Kallesten
Vil din bedrift bli koblet på det canadiske markedet?

Møteinformasjon

Onsdag 23. aug Kl. 10:30 - 12:30

Sted: Måltidets Hus, møterom Samhandling

Påmeldingsfrist: 22. aug Kl. 12:00

23 aug

Vil din bedrift bli koblet på det canadiske markedet?

Canada er en viktig handelspartner for Norge og øst kysten av Canada med Nova Scotia og Halifax har mange likhetstrekk med vår region.
Greater Stavanger arrangerer delegasjonsreise til Halifax 1 - 4 okt, og hensikten med seminaret er å dele mest mulig informasjon om Canada med tanke på om delegasjonsreisen i oktober kan være aktuell som en døråpner for din bedrift.

Byen Halifax er i likhet med Stavanger med i nettverket av verdens energibyer, WECP, (13 energibyer i verden). Halifax er vertskap for årsmøtet i  WECP 2017.

I tilknytning til årsmøtet forberedes et eget program for bedrifter fra de besøkende regionene,  og i den anledning forberedes det en egen delegasjon med ordfører Christine Sagen  Helgø i spissen.  Delegasjonsreisen kan være en unik mulighet for aktører fra en rekke sektorer til knytte  nye kontakter innen de øvrige WECP regionene som Esbjerg, Aberdeen, Houston, Calgary, Rio De Janeiro, Kuala Lumpur pluss en rekke andre byer.

10.30 Velkommen ved Greater Stavanger og innledning om WECP.
10.45 Canada med fokus på Nova Scotia og østkysten.
            John Winterbourne Canada´s Ambassade i Oslo.
11.10 Halifax, presentasjon av muligheter rundt WECP møtet.
11.30 Muligheter og utfordringer i Canada,  Norwegian Energy Partner
           Håkon Skretting, Regional Direktør med ansvar for Canada.

11.50 Åpen diskusjon.
12.15 Lunsj og nettverksbygging.

Møtet er gratis, og målgruppen er alle bedrifter som vurderer nye markeder for både eksport og samarbeid.

For mer informasjon om møtet og selve delegasjonsreisen,  se web Greater Stavanger eller kontakt Birger Haraldseid, Greater Stavanger.

Tilbake til oversikten

Hvis du er medlem, vil påmeldings- skjemaet automatisk fylles ut.