mai jazz 2019
Brexit, eksport og handel - hva skjer?

Møteinformasjon

Tirsdag 09. apr Kl. 11:00 - 13:00

Sted: Rosenkildehuset

Medlem: kr 440 (eks. mva)

Ikke medlem: kr 1320 (eks. mva)

09 apr

Brexit, eksport og handel - hva skjer?

Tidsfristen for seperasjonen mellom Storbritannia og EU nærmer seg med stormskritt. Hvordan bør de regionale bedriftene forberede seg?

Den formelle datoen for seperasjonen mellom Storbritannia og EU er bare uker unna. Usikkerheten er stor, og spørsmålene mange: Hvordan vil seperasjonsavtalen se ut? Hvor "hard" blir Brexit? Hvor store blir konsekvensene for norske eksportbedrifter, og hvordan kan vi forberede oss på best mulig måte?

Nærings- og fiskeridepartementet er "handelsdepartementet" vårt, og har hovedansvaret for for å ta vare på norske interesser i Brexit-prosessen. I dette møtet vil dere møte den fremste ekspertisen i landet på området.

Møtet vil også være en god anledning til å bli oppdatert på utviklingen i og mellom USA og Kina, samt andre aktuele handelspolitiske spørsmål.

Til møtet får vi besøk av blant andre Erling Rimestad som er ekspedisjonssjef i handelspolitisk avdeling i Nærings- og fiskeridepartementet.

I tillegg vil flere lokale eksportrettede bedrifter delta, og bidra i diskusjonen om hvordan næringslivet i regionen kan møte Brexit-utfordringene så effektivt som mulig.

>> No shows vil bli fakturert dersom avbestilling ikke er gjort innen 48 timer før møtestart
Tilbake til oversikten

Hvis du er medlem, vil påmeldings- skjemaet automatisk fylles ut.
Du kan betale med kredittkort eller faktura. Bruker du kredittkort, slipper du fakturagebyr!