Kallesten

Møteinformasjon

Fredag 27. okt Kl. 09:45 - 13:00

Sted: BI Stavanger

Medlem: kr 700 (mva-fritt)

Ikke medlem: kr 2100 (mva-fritt)

Påmeldingsfrist: 26. okt Kl. 12:00

27 okt

Lederskolen II: Prestasjonsledelse

Norge har lykkes bedre enn våre naboland med å hente hjem medaljer fra Vinter-OL de siste 25 årene. – Vi er bedre til å lede og trene, hevder professor Svein S. Andersen. Han og Jarle Åmbø vil i denne samlingen se nærmere på hvordan vi kan utvikle bedre prestasjoner i næringslivet.

Kan vi lære noe av toppidretten, spør Svein S. Andersen. Andersen er professor i organisasjonsstudier ved handelshøyskolen BI, og professor II på Senter for trening for prestasjon, Norges Idrettshøyskole. Han har vært leder for EU-forskningsprogrammet ARENA ved Universitetet i Oslo og Institutt for ledelse og organisasjon, samt dean for doktorgradsprogrammet på Handelshøyskolen BI. Andersen er opptatt av hvordan vi kan utvikle bedre prestasjoner både i idretten og i næringslivet. Han er særlig opptatt av vår adferd, prosessene som skaper de resultatene vi ønsker oss. De siste årene har han forsket på ledelse og organisering av nordisk eliteidrett, med vekt på overføringsverdier til næringsliv og offentlig sektor. Han har blant annet erfaring fra ledelsesutviklingsprogrammer i Toyota Norge, Kripos og Olympiatoppens elite coach-program.

Jarle Åmbø er norsk idrettsleder og tidligere toppidrettssjef i Norges Idrettsforbund (NIF), med kontor på Olympiatoppen i Oslo. Aambø er utdannet med mellomfag i helselære og idrettsbiologi ved Norges idrettshøgskole. I perioden 1985 til 1994 var han alpintrener og landslagssjef i Norges skiforbund. I en tiårsperiode fra 1993 til 2013 har han hatt en rekke ulike roller på Olympiatoppen.

Lederskolen er et tverrfaglig møtested for ledere og mellomledere. Foredrag om tema innen ledelse.

PROGRAM:
09:45 Nettverkstimen med drøs og kaffi.
11:00 Faglig foredrag
13:00 Slutt

For spørsmål, ta kontakt med Elianne Strøm Topstad, Næringsforeningen.

>> No shows vil bli fakturert dersom avbestilling ikke er gjort innen 48 timer før møtestart.

Lederskolen er et samarbeid med BI Stavanger.

Tilbake til oversikten

Hvis du er medlem, vil påmeldings- skjemaet automatisk fylles ut.
Du kan betale med kredittkort eller faktura. Bruker du kredittkort, slipper du fakturagebyr!