Kallesten

Møteinformasjon

Tirsdag 12. mar Kl. 08:30 - 11:30

Sted: Rosenkildehuset

Medlem: kr 440 (mva-fritt)

Ikke medlem: kr 1320 (mva-fritt)

Påmeldingsfrist: 11. mar Kl. 12:00

12 mar

Klimamål gir nye forretningsmuligheter

Stavanger kommune har vedtatt et mål om å kutte klimautslippene med 80 prosent innen 2030. Dette gir nye forretningsmuligheter for næringslivet i regionen! Kom og hør hva det kan bety for din virksomhet.

Bildet er krystallklart: Målene om reduksjoner i de regionale klimautslippene blir kraftig skjerpet. Stavanger kommune har nylig vedtatt et mål om 80 prosent kutt innen 2030. Andre kommuner vil sannsynligvis følge etter. I tillegg har fylkeskommunen startet arbeidet om en regional klimaplan. Vi kan ta for gitt at også denne vil bidra til skjerpede utslippsmål.

Et tett samarbeid med næringslivet er avgjørende for å nå nye, tøffe klimamål. Mange bedrifter i regionen er godt skodd for å utnytte de forretningsmulighetene som nå åpner seg, og en forsterket dialog mellom kommuner og næringsliv er nødvendig for å gjennomføre effektive tiltak over et bredt spekter.

08.15 Registrering og kaffe.
08.30 Velkommen, Næringsforeningen v/ Inger Tone Ødegård og Rune Hersvik, leder ressursgruppen Fornybar energi.
08.45 Hvordan nå ambisiøse klimamål i samspill mellom kommune og næringsliv? Jane Nilsen Ålhus, miljøvernsjef, Stavanger Kommune.
09.10 Hva skjer innen offshore vind? Frank Emil Moen, Daglig leder, Offshore Wind Cluster & Energy Innovation AS.
09.40 Kaffe og diskusjoner.
10.00 Grønne løsninger, lokal teknologi.  Brage W. Johansen, seriegrunder fra blant andre Heimdall Power, Desert Control og Zaptech.
10.25 Nye, tøffe klimamål, hva kan Lyse bidra med? ?  Audun Aspelund, Administrerende direktør, Lyse Neo AS.
10.50 Q & A – åpen disskujon.
11.00 Lunsj og ideutveksling.

Møtet arrangeres i regi av Næringsforeningens ressursgruppe Fornybar energi.

For mer informasjon om møtet, vennligst kontakt Inger Tone Ødegård.

>>No shows vil bli fakturert dersom avbestilling ikke er gjort innen 48 timer før møtestart.
Tilbake til oversikten