assesssit

Møteinformasjon

Torsdag 06. apr Kl. 08:00 - 16:00

Sted: Stavanger Forum

Medlem: kr 1800 (mva-fritt)

Ikke medlem: kr 3600 (mva-fritt)

Påmeldingsfrist: 05. apr Kl. 12:00

06 apr

LEAN-dagen 2017

Han er kalt mannen med gullbuksene og har ledet Norge til seks mesterskapsgull på åtte år. Thorir Hergeirsson kommer til LEAN-dagen for å snakke om hvordan bli bedre når vi allerede er best. Professor John Bessant forteller om Breakout innovation og skal lære oss å tenke ut av boksen. Du får høre Riksteatersjef Tom Remlov og mange flere spennende foredragsholdere på årets store LEAN-konferanse i Stavanger Forum, regionens viktigste møteplass for alle som er opptatt av forbedring, kvalitet og det å jobbe smartere.

Behovet for å trappe opp arbeidet med LEAN og kontinuerlig forbedring er større enn noen gang. Bedrifter og offentlige virksomheter står ovenfor store omstillingsutfordringer i møtet med kostnadsvekst, oljeprisfall og omstilling, og stadig høyere forventninger fra kunder og brukere. Hvordan skal vi omstille oss til å bli slankere, smartere og smidigere? Tema for konferansen i år er LEAN og ledelse.

Næringsforeningens Ressursgruppe for kontinuerlig forbedring og innovasjon - Lean Forum Stavanger skal fremme forbedringer innen effektiv drift på tvers av bransjer og på tvers av privat og offentlig sektor. LEAN Dagen er regionens nye og viktigste møteplass for alle som er opptatt av forbedring, kvalitet og å jobbe smartere.

Lean dagen arrangeres i samarbeid med Stavanger Forum, KPMG og SAS.

Registrering og kaffe 07:45-08:15

Plenum 08:15-12:00

08:15 Næringsforeningen ved adm. dir. Harald Minge og ressursgruppeleder Christine Wathne Seloter ønsker velkommen.

08:30 Innledning ved Tom Helgesen, Næringsforeningens ressursgruppe for LEAN.

08:45 John Bessant om "Breakout innovation - the hidden power of lean thinking"? Bessant arbeider ved University of Exeter, og er Fellow of the International Society for Professional Innovation Management (ISPIM).

10:00-10:15 Kaffe & bagst

10:15 Hvordan blir vi bedre når vi allerede er best? Thorir Hergeirsson, trener for Norges kvinnelandslag i håndball.

11:20 Hvordan skape entusiasme gjennom Lean ledelse. Kenneth Gilje, Lean/GPS koordinator i Gilje Tre AS.

11:45-13.00 LUNCH & LEARN - minglebord (5S, A3, Standardisert Arbeidsmetode, 24t tavlemøter).

PARALELLE SPOR 13:00 - 14:30

SESSION 1: PRODUKSJON

13:00
 Hvordan oppnå LEAN suksess med riktig ledelse? Markedsdirektør Tor Giæver i Sintef.

14:00 Hvordan LEAN kan skape vekst hos mennesker? Daglig leder Marianne Wiig i Attende, med ansatte.

SESSION 2: KONTOR

13:00 Helhetstenkning av organisasjonspsykologi og LEAN for mer effektive prosesser. Helge Dale, Organisasjonspsykologene.

13:30 LEAN; hvordan gjøre det i praksis? Sertifisering og erfaringer. Anette Killingrød Kristiansen i KPMG.

14:00 Lean leadership the foundation in building a lean organizational culture in SAS ved Søren Larsen, LEAN Partner Commercial.

14:30 Påfyll av kaffe. Smoothie.

Plenum 14:45-16:00

14:45
 LEAN Ledelse – Fra styrerommet og helt ut i den skarpe enden. Lars Kaasa VP Improvement & Performance Aker BP.

15:15 Prestasjonskultur og kontinuerlig forbedring innen kultur, Tom Remlov, Riksteatersjef.

16:00 Slutt

AFTER-LEAN
Det blir en uoffisiell samling i baren på Clarion Hotel Energy etter konferansen for de som ønsker det!

Har du spørsmål om møtet, kontakt Ragne Kristin Farmen

>> No shows vil bli fakturer dersom avbestillingen ikke er gjort innen 5 dager før konferansen.

Tilbake til oversikten

Påmeldingsfristen er utløpt.