Kallesten

Møteinformasjon

Tirsdag 01. nov Kl. 09:00 - 14:00

Sted: Egersund Arena

Medlem: kr 500 (mva-fritt)

Ikke medlem: kr 500 (mva-fritt)

Påmeldingsfrist: 31. okt Kl. 12:00

01 nov

Egersundkonferansen 2016

Eigersund og Dalane har et unikt kompetansemiljø. På Egersundkonferansen 2016 skal vi sette oss sammen og se hva vi kan gjøre for at distriktet vårt skal komme på offensiven.

Vi skal se på hva vi har av forutsetninger og fordeler – og hvordan vi kan få mer ut av dem i nye kombinasjoner. Hvordan kan industri, servicenæringer, fiske, jordbruk og reiseliv oppnå mer ved å spille på lag?

PROGRAM

Kl. 08.30 Registrering og kaffe
Kl. 09.00–14.30 fylles Egersund Arena med folk fra politikk og næringsliv for å se hva vi kan få til sammen, med åpent blikk for det som kan bli nye muligheter. Du møter ordfører Odd Stangeland med «Det er ikke tilfeldig hvem som lykkes», mens tidligere redaktør og klok analytiker Tom Hetland vurderer «Dalbuen i et rogalandsperspektiv». Vi ser også på næringsområder og utvikling; storgartner Kåre Wiig forteller hvorfor han valgte Kviamarka, og næringsutvikler Lars Kolnes følger opp med hva som kan skje på Kaupanes fremover. Søren Arildskov hos Juul Frost Arkitekter presenterer «Hvordan skape Egersund mer attraktiv og levende», mens redaktør Gunnar Kvassheim intervjuer stortingsrepresentant Siri Meling om hun har sett noe nyttig for Dalane i det siste? Reiselivsdirektør Elisabeth Saupstad peker på «Dalanes muligheter sammen med resten av fylket», mens Kjell Andreas Heskestad og Svein Narve Veshovda følger opp med hvordan vi kan bruke våre lokale muligheter innen matproduksjon. Kjetil Bentsen viser hva Dalane Kyststi kan bli, Ivar Rusdal reflekterer over fremtiden med «Nordic Edge og smarte byer» – mens Jan Mikalsen i Marine Technologies kommer over fra New Orleans for å tenke høyt om hvor den maritime elektronikkbransjen går hen – før Jan Frick og Terje Frøiland fra UiS sier hvordan universitetsmiljøet kan være nyttig for Dalane. Leder for næringskomiteen på Stortinget, Geir Pollestad, ser på distriktets muligheter sett fra den vinkelen, før et panel med blant andre andre Knut Sirevåg og Solveig Ege Tengesdal oppsummerer det hele.

Det blir lunsj rundt klokken 12.00 og små nyhetsinnslag på storskjerm underveis, så her blir det mye å snakke om!

Konferansen arrangeres i samarbeid med Eigersund kommune, Egersund sentrumsforening og Dalane Tidene.

For mer informasjon ta kontakt med Johan Aakre, Næringsforeningen.

>> No shows vil bli fakturert dersom avbestilling ikke er gjort innen 48 timer før møtestart.
Tilbake til oversikten

Påmeldingsfristen er utløpt.