SAS

Møteinformasjon

Tirsdag 10. apr Kl. 08:30 - 15:00

Sted: Clarion Energy Hotell

Medlem: kr 1500 (eks. mva)

Ikke medlem: kr 2500 (eks. mva)

10 apr

LEAN dagen 2018

Årets tema er Lean og innovasjon - LEANOVASJON!

Hør spennende foredragsholdere og bli inspirert på regionens viktigste møteplass for alle som er opptatt av forbedring, kvalitet og det å jobbe smartere! Dette er konferansen for alle, om du er ny eller erfaren i LEAN arbeid.

Næringsforeningens Ressursgruppe for kontinuerlig forbedring og innovasjon - Lean Forum Stavanger skal fremme forbedringer innen effektiv drift på tvers av bransjer og på tvers av privat og offentlig sektor.

OM FOREDRAGSHOLDERNE

Michael Ballè, PhD, is a lean management practitioner, business writer, and author. His most recent book is Lead With Respect: A Novel of Lean Practice. Michael also writes the Gemba Coach column at https://www.lean.org/balle. For the past 20 years, he has studied first-hand lean transformations, helping companies and people in fields such as manufacturing, engineering, construction, services, and healthcare make the transition to different ways of working and managing. His main coaching technique is the "real place visit," where he helps senior executives learn how to really see their own shop floors, teach people the spirit of kaizen, and reach the right conclusions for the whole business. An engaging and colorful public speaker, Ballé is an associate researcher at Télécom ParisTech's Projet Lean Enterprise, and co-founder of the French Lean Institute. He is co-founder of the Project Lean Entreprise and the Instituet Lean France.

Kongsberg Maritime Subsea har utmerket seg ved å ha lykkes med Lean i en svært komplisert og sammensatt produksjonsprosess, og mottok prisen "Årets norske Leanvirksomhet 2017" i november. Arbeidet med å utvikle Lean kompetansen og fokus hos underleverandørene er et eksempel til etterfølgelse.

Oslo lufthavn har et mål om å bli Europas beste flyplass, og med den nye terminalen som åpnet 27. april 2017, skal flyplassen kunne håndtere 28 millioner passasjerer i året. EGGS Design sitt Stavangerkontor stod bak opplæringen blant de 20.000 ansatte. Dette for å unngå totalt flykaos.

Malm Orstad på Voll leverer prosjektering og produksjon for olje-og gassindustrien, og nå også til Forsvaret. Den familieiede bedriften ble etablert i 1946, og har stått i mange omstillinger. Da Laurtiz Løvø overtok som direktør høsten 2015 stod bedriften på konkursens rand. Løvø forteller hvordan introduksjonen av Lean har snudd produksjonsbedriften til positive resultater og fulle ordrebøker.

Wellbarrier på Forus utvikler verktøy for brønnsystemer til olje og gass industrien, og har fokus på kundenes behov og å ligge i front teknologisk. Hør utviklingssjef Asbjørn Bjaanes fortelle om hvordan de jobber med Agile og Lean software utvikling.

Konfransier er Tor Øyvind Skeiseid fra Ryfylke Livsgnist.

Registrering og kaffe 08:30-09:00

09:00 Næringsforeningen ved adm. dir. Harald Minge og ressursgruppeleder Christine Wathne Seloter ønsker velkommen.

09:30 Micahel Ballè. "How to lead with respect"? Om hvordan ledelse kan brukes for å skape et godt og kreativt innovasjonsmiljø som raskt tilpasser seg endrede omgivelser, og om hvordan engasjere og myndiggjøre medarbeidere til å drive innovasjon.

10:30 Pause og påfyll av kaffe /frukt

11:00 Kongsberg Maritime Subsea - Årets norske Leanvirksomhet 2017 ved Daryl John Powell.

11:30 EGGS Design Stavanger ved Trond Dagsland "Head of Learning Journeys" for Gardermoen prosjektet.

12:00 Lunsj

13:00 Lean Innovasjon i FINN.NO ved Karina Birkeland Lome, innovasjonskatalysator

13:30 Lean i Malm Orstad ved CEO Lauritz Løvø.

14:00 Pause og påfyll av kaffe/frukt

14:30 Kahoot om Lean arbeidet hos deltagerne.

15:00 Utviklingssjef Asbjørn Bjaanes i Wellbarrier

15:30 Program slutt

Målgrupper: Alle som er opptatt av forbedring, kvalitet og det å jobbe smartere.

AFTER-LEAN
Det blir en uoffisiell samling i baren på Clarion Energy Hotell etter konferansen for de som ønsker det!

EXCECUTIVE DINNER
Møt Michael Ballè på middag kvelden før konferansen. NB Begrenset antall.

Har du spørsmål om konferansen, kontakt Ragne Kristin Farmen eller møteleder Tor Øyvind Skeiseid

>> No shows vil bli fakturer dersom avbestillingen ikke er gjort innen 5 dager før konferansen.

Tilbake til oversikten

Hvis du er medlem, vil påmeldings- skjemaet automatisk fylles ut.
Du kan betale med kredittkort eller faktura. Bruker du kredittkort, slipper du fakturagebyr!