SAS

Møteinformasjon

Onsdag 15. nov Kl. 10:00 - 13:00

Sted: Rosenkildehuset

Medlem: kr 450 (eks. mva)

Ikke medlem: kr 1350 (eks. mva)

Påmeldingsfrist: 14. nov Kl. 12:00

15 nov

Game changers - framtidens betalingsløsninger

Denne samlingen er en del av vår nye serie, "game changers". Store trendskifter og teknologiskifter gjør stadig at hverdagen vår endres. Ikke minst det å drive forretning får nye utfordringer, men også nye muligheter. Gjennom møteserien presenterer vi en rekke ”game changers” - som vil forberede, utfordre og skape framtidsrettete endringer for det lokale næringslivet.

I denne samlingen er det framtidens betalingsformer - om delingsøkonomi, block chain, bitcoins, crowd investing/funding/lending som står i fokus.

10:00:
 Registrering, enkel bevertning og mingling.

10:45: Velkommen.

10:50: "Fra huleboer til robot" v/Lasse Meholm, forretningspartner på digitalisering, DNB.

11:40: Caser i den nye delingsøkonomien: Hva betyr det av nye muligheter og hvilke bedrifter er det aktuelt for?

1140: Crowdfunding/folkefinansiering: Trollpikken v/Kjetil Bentsen, Head of Innovation and Product Development.
1200: Crowdlending og crowdfunding: Geir Atle Bore, daglig leder, FundingPartner.
1220: Crowdinvesting: Murshid Ali, daglig leder Huddlestock.

12:40: Spørsmål & svar.

13:00: Takk for i dag!

Møtet er i samarbeid med DNB.

Om foredragsholderne:

Lasse Meholm er finansmann, gründer og forfatter. Han arbeider med digitalisering og ny teknologi i DnB. Meholm har også tidligere arbeidet med blockchain i Nordea. Meholm har holdt en rekke foredrag om bitcoin og Blockchain for institusjoner som Oslo Børs og norske banker. Lasse Meholm har skrevet boken «Fra huleboer til robot» og vil ta oss med på en liten historisk reise i pengenes verden og hva vi muligens kan forvente oss av fremtiden.

Kjetil Bentsen er Eigersund-mannen som gikk i bresjen for å gjenreise Trollpikken etter at den var blitt utsatt for hærverk. I løpet av kort tid ble pengeinnsamling satt i gang, og nyheten gikk i alle medier over hele verden. Han er en dyktigl fotograf, og har blant annet gitt ut boka "Vakre Dalane" sammen med tekstforfatter Ingvard Hovland.

Geir Atle Bore jobber som CEO/daglig leder i Crowdfunding-selskapet FundingPartner i Oslo, men han er fra Nærbø.
Tidligere i karrieren har han jobbet for mange større kjente selskaper og banker i Norge og andre land som konsulent gjennom sin tid i McKinsey. Han har også jobbet med bank i USA hos Goldman Sachs i New York og er godt kjent på hva som skjer i fintech miljøet om dagen.

Murshid Ali er gründer og doktorgradskandidat ved Universitetet i Stavanger. I 2015 mottok han innovasjonspris for kommersialisering av en ny tjeneste i finansmarkedet, og i 2017 hentet han hjem prisen for beste startup innen fintech - noe som regnes som nordisk "startup-oscar". Huddlestock er en digital investeringsrådgiver, som gjør det mulig for alle å investere i aksjemarkedet på samme måte som Hedge Fond har gjort i en årrekke, på en enkelt og effektiv måte. Investeringsmulighetene blir crowd-sourcet fra profesjonelle, som analytikere og algoritmer – og blir gjort tilgjengelig gjennom crowd-trading. Plattformen er fullt regulert i Tyskland, live med over 1500 kunder, og er åpen for alle i Europa. Huddlestock har kontorer i Oslo og i Londons finansdistrikt.

For spørsmål om møtet, ta kontakt med Trude R. Hembre, Næringsforeningen.

>> No shows vil bli fakturert dersom avbestilling ikke er gjort innen 48 timer før møtestart.

Tilbake til oversikten

Påmeldingsfristen er utløpt.