst gongkaker!
  • Ja til Ryfast

11. mai 2012
    Regjeringen går inn for å bygge Ryfast og Eiganestunnelen. Byggestart blir 2013 og i 2018 skal det som blir det største samferdselsprosjektet i Rogaland gjennom tidene – stå ferdig.
  • Produktmanual

29. mai 2009
    Reisemål Ryfylke AS lager produktmanual i sitt arbeid med å koordinere markedsføring i turistbransjen.