Kallesten

Møteinformasjon

Torsdag 13. sep Kl. 16:30 - 19:00

Sted: Alchemilla - Kreativt drivhus, Rennesøy

Medlem: kr 300 (mva-fritt)

Ikke medlem: kr 900 (mva-fritt)

13 sep

Treffpunkt Rennesøy - hvordan tenker "Nye Stavanger" om næringslivet på Rennesøy og Finnøy

Årets Treffpunkt Rennesøy har næringslivet i Nye Stavanger som hovedtema.

Finnøy, Rennesøy og Stavanger skal fra og med 01.01.2020 slå seg sammen til en ny kommune. Kommunen skal hete Stavanger og blir landets fjerde største kommune. Kom og hør hvordan Fellesnemda, med ordfører Christine Sagen Helgø som leder, tenker om næringslivet på Rennesøy og Finnøy fremover. Ressursgruppen for Rennesøy deler ut Pilå-prisen til en Rennesøy bedrift som har markert seg i 2017.

De tre kommunestyrene i Finnøy, Rennesøy og Stavanger har oppnevnt til sammen 33 representanter til fellesnemnda for Nye Stavanger. Fellesnemnda er en form for kommunestyre i overgangsperioden som skal samordne og ta seg av forberedelsen av sammenslåingen.

Les om Nye Stavanger i lenken HER. og om Arbeidsutvalget i Fellesnemda til Nye Stavanger i denne HER

I den nye kommunen bor det folk fra 189 land. I Smartbyen Stavanger samarbeider det offentlige, næringslivet og akademia for å gjøre byen til et bedre sted å leve, bo og arbeide. "Mesterkokkene og delikatessebutikkene i byen får supergrønnsaker fra Brimse" - se mer på GLIMT!
Tilbake til oversikten

Hvis du er medlem, vil påmeldings- skjemaet automatisk fylles ut.
Du kan betale med kredittkort eller faktura. Bruker du kredittkort, slipper du fakturagebyr!