Frogner House

Møteinformasjon

Torsdag 14. mar Kl. 08:00 - 11:30

Sted: Ydalir Hotel, UiS Campus

Medlem: kr 750 (mva-fritt)

Ikke medlem: kr 2250 (mva-fritt)

Påmeldingsfrist: 13. mar Kl. 12:00

14 mar

Styreskolen 2019: Konkurransestrategier

«Blue Ocean, fra rødt til blått hav gjennom nye konkurransestrategier». Terje I. Våland viser oss hvordan nye forretningsmuligheter kan oppstå gjennom å forandre markedsgrensene.

Konkurransekraft forutsetter at vi avgrenser markedet. Grensene vi setter er ofte historisk betinget. Terje I. Våland vil visee oss hvordan nye forretningsmuligheter kan oppstå gjennom å forandre på disse markedsgrensene. I tillegg gjennomgår vi konkrete strategiske verktøy som åpner opp for nye markeder.

Program:

08.30 Registrering og kaffe.
08.45 Velkommen ved Handeshøgskolen UiS og Næringsforeningen.
08.50 Konkurransestrategier. Terje I. Våland, dr.oecon, Handelshøgskolen UiS.
10.45 Q & A.
11.15 Lunsj og erfaringsutveksling.
11.30 Slutt.

Styreskolen er en kompetanse serie i regi av Handelshøgskolen UiS og Næringsforeningen. Styreskolen er en faglig møteplass for alle som har interesse av og bruk for at et styre arbeider og fungerer optimalt, tar kloke beslutninger og unngår feller som et styre absolutt ikke bør gå i.

Styreskolen er satt sammen av faglig uavhengige moduler som hver tar for seg aktuelle tema som formidler det akademiske med det praktisk relevante i en helhetlig sammenheng.

Gjør det enkelt, spar penger og vær sikker på at du får plass. Registrer deg samlet på alle de fire samlingene i Styreskolen 2019 her!

For mer informasjon, vennligst kontakt Inger Tone Ødegård

>> No shows vil bli fakturert dersom avbestilling ikke er gjort innen 48 timer før møtestart.

De neste samlingene blir:

11. april Forretningsmodeller

17. september Dilemmatrening