Kallesten

Møteinformasjon

Fredag 24. nov Kl. 08:30 - 12:30

Sted: Rosenkildehuset

Medlem: kr 750 (eks. mva)

Ikke medlem: kr 1500 (eks. mva)

Påmeldingsfrist: 23. nov Kl. 12:00

24 nov

Kvinneplassen med Ingvard Wilhemsen

På Kvinneplassen denne gangen får du høre Kine Birkeland, Nashater Deu Solheim og Ingvard Wilhelmsen gi sine beste råd til ledere og mellomledere i næringslivet. Velkommen til Kvinneplasseni!

Næringsforeningen inviterer i samarbeid med EY til Kvinneplassen, en aktuell møteplass som skal inspirere til styrket bunnlinje for selskaper som jobber med å balansere kjønnsfordelingen i leder- og styreverv. Kvinneplassen skal bidra til å etablere et godt og viktig nettverk i næringslivet.

Det handler om kultur, ledelse og nytteverdi. Er ledelse medfødt, eller kan du lære ledelsesteknikker? Tør du gi litt mer blaffen, eller må alt være perfekt?

Vi presenterer et spennende trekløver i dette møtet: Ingvard Wilhelmsen, Ide Katrine Birkeland (Kine) og Nashater Deu Solheim.

PROGRAM:

Kl. 08.30: Registrering, kaffe og mingling.

Kl. 09.00: Velkommen v/Anne Woie, næringspolitisk leder i Næringsforeningen.

Kl. 09.10: Ide Katrine Birkeland, postdoktor ved Handelshøyskolen BI: "Lærende Ledelse".

Kl. 09.40: Nashater Deu Solheim, psykolog, gründer og daglig leder i Progressing Minds: "Influence without authority".

Kl. 10.10: Pause.

Kl. 10.30: Ingvard Wilhelmsen, forfatter. og lege "Sjef i eget liv".

Kl. 11.30: Lunsj og nettverksbygging.

Litt om foredragsholderne:

Ingvard Wilhelmsen er professor emeritus ved Universitetet i Bergen og spesialist i indremedisin, fordøyelsessykdommer og psykiatri. Han har i 22 år drevet en liten Hypokonderklinikk i en 20 prosent stilling ved Haraldsplass Diakonale Sykehus i Bergen. Wilhelmsen har skrevet en rekke bøker, bl.a. "Livet er et usikkert prosjekt", "Sjef i eget liv", "Kongen anbefaler" og "Det er ikke mer synd på deg enn andre". Wilhelmsen er en ettertraktet foredragsholder!

Ide Katrine Birkeland (Kine) er postdoktor ved Handelshøyskolen BI. Hun er fagansvarlig for satsningen på Lærende Ledelse, som søker å gjøre ledere bedre til å håndtere utfordringene de har med sine ansatte. Hun vil gi gode råd om hvordan ledere kan bli bedre problemløsere på arbeidsplassen og dermed skape bedre resultater.

Nashater Deu Solheim har nærmere 25 års ledererfaring fra Norge og internasjonalt. Hun har vært direktør i forskjellige selskaper innen strategi, organisasjons- og kompetanseutvikling, og coach for toppledere. Solheim har doktorgrad i psykologi og er videreutdannet i forhandlingsteknikk og innflytelse fra Harvard Law School. Hun vil gi råd om hvordan du kan oppnå den innflytelsen du trenger for å motivere dine medarbeidere, og til å forhandle med ledere, interessenter og konkurrenter. Hun viser hvordan du kan få gjennomslag for det du ønsker – både som leder, ansatt eller i hverdagens forhandlingssituasjoner.

Nashater Solheim snakker engelsk, men diskusjon/spørsmål under hennes foredrag kan tas på norsk.

Målgruppe: Kvinnelige ledere og mellomledere i næringslivet og innen offentlig virksomhet. Menn som ønsker å styrke mangfoldet og bidra til å bedre balansen i arbeidslivet er også hjertelig velkommen!

For spørsmål om møtet, ta kontakt med Trude R. Hembre, Næringsforeningen.

>> No shows vil bli fakturert dersom avbestilling ikke er gjort innen 48 timer før møtestart.

Tilbake til oversikten

Hvis du er medlem, vil påmeldings- skjemaet automatisk fylles ut.
Du kan betale med kredittkort eller faktura. Bruker du kredittkort, slipper du fakturagebyr!