Kallesten

Påmeldingsfrist: 22. aug Kl. 12:00

23 aug

Mulighetsseminar om Canada

Canada er en viktig handelspartner for Norge. Østkysten av landet, med Nova Scotia og Halifax, har mange likhetstrekk med vår region. Greater Stavanger arrangerer delegasjonsreise til Halifax fra 1. til 4. oktober, og hensikten med dette seminaret er å dele mest mulig informasjon om Canada med tanke på om delegasjonsreisen i oktober kan være aktuell som en døråpner for din bedrift.

Byen Halifax er, i likhet med Stavanger, deltaker i nettverket av verdens energibyer, WECP (bestående av totalt 13 energibyer i verden). Halifax er vertskap for årsmøtet i WECP 2017.

I tilknytning til årsmøtet, forberedes et eget program for bedrifter fra de besøkende regionene, og i den anledning forberedes det en egen delegasjon fra Styavanger-regionen med ordfører Christine Sagen Helgø i spissen. Delegasjonsreisen kan være en unik mulighet for aktører fra en rekke sektorer til å knytte nye kontakter innen de øvrige WECP-regionene som Esbjerg, Aberdeen, Houston, Calgary, Rio De Janeiro, Kuala Lumpur  - pluss en rekke andre byer.

10.30 Velkommen ved Greater Stavanger og innledning om WECP.
10.45 Canada med fokus på Nova Scotia og østkysten. John Winterbourne Canada's Ambassade i Oslo.
11.10 Halifax, presentasjon av muligheter rundt WECP møtet.
11.30 Muligheter og utfordringer i Canada,  Norwegian Energy Partner, Håkon Skretting, Regional Direktør med ansvar for Canada.
11.50 Åpen diskusjon.
12.15 Lunsj og nettverksbygging.

Møtet er gratis, og målgruppen er alle bedrifter som vurderer nye markeder for både eksport og samarbeid.

For mer informasjon om møtet og selve delegasjonsreisen, gå til Greater Stavanger eller kontakt Birger Haraldseid i Greater Stavanger.

Tilbake til oversikten

Påmeldingsfristen er utløpt.