Kallesten

Møteinformasjon

Torsdag 16. mai Kl. 08:00 - 11:00

Sted: Rosenkildehuset

Medlem: kr 560 (eks. mva)

Ikke medlem: kr 1380 (eks. mva)

Påmeldingsfrist: 15. mai Kl. 12:00

16 mai

Oljetrykket 2019

Hva blir oljeprisen? Hvordan er utsiktene for landets største og desidert viktigste næring? Kom og hør på oljeanalytiker Helge Andre Martinsen i DNB, CEO Kristin Kragseth i Vår Energi, Vice President Monica Th. Bjørkmann i Subsea 7 Norway og Ulf Rosenberg i Rosenberg Kommunikasjon når de deler sitt syn på oljeprisen og oljenæringen fremover.

For åttende gang arrangeres «Oljetrykket» i Rosenkildehuset, hvor vi ser fremover med fokus på oljebransjen. Nei, vi har ikke glemt vann-, vind- sol-, vindkraft eller annen fornybar energi, men på dette møte fokuserer vi på oljenæringen, som fortsatt er Norges største og viktigste næring.

Statens samlede netto kontantstrøm fra petroleumsvirksomheten vil utgjøre hele 286 milliarder kroner i 2019. Fortsatt er 53 prosent av det en regner med er de samlede utvinnbare ressursene på norsk kontinentalsokkel ikke hentet opp fra bakken. Petroleumsvirksomheten er og vil i mange år fremover være Norges største næring målt i verdiskaping, statlige inntekter, investeringer og eksportverdi. Dette kommer hele det norske folk til gode og naturlig betyr næringen enormt meget for vår region, både for dagens og framtidige generasjoner. Næringen er derfor svært viktig for norsk økonomi og for finansieringen av det norske velferdssamfunnet.

Program:

08.00: Registrering og frokost

0830: Velkommen ved Gry Berit Lundal, banksjef DNB

08.40: Tre presentasjoner à 15 min:

Ulf Rosenberg, Rosenberg Kommunikasjon: Omveltningene i oljebransjen, med nye aktører blant oljeselskapene.
• Kristin Kragseth, CEO Vår Energi: Hva kan norsk leverandørindustri forvente av oppdrag fra Vår Energi?
• Monica Th. Bjørkmann, Vice President Subsea 7 Norway: Forventninger til subsea-industrien på kort og lang sikt.

09.30: Pause og nettverksbygging

09.50: Helge André Martinsen, oljeanalytiker DNB: Oil Market Outlook- OPEC pushing prices higher, or will shale ruin the party again?

10.35: Spørsmål og svar

11.00: Slutt

Møteleder: Harald Minge, adm direktør Næringsforeningen

Møtet er i samarbeid med DNB.

For spørsmål, ta kontakt med Trude Refvem Hembre, Næringsforeningen.
>>Ber om at du skriver i kommentarfeltet dersom du har matallergi eller behov for en spesialtilpasset lunsj.
>> No shows vil bli fakturert dersom avbestilling ikke er gjort innen 48 timer før møtestart.
>> Medlemmer og kunder i DNB får medlemspris. Oppgi i notatfelt at du er kunde.

Tilbake til oversikten

Hvis du er medlem, vil påmeldings- skjemaet automatisk fylles ut.
Du kan betale med kredittkort eller faktura. Bruker du kredittkort, slipper du fakturagebyr!