SAS

Påmeldingsfrist: 25. aug Kl. 12:00

28 aug

Mulighetsseminar om Kina

Er du eller din bedrift interessert i å handle fra, eksportere til, finne en kinesisk samarbeidspartner eller investor? Da bør du bli med når Greater Stavanger og Næringsforeningen inviterer til et seminar der målet er å få en oversikt over hvilke bedrifter som kan være interessert i det kinesiske markedet.

Med over 1,3 milliarder innbyggere, er det markedet i Kina enormt, det er fortsatt i vekst og de har fortsatt behov for ulike typer teknologiske løsninger. Det er også store muligheter for å finne handels- og samarbeidspartnere i Kina. Spørsmålet er for mange av oss, hvordan tilnærmer vi oss best et så stort marked som er forskjellig fra vår region på mange vis?

Program:

10.00 Velkommen ved Greater Stavanger og Næringsforeningen.

10.05
Kina - mulighetens land, DNB med et overblikk. Ole Andre Kjennerud, DNB sin Kina og Sør Øst Asia ekspert.

10.25
 Norsk Kinesisk Handelskammer om sin rolle og hvordan de ser på muligheter og utfordringer? Eivind Bryne, CEO i Norsk Kinesisk Handelskammer.

10.50
 Pause.

11.00
 Erfaringsutveksling -bedrifter med erfaring fra samarbeid og/eller produksjon i Kina: Ocean Aqua Farms (borerigger og oppdrettsanlegg), Heidi Baugstø, CEO, Norsk Akustikk Senter AS, Jens Lindhardsen, CEO (fabrikk).

11.40
Erfaringer med eksport til Kina: Arne Søllesvik, Salgssjef Maritim sektor i Tranberg og styremedlem i Maritime Eksportbedriter.

12.00
Norwegian Energy Partners, Haakon Skretting, Regional Direktør, Mangeåring ansvar for markedsområdet i Kina.

12.15
Q & A og veien videre for alle.

For nærmere informasjon, vennligst kontakt Birger Haraldseid, Greater Stavanger,
eller Inger Tone Ødegård, Næringsforeningen.

Møtet er gratis.
Tilbake til oversikten