rsm
Treffpunkt Jæren: Hvorfor skulle noen hacke meg?

Møteinformasjon

Onsdag 14. mar Kl. 18:00 - 21:00

Sted: Høghuset, 18. etasje, Vidsyn

Medlem: kr 440 (eks. mva)

Ikke medlem: kr 1320 (eks. mva)

Påmeldingsfrist: 13. mar Kl. 12:00

14 mar

Treffpunkt Jæren: Hvorfor skulle noen hacke meg?

Passer du godt nok på mobilen, din PC, nettbrettet og informasjonen din? På Treffpunkt Jæren setter vi denne gang datasikkerhet på agendaen. Vi har fått med oss blant annet Chris Dahle og Jørgen Dyrhaug som gir oss innføring i hvorfor noen har interesse av hacke deg eller din bedrift. Du får også gode tips og råd om hvordan du kan unngå å bli neste offer for skurkene.  Som vanlig legger vi opp til god tid til mingling og gjentar forrige samling med pizza, pølse og øl! Møtet og temaet er tilpasset deg, meg og alle næringsdrivende.

Chris Dale fra Netsecurity reiser rundt i hele verden og holder foredrag om hvordan man tar fatt på informasjonssikkerhet i en "down-to-earth"presentasjon. Hvilken interesse har de for hacke akkurat deg? Hvordan jobber de og er det virkelig noen penger i cyber-kriminalitet? De kan vel ikke tjene penger på meg?
Jørgen Dyrhaug jobber til daglig med datasikkerhet i Nasjonal Sikkerhetsmyndighet og har mange års erfaring fra Forsvarsdepartementet.

PROGRAM:

17.30-18.00  Registering, minling og kaffe
18.00 - Velkommen v/ Gisle Høyland, leder for ressursgruppen for Jæren
18.10 - Datasikkerhet; Usynlig, ubegripelig og uhåndterlig? v/ Jørgen Dyrhaug, strategisk IKT-sikkerhet v/ Nasjonal sikkerhetsmyndighet
19.00 - Pause med pizza/pølse og øl!
19.45 - Hvorfor skulle noen hacke meg? v/Chris Dahle, "hacker" og rådgiver fra Netsecurity
20.30 - E-post, viktig arbeidsverktøy, stor sikkerhetsrisiko! v/ Arvid Eriksen, leder informasjonsikkerhet i Sparebanken Vest.
21.00 - Møteslutt, men minglingen kan fortsette.

Treffpunkt Jæren arrangeres i samarbeid med SPAREBANKEN VEST.

Møteleder: Gisle Høiland, Leder for næringsforeningens Ressursgruppe for Jæren.
Møteansvarlig: Anne Woie i Næringsforeningen i Stavanger-regionen .

>> Avmelding etter 48 timer før møtestart eller ikke møtt faktureres fullt.

Tilbake til oversikten

Påmeldingsfristen er utløpt.