FREDRIK HERMANSEN MINNEFOND

Ressursgruppen for Sandnes

Ressursgruppen for Sandnes startet opp i desember 2002. Gruppen arrangerer medlemsmøter, gir næringspolitiske innspill til høringer og deltar aktivt i samfunnsdebatten. Viktige saker er utbygging av Sandnes øst, E39 og dobbeltspor på Jærbanen.

Medlemmer:

Dag Halvorsen, Sig. Halvorsen AS (leder)
Olav Birkeland, Kruse Smith
Norman Oftedal, Sandnes Sparebank
Nina Othilie Høiland, Sandnes kommune
Sjur Hana, Backe Bygg
Egil Lillebø, Skjæveland Cementstøperi/Multiblock
Helmer Steinsvåg, Kronengruppen
Heidi Senstad, Muliticonsult
Bent O. Hansen, AMFI Kvadrat
Arne Øvstebø, Øvstebø eiendom
Fra administrasjonen: Roald Bergsaker og Anne Woie

Kontaktinformasjon:

Dag Halvorsen
Roald Bergsaker
Tlf: 906 11 207
annonse formuesforvaltning

Nytt fra ressursgruppen

• Norrønaprisen til Block Berge Bygg

01. jun 2017
    Block Berge Bygg ble torsdag tildelt Norrønaprisen 2017. Administrerende direktør Yngvar Karlsen mottok prisen under årets Norrøna-konferanse i Sandnes.
  • - Dobbeltsporet må med i NTP

23. feb 2017
    Sammen med Jernbaneforum Sør og Agder-fylkene reiste torsdag nok en delegasjon fra Jæren, Rogaland fylkeskommune og Næringsforeningen til Løvebakken for å få sikre framdrift på Sørlandsbanen, dobbeltspor på Jærbanen og jobbe for en fullverdig jernbane som kopler sammen regionene langs hele kysten fra Stavanger til Oslo.
  • Snuoperasjon gir solide resultater

17. jan 2017
    I 2016 gikk Sandnesposten med overskudd for første gang på mange år, i et marked som preges av nedgang og stor konkurranse. - Vi lager en avis folk vil ha, og bruker dørsalg for å nå flere abonnenter, er ledelsens forklaring på suksessen.
  • Samferdsel i fokus

31. mai 2009
    Ressursgruppen for Sandnes og Jæren er inne i en aktiv periode. De siste måneden har gruppen jobbet mye med Nasjonal transportplan.