rsm

Møteinformasjon

Fredag 21. sep Kl. 11:00 - 13:00

Sted: BI Stavanger

Medlem: kr 700 (mva-fritt)

Ikke medlem: kr 2100 (mva-fritt)

Påmeldingsfrist: 20. sep Kl. 12:00

21 sep

LEDERSKOLEN I: Slik får du det beste styret

Kom og hør BIs styreekspert Morten Huse snakke om ledelse, styrer, styrearbeid, eierskap i arv og hvordan du får det beste styret. I tillegg kommer bedriftsgründer Tore Christiansen og daglig leder for SFF Boye Christiansen for å snakke om reisen de har hatt, planene for framtiden, og deres betraktninger på god ledelse og godt styrearbeid.

Morten Huse er professor ved Institutt for Kommunikasjon og Kultur ved Handelshøyskolen BI. Hans fagområde er styrer og med fokus på verdiskapende styrer, kvinner i styrer, familiebedrifter og entreprenørielle bedrifter. På disse områdene er han en av verdens mest siterte forskere, og han har forelest eller holdt foredrag i ca 25 ulike land. Han er spesielt kjent for sin bok «Boards, Governance and Value Creation: The Human Side of Corporate Governance». I Norge er hans bok «Styret: Tante, Barbar elle Klan» mye brukt.

Huse vil også se nærmere på hva som skiller familiebedrifter og andre bedrifter når beslutninger skal tas, og det er nødvendig med omstilling?. To av tre norske aksjeselskaper er familieselskaper der én familie kontrollerer mer enn halvparten av aksjene. Hvordan påvirker dette styrearbeidet? Og hva med styrekvotering?

Tore Christiansen har startet og drevet SFF i en årrekke. Nå er det sønnen Boye Christiansen som har overtatt lederrollen.

Denne samlingen passer for alle som jobber eller er opptatt av ledelse og styrearbeid.

For spørsmål, ta kontakt med Elianne Strøm Topstad, Næringsforeningen.
Ber om at du skriver i kommentarfeltet dersom du har matallergi eller behov for en spesialtilpasset lunsj.

>> No shows vil bli fakturert dersom avbestilling ikke er gjort innen 48 timer før møtestart. BI Alumni har egen avtale og bes henvende seg til BI Stavanger ved Hege Hovland.

Spare tid og penger?

DU KAN MELDE DEG PÅ HELE SESONGEN HER.

Tilbake til oversikten

Påmeldingsfristen er utløpt.