rsm
Arendalsuka: Kan fornybarfondet bli det nye oljefondet?

Møteinformasjon

Tirsdag 14. aug Kl. 09:00 - 11:00

Sted: Arendal gamle rådhus

14 aug

Arendalsuka: Kan fornybarfondet bli det nye oljefondet?

Sammenlignbare internasjonale fond viser drømmeavkastning! Eksperter spår et stort antall arbeidsplasser og investeringer som fører til utvikling av ny teknologi og kommersialisering i industrien. Nysnø Klimainvest skal få fart på investeringene innen fornybar energi og bidra med noe som gjør verden litt bedre.

Ambisjonene er skyhøye og Stortinget har satt som mål at selskapet over tid skal bygge opp en investeringskapital på inntil 20 milliarder kroner. Siri Kalvig er ansatt som administrerende direktør og hun er i ferd med å bygge opp en organisasjon.

Men hvordan skal dette milliardfondet bli en suksess? Foreløpig har regjeringen bevilget småpenger og diskusjonen om verdiskapingspotensialet er enda ikke satt på den nasjonale agendaen. Den diskusjonen starter vi under Arendalsuka. På dette møtet treffer du aktørene fra finans, regjeringen og klima.

Program

09.00 Velkommen, Næringsforeningen i Stavanger-regionen v/ Harald Minge, administrerende direktør.

09.05 Nysnø Klimainvesteringer - status og veien fremover v/ Siri Kalvig, administrerende direktør.

09.20 Derfor kan Nysnø bli det nye oljefondet! Sb Advisory AS, v/ Peter Fusdahl, daglig leder.

09.35 Hva kan vi lære av suksess-fondet Argentum?  v/ Joachim Høegh-Krohn, administrerende direktør.

09.50 Debatt:

Innledninger:

Verdiskapning og nye arbeidsplasser i fornybarsektoren. Ingvil Smines Tybring-Gjedde, statssekretær Olje- og energidepartementet.

Hvorfor er kapital avgjørende for det grønne skiftet? ZERO v/ Per Kristian Sbertoli, fagansvarlig finans.

I panelet:

Peter Fusdahl, Joachim Høegh-Krohn, Siri Kalvig, Ingvil Smines Tybring-Gjedde og Per Kristian Sbertoli.

Debattleder: Harald Minge, Næringsforeningen.

10.45 Slutt.

For mer informasjon om møtet, vennligst kontakt Inger Tone Ødegård

Arrangementet er gratis. Begrenset plass, «første mann til mølla prinsippet». Dørene åpner 08.45. Inkl. kaffe.

Tilbake til oversikten

Hvis du er medlem, vil påmeldings- skjemaet automatisk fylles ut.