Smedvig

Møteinformasjon

Onsdag 20. apr Kl. 09:00 - 16:00

Sted: Stavanger Forum

Medlem: kr 2490 (mva-fritt)

Ikke medlem: kr 4900 (mva-fritt)

Påmeldingsfrist: 19. apr Kl. 12:00

20 apr

Lean-dagen 2016

Lean-dagen er regionens nye og viktigste møteplass for alle som er opptatt av forbedring, kvalitet og å jobbe smartere. Her kan du lære av tidligere Harley Davidson-toppsjef Don Kieffer, og flere andre av de aller beste! Bli med, og gi bedriften din et forsprang!

Behovet for å trappe opp arbeidet med Lean og kontinuerlig forbedring er større enn noen gang. Bedrifter og offentlige virksomheter står ovenfor store omstillingsutfordringer i møtet med saftig kostnadsvekst, kraftig fall i oljeprisen og stadig høyere forventninger fra kunder og brukere. Hvordan skal vi omstille oss til å bli slankere, smartere og smidigere?

På Lean-dagen 2016 kan du lære av Don Kieffer. Han har 15 års erfaring fra toppledelsen i Harley Davidson, der han hadde hovedansvaret for produktutvikling og Lean. Han er nå tilknyttet den prestisjetunge MiT Sloan School of Management, og er en høyt respektert internasjonal kapasitet.

Don Kieffer topper et faglig program som ellers vil bestå av foredragsholdere fra flere andre av de aller beste bedriftene og offentlige virksomhetene på dette stadig viktigere fagområdet.

I tillegg til et lærerikt og inspirerende konferanseprogram, vil Lean-dagen bestå av en utstillingsdel der du kan komme i dialog med ulike bedrifter med høy Lean-kompetanse, mingle, lære og bli inspirert. Lean-dagen 2016 blir kort sagt et kompetansebyggende kinderegg!

Program for konferansedelen:

fra kl 0830: Registrering, mingling, kaffe og besøke stands

Del 1:

kl 0930
Velkommen

kl 0945
Never waste a good crisis!
Don Kieffer, tidl. visepresident i Harley Davidson, nå senior lecturer ved MiT Sloan School of Management

kl 1045
Samspill mellom mennesker og teknologi
Harald Tellmann, managing director, Tellmann Excecutive Advisors

kl 1115
Oppstrøms, annerledels og fremdeles nysgjerrig
Else-Marie Sandvoll, kreativ leder av Begeistringsbedrifter AS og Ragnhild Eielsen Wiig, eier av Tjodmarka barnehage

kl 1145
Lunsj og besøke stands

Del 2:

Lær av de beste! Flere av våre fremste spydspissbedrifter deler erfaringer fra sine Lean-reiser:

kl 1300
Lean hos Total
Harald H. Kofoed, Manager Organisational Development, Total E&P Norge AS

kl 1325
Lean hos Kaefer Energy
Jens Tolås, Direktør ISO Offshore, Kaefer Energy

kl 1350
Pause - besøke stands

kl 1410
Lean hos Bærland skole
Tom Kenneth Gilje, rektor, Bærland skole

kl 1435
Lean hos SpareBank 1 SR-Bank
Christine Wathne Seloter, Prosjekt og prosessutvikling, SpareBank 1 SR-Bank

kl 1500
Lean hos Gilje
 Tre
Kenneth Gilje, Lean/GPS koordinator, Gilje Tre AS

kl 1535
Konferansedel slutt. Besøke stands.

Møteledelse: Harald Minge, Næringsforeningen og Sigmund Bræk, Ressursgruppen for Lean.

Lean-dagen 2016 arrangeres i et samarbeid mellom Næringsforeningen/Lean Forum Stavanger og Stavanger Forum.
Tilbake til oversikten