mai jazz 2019

Påmeldingsfrist: 12. mar Kl. 16:00

13 mar

Nye regler for arbeidsinnvandring

Kombinasjonen nytt regelverk og økt arbeidsinnvandring gir noen utfordringer som vi som brukere må være med å håndtere.
Informasjonsmøte; la oss sammen bidra til å gjøre alle forberedelser «riktig første forsøk».

SUA, Politiet, Næringsforeningen, relocation bransjen og øvrige som bistår i arbeidet med tilrettelegging for arbeidsinnvandring inviterer til et gratis informasjonsmøte for å dele flest mulig gode råd for hvordan bedriftene kan forberede papirarbeidet på en best mulig måte. På den måten vil vi kunne spare tid i alle ledd, og bidra til en best mulig flyt hos SUA.

Målgruppen for møtet er alle HR og/eller administrative kontakter som jobber med papirarbeidet knyttet til arbeidsinnvandring.

08.00 Kaffe og registrering.

08.15 Velkommen ved Næringsforeningen,  Randi Mannsaaker og Inger Tone Ødegård.

08.25 Informasjon fra SUA v/ skatt og politiet om endringene i innvandringsprosessen.

09.15 Slik praktiserer vi "SJEKKLISTER" i forberedelsene for å bidra til "riktig første gang":  Cynthia Myrnes, Global Alliance Manager, Relocation, Deborah Jane Chalinor, Advisor, People Advisory Services, EY.

09.35 Åpen diskusjon: hvordan løser vi situasjonen i praksis her i regionen?

10.00 Q & A - individuelle spørsmål.

Kontaktperson for møtet: Annette Andresen, andresen@naeringsforeningen.no og Inger Tone Ødegård odegard@naeringsforeningen.no

Møtet er gratis, men krever påmelding.
Tilbake til oversikten