Kallesten

Møteinformasjon

Fredag 08. des Kl. 09:45 - 13:00

Sted: BI Stavanger

Medlem: kr 700 (mva-fritt)

Ikke medlem: kr 2100 (mva-fritt)

Påmeldingsfrist: 07. des Kl. 12:00

08 des

Lederskolen IV : Hvordan lede fremtidens organisasjoner

Hva skal lederen gjøre når intelligente maskiner tar over mange av oppgavene og medarbeiderne stort sett leder seg selv? Vegard Kolbjørnsrud er forsker på samhandling, digitalisering og kunstig intelligens - og kommer til Lederskolen for å snakke om dette svært så aktuelle temaet.

Fremtidens organisasjon er preget av smidig samhandling på tvers av skillelinjer. Men dagens frosne strukturer er ikke egnet til å styre fremtidens flytende arbeidsstyrke. Parallelt gjør kunstig intelligens og robotikk sitt inntog i arbeidslivet. Vi får en helt ny arbeidsdeling mellom menneske og maskin.

Vegard Kolbjørnsrud er postdoktor i strategi ved Handelshøyskolen BI og seniorforsker i Accenture. Han forsker, underviser og rådgir innen strategi, nye organisasjonsformer, styring av samhandling, digitalisering og kunstig intelligens. Kolbjørnsrud har nylig publisert i tidsskrift som Harvard Business Review, Strategic Organization og Strategy & Leadership og forskningen hans har blitt dekket i flere medier.

På Lederskolen vil han forsøke å besvare disse nøkkelspørsmålene:
• Hvordan vil kunstig intelligens endre lederens jobb?
• Hvilke ferdigheter må fremtidens leder ha?
• Hvordan organiserer og styrer man en smidig organisasjon?
• Hvordan kan ledere og virksomheter forberede seg?

Kolbjørnsrud vil dele innsikter fra en studie av 1770 ledere fra 14 land (inkludert Norge og Norden) om hvordan kunstig intelligens vil endre jobben deres, samt flere års forskning innen organisering av samhandlingsnettverk. Han vil berøre disse nøkkelspørsmålene: Hvordan vil kunstig intelligens endre lederens jobb? Hvilke ferdigheter må fremtidens leder ha? Hvordan organiserer og styrer man en smidig organisasjon? Hvordan kan ledere og virksomheter forberede seg?

Lederskolen er et tverrfaglig møtested for ledere og mellomledere. Foredrag om tema innen ledelse.

PROGRAM:
09:45 Nettverkstimen med drøs og kaffi.
11:00 Faglig foredrag
13:00 Slutt

For spørsmål, ta kontakt med Elianne Strøm Topstad, Næringsforeningen.

>> No shows vil bli fakturert dersom avbestilling ikke er gjort innen 48 timer før møtestart.

Lederskolen er et samarbeid med BI Stavanger.

Tilbake til oversikten

Hvis du er medlem, vil påmeldings- skjemaet automatisk fylles ut.
Du kan betale med kredittkort eller faktura. Bruker du kredittkort, slipper du fakturagebyr!