Kallesten

Møteinformasjon

Onsdag 21. mar Kl. 08:00 - 09:30

Sted: Rosenkildehuset

Medlem: kr 300 (eks. mva)

Ikke medlem: kr 440 (eks. mva)

Påmeldingsfrist: 20. mar Kl. 12:00

21 mar

Bransjefrokost: FUD Expo

Velkommen til et aktuelt frokostmøte for matbransjen og for andre matinteresserte. Hensikten med frokostmøtene er å tilrettelegge for en møteplass for kompetansedeling, lære av de beste og bygge nettverk for å styrke bransjen ytterligere. På frokostmøtet kommer Sigve Skretting og forteller om nysatsingen FUD og Helene Lillekvelland i Norsk Landbrukssamvirke vil presentere ringvirkningsananlysen for matindustrien.

Gjennom de siste 1,5 årene har det vært arbeidet med å identifisere grunnlaget for en nasjonal mat-expo i Stavanger-regionen. Nå er grunnlaget for etableringen av FUD, med nasjonal forankring, lagt. Arbeidet blir ledet av Sigve Skretting sammen med en bredt sammensatt arbeidsgruppe. Fokus fremover blir å etablere organisasjonen med riktig kompetanse, skaffe tilstrekkelig finansiering for å planlegge et best mulig første FUD i januar 2019. Sigve Skretting vil presentere prosjektet med informasjon bakgrunn, nasjonal og regional forankring samt planene fram mot første gjennomføring.

Norsk Landbrukssamvirke har laget en analyse som tar for seg ringvirkningene av store deler av norsk matindustri. Helene Lillekvelland, fagsjef for samfunnsøkonomi og faglig ansvarlig for analysen vil presentere resultatene av analysen, med spesielt fokus på Rogaland.

Osten "Lille Aske" fikk utmerkingen Super gull under oste-VM i London i november. Over 3000 oster var med i konkurransen, og kun 66 oster fikk utmerkingen Super gull. Lille Aske var den eneste av de 40 norske ostene som kom til finalen. Danskjærske Bo Jensen er ysteren bak Lille Akse, og han kommer på bransjefrokosten med smaksprøver på osten som lages på Jæren.

0800: Registrering og forsyn deg med frokost
0810: Velkommen
0815: FUD Expo - ny storsatsing innen mat v/
Sigve Skretting

0845: Pause. Smaksprøve på osten "Lille Aske" v/Bo Jensen
0900: Ringvirkningsanalyse for mat v/Helene Lillekvelland
0930: Takk for i dag!

Møtet arrangeres av Næringsforeningens ressursgruppe for mat.

Velkommen!

For spørsmål om arrangementet, ta kontakt med Trude R. Hembre i Næringsforeningen.

>> No shows vil bli fakturert dersom avbestilling ikke er gjort innen 48 timer før møtestart.
Tilbake til oversikten

Påmeldingsfristen er utløpt.