Kallesten

U37

Ressursgruppen U37 har som mål å sette agenda for unge i næringslivet.

Ressursgruppen U37 skal skape nettverk for aktive samfunns- og næringslivsinteresserte personer under 37 år. Nettverkene skal gi deltakerne faglig påfyll, erfaringsutveksling, tilgang til Næringsforeningen sine aktiviteter og et bredere nettverk.

Ressursgruppen skal jobbe for at flere unge blir aktuelle for profesjonelle styreverv. U37 skal bidra å synligjøre unge ledere. U37 skal være en engasjert døråpner

U37 Ledernettverk
Høsten 2016 startet ressursgruppen opp et eget nettverk for unge ledere. Her kan unge ledere møtes, utveksle erfaringer og diskutere tema innenfor ledelse. Nettverket er lukket, og har begrensede plasser. Er du en engasjert U37´er med lederansvar hører vi gjerne fra deg. Send gjerne en e-post til Møyfrid

U37 Styrekandidatene
Høsten 2017 presenterte U37 Styrekandidatene. Styrekandidatene er et program med en varighet på 1 år hvor kandidatene skal ta del i styrearbeidet i en bedrift gjennom et år. For spørsmål ta kontakt med Christian.

Medlemmer:
Christian Friestad, Arntzen de Besche (leder)
Møyfrid Risdal, SpareBank 1 SR-Bank

Tor Christian Nome, mBox

John Berg, efab

Joachim Sannes, Kolent

Fredrik Harestad, Harestad Consulting
Fra administrasjonen: Elianne Strøm Topstad

Kontaktinformasjon:

Christian Friestad

Elianne Strøm Topstad

TradeCert

Nytt fra ressursgruppen

• Nå kan din bedrift få ekstern styrekompetanse

08. jun 2018
    – Styrekandidatene er en glimrende mulighet for bedrifter til å få tilført ekstern styrekompetanse. Vår styrekandidat, Ellen Marie Haarr, har nettopp blitt ordinært styremedlem hos oss, forteller Henrik Jelsa, daglig leder og medgründer i Efab. Nå starter snart runde to av prosjektet som har som mål å gi unge styrekandidater muligheten til å prøve seg – og bedrifter muligheten til å få testet ut uvurderlig ekstern kompetanse.
  • U37 Ledernettverk søker flere unge ledere

15. jan 2018
    Elise Folkvord (33) jobber til daglig med utvikling av eiendommer, boligselskaper og boligområder i sin rolle som sjef for bomiljø i Bate Boligbyggelag. Det siste halvåret har hun vært medlem av U37 Ledernettverk, en arena hvor unge ledere kan møte andre i samme situasjon, utveksle erfaringer og diskutere relevante problemstillinger. Vi har spurt henne om hennes erfaringer i forbindelse med oppstart av et nytt kull.
  • Stor oppslutning rundt unge styrekandidater

18. okt 2017
    Mange unge ønsker seg inn i styrer, men nåløyet kan til tider virke trangt. Nå gir ressursgruppen for U37 deg som er ung muligheten til å hospitere i et styre og over 40 deltok på Kick off-arrangementet i Rosenkildehuset onsdag kveld.
  • Søk deg til Styrekandidatene

18. okt 2017
    Styrekandidatene er et program for deg som er under 37 år og som ønsker å jobbe med styrearbeid. Med en varighet på ett år skal kandidatene ta del i styrearbeidet i en bedrift. Hensikten med programmet er å introdusere yngre, dyktige personer til styrearbeid.
  • Vi søker unge ledere til nettverk

24. aug 2017
    Bård Skavland har arbeidet i Rønning elektro siden 2003, og har «gått gradene» fra lærling til montør, prosjektleder og driftsleder – før han tok rollen som daglig leder høsten 2016. Han er også medlem av U37s nettverk for unge ledere, og anbefaler nå andre å søke til kommende opptak.
  • Siste før sommeren

28. mai 2015
    U37 samles i bakgården til Tou Scene en siste gang før sommeren setter inn for fullt.