SAS

Møteinformasjon

Onsdag 29. mar Kl. 08:00 - 12:00

Sted: Rosenkildehuset

Medlem: kr 600 (mva-fritt)

Ikke medlem: kr 1800 (mva-fritt)

Påmeldingsfrist: 28. mar Kl. 12:00

29 mar

Framtidens lederrolle med futurist Stefan Hyttfors

Sveriges mest kjente futurist og beste foredragsholder, Stefan Hyttfors, kommer til Næringsforeningen for å snakke om disruptive teknologier, framtidens lederrolle og hvordan du forholder deg til markedet på en troverdig, konsistent og effektiv måte. I tillegg kommer kommunikasjonsdirektør Onar Aanestad fra Difi for å snakke om hvordan rapportering kan bli en effektiv verdiskaper - i stedet for en pliktøvelse. Velkommen til et spennende møte - gull verdt for de fleste bedriftsledere og mellomledere.

Hvordan garanterer du at din informasjon til markedet er troverdig, konsistent og effektiv for fremtiden? Møt forelesere som vil endre ditt syn på fremtidens krav til å kommunisere på. Når "sannheten" ikke lenger søkes, blir vi ikke lengre ofre, men lyttere eller skapere av alternative fakta med mulige katastrofale utfall.

I dette møtet vil du få innsikt i hvordan ditt salgsteam eller din organisasjon kan tilby effektiv og troverdig informasjon som ivaretar fremtidens krav. Du vil også få et oppdatert bilde på hvordan interne prosesser avgjør fremtidens overlevelsesevne i markedet. Lær av de beste om hvordan rapportering blir effektiv verdiskaper.

Møt mennesker som har et gnistrende engasjement for nytenkning, og som har gjort det til et levebrød.

PROGRAM:

Registrering og kaffeservering.

08.30 Velkommen ved Næringsforeningen.

08:45 Agenda og innledning ved Marianne Finsnes Molineaux CMO og Daglig leder i Xait AS.

08:50 Xait leverer banebrytende informasjonsverdi for bedrifter globalt, hvordan? ved gründer og CEO Owe Lie-Bjelland.

09:15 Risk of Ignorance ved Stefan Hyttfors, forfatter og global foredragsholder som fokuserer på disruptive teknologier.

Stefan Hyttfors is an acclaimed futurist, author and global speaker focused on disruptive technologies, behavioral change, and next generation leadership. Stefan has a background as journalist and economist. He has been awarded the Swedish speaker of the year two times.

10:00 PAUSE

10:15 Rapportering – fra pliktøvelse til effektiv verdiskaper ved Onar Aanestad, kommunikasjons direktør i Difi.

Årsrapportprosessen handler ikke om å lage en rapport. Den handler om tverrfaglig innsats for å analysere måloppnåelsen, teste tilstanden i virksomheten, avdekke utfordringer og sjekke om virksomheten er rigget for fremtiden. Onar Aanestad deler sine tanker om hvordan årsrapporten kan bli et effektivt verktøy for å dokumentere og kommunisere virksomhetens eksistensberettigelse og verdiskapning.
Onar Aanestad er kommunikasjonsdirektør i Difi med bakgrunn som konsulent med spisskompetanse på statlige og kommunale årsrapporter. Han har blant annet utviklet en pilotrapport for å teste ut de nye kravene og anbefalingene til statlige årsrapporter. Han holder kurset "Årsrapporten - mer enn en pliktøvelse" i regi av Kommunikasjonsforeningen og KS Agenda. Han har også deltatt i juryen for Farmandprisen som kårer årets beste årsrapporter i mange år.

11:00 Et direkte intervju i studio- uten TV. Tema: Praktisk og faktisk salg i 2017.

CMO, Marianne Finsnes Molineaux intervjuer på nesten ekte Skavland-vis Sven Erik Nisja som har tittelen Contract and Tendering Administrator i Oceaneering. Hva er viktigst i prioriteringen i salgsarbeidet? Hva er gjentatte fallgruver og hvordan unngår vi å gjenta våre feil? Her får du en usminket versjon om salg, risiko, sikkerhet og måloppnåelse. Dette blir knakende lærerik underholdning uten TV.

11:20 Avslutning

11:30 Lunsj

For spørsmål, ta kontakt med Randi Mannsåker, Næringsforeningen.

>> No shows vil bli fakturert dersom avbestilling ikke er gjort innen 48 timer før møtestart.

Møtet arrangeres i samarbeid med Xait.

Tilbake til oversikten

Påmeldingsfristen er utløpt.