Kallesten

Møteinformasjon

Torsdag 07. sep Kl. 08:00 - 10:00

Sted: Kruse Smith, Kanalsletta 4, Forus

Medlem: kr 400 (eks. mva)

Ikke medlem: kr 1200 (eks. mva)

Påmeldingsfrist: 06. sep Kl. 12:00

07 sep

Rammevilkår i bygg og anleggsbransjen

Gode rammevilkår for bygg- og anleggsbransjen gir en sterkere region og er grunnlag for vekst. Ressursgruppen for bygg og anlegg jobber med flere saker for å bedre rammevilkårene. På dette møtet blir du oppdatert på alt som skjer og du får siste nytt om et pilotprosjekt for planarbeid, rekkefølgekrav, momsrefusjon på VVA og hva du bør være OBS på ved anleggsbidrag. Velkommen!

PROGRAM:
08.00 Registrering, lett frokost og mingling.
08.30 Velkommen v/ Geir Endresen, leder i ressursgruppen for Bygg og anlegg.
08.40 Framtidens planarbeid i Sandnes kommune - en mal for regionen? v/Sverre Heskestad, daglig leder i Prosjektil og Kristin Barvik, kommunalsjef i Sandnes kommune.
09.05 Momsrefusjon for vei, vann og avløp i utbyggingsområder. Står regionen samlet? v/ Arild Sie, Østerhus.
09.20 Anleggsbidrag til Lyse Elnett - hva har skjedd etter innføringen? v/ Egil Skjæveland i Breidablikk Investering
09.35 Rekkefølgekrav - hvilke utfordringer finnes og hvilken rolle kan Stavanger Utviklingsselskap spille? v/ Hans Kjetil Aas, daglig leder i Stavanger Utvikling KF.
10.00 Møteslutt og vel tilbake på arbeid.

Møteleder: Geir Endresen, leder for ressursgruppen for Bygg og anlegg
Møteansvarlig: Anne Woie i Næringsforeningen

>> Avmelding etter 48 timer før møtestart, eller ikke møtt, faktureres fullt.
Tilbake til oversikten

Påmeldingsfristen er utløpt.