Kallesten

Møteinformasjon

Fredag 29. mar Kl. 08:00 - 15:00

Sted: Hotell Residence i Sandnes

Medlem: kr 1200 (eks. mva)

Ikke medlem: kr 2400 (eks. mva)

Påmeldingsfrist: 26. mar Kl. 12:00

29 mar

FOLK 2019: Ledelse og tillit

Velkommen til FOLK 2019 – en lederkonferanse om dyktige folk, inspirerende folk, annerledestenkende folk og talentfulle folk. For andre gang skal Anne Lindmo lede oss gjennom en dag der temaet er hvordan tillit gjør gode ledere og medarbeidere enda bedre. Det handler om verdien av tillit og tillit som valuta.

Du vil møte Anne Lindmo, Eldar Sætre og mange spennende foredragsholdere.

Om du er leder eller mellomleder, handler det om å investere og forvalte ressursene dine på best mulig måte. Det handler om å lykkes med å få medarbeiderne til å dra i samme retning. Det handler om å utnytte ressursene optimalt for å skape gode resultater, og det handler om tillit og ledelse som tiltrekker seg de beste talentene. Det handler om utvikling av deg som leder. Det handler om folk.

Program:

08.00-08.30: Registrering, kaffe og mingling

08.40: Velkommen ved konferansier Anne Lindmo.

08.50: Tillitsbasert ledelse v/ Bård Kuvaas, professor Handelshøyskolen BI

09.40: Tillit som strategi v/ Eldar Sætre, konsernsjef Equinor

10.10: Pause

10.30: Ledelse og selvledelse v/ Rune Semundseth, lederutvikler og daglig leder Businessmastering AS

11.10: Lunsj

12.00: Kommunikasjon, kroppspråk og tillit v/ Roar Kjølv Jenssen, skuespiller

12.40: Fake news og tillit til media v/ Mah-Rukh Ali, journalist og forfatter

13.10: Kort beinstrekk

13.30: Framtidens valuta er tillit v/ Stefan Hyttfors, futurist

14.00: Åpen dag på lukket avdeling v/ Linda-Merethe Øye, gründer Fra offer til kriger og musiker Sveinar Heskestad.

14.50: Takk for i dag sammen med vertskapet Trine Stangeland og Harald Minge.

15.00: Slutt

Målgruppe: Ledere og mellomledere i offentlig og privat næringsliv.

FOLK arrangeres av Sandnes Sparebank og Næringsforeningen. Velkommen!

Kort om foredragsholderne:

Bård Kuvaas

Bård er professor i organisasjonspsykologi ved handelshøyskolen BI. Han har vært medredaktør for flere nasjonale og internasjonale fagbøker og hans forskning er publisert i en rekke anerkjente internasjonale tidsskrifter. I 2016 mottok han BIs pris for fremragende forskning gjennom de tre siste årene. Han er norsk HR-ambassadør for og valgt medlem av eksekutivkomiteen til HR-divisjonen til Academy of Management. I tillegg til å undervise studenter på Master of Science, doktorgrad og på etterutdanning, er han fast gjestekommentator i Dagens Næringsliv og mye brukt som foredragsholder.

Eldar Sætre
Eldar har jobbet i Equinor siden 1980, de siste fire årene som konsernsjef. Han er utdannet siviløkonom fra NHH, og har blant annet uttalt følgende: «Vi prøver å styre selskapet etter de høyest mulige standardene for åpenhet, ansvarlighet og etisk atferd. Vi mener at effektiv eierstyring og selskapsledelse er grunnlaget for et veldrevet foretak.»

Rune Semundseth
Rune er «Tankevekker og Struktør», samt daglig leder i Businessmastering AS. Han har en Master i Marketing Science, og har startet flere selskaper. Han har blant annet bakgrunn fra Software Innovation, Ciber, SiO og Innovasjon Norge. Ved siden av en omfattende foredragsvirksomhet er han forfatter av en rekke bøker, blant annet bestselgeren «Medarbeiderkoden». Rune står også bak stiftelsen JAZZAID som er en årlig velddedighetskonsert, hvert år siden 2003. Han holder foredrag som er sterkt aktiviserende og gjør deltakerne i stand til å tenke gjennom egne forbedringsmuligheter og til å ta bevisste og fordelaktige valg! Du får garantert en opplevelse som både er engasjerende, begeistrende, motiverende og tankevekkende.

Roar Kjølv Jenssen
Roar var fast engasjert som skuespiller ved Rogaland Teater. Han hadde en rolle i Lykkeland-serien, og er nå i gang med ny TV-serie. Han har i tillegg flere år undervist i skuespillerteknikk ved NTNU i Trondheim og ved Høgskolen i Nord-Trøndelag. Roar har lært private bedrifter og offentlige etater over hele landet effektiv kommunikasjon og teknikker som forsterker ditt budskap på en troverdig måte. På FOLK kommer han til å fokusere på den tilliten vi har inni oss, som vi er født med.

Mah-Rukh Ali
Mah-Rukh ble landets yngste nyhetsanker, og også den første med flerkulturell bakgrunn på norsk fjernsyn. Hun har jobbet i NRK Dagsrevyen, Dagsnytt, Dagsnytt 18, Aftenposten og Dagbladet. I tillegg har hun vært distriktsredaktør i NRK. Mah-Rukh har vært spaltist i Klassekampen, og fast gjestekommentator for Dagens Næringsliv om utenriks og sikkerhet. I dag jobber hun som kommunikasjons- og samfunnssjef i den globale bistandsorganisasjonen Care.
Mah-Rukh har mastergrad i internasjonal politikk og diplomati fra SOAS i London. I 2015 skrev hun den første boken om IS på norsk. I 2018 kom hun med sin andre bok om Iran og det nye Midtøsten.

Stefan Hyttfors
Stefan er en prisbelønt futurist og forfatter, og har mottatt prisen for «Årets foredragsholder» i Sverige to ganger. Stefans fengende foredrag handler i stor grad om hva som vil skje fremover, og hvordan teknologi vil endre måten vi jobber på. Temaer er disrupsjon, atferdsendringer og neste generasjons lederskap. Han er opptatt av hver enkel individs utfordringer og muligheter. Stefan har bakgrunn som journalist og økonom og er en av de mest ettertraktede foredragsholderne i Norden.

Linda-Merethe Øye
Linda er gründeren bak Fra offer til kriger. Hun har bygget opp sitt sosiale entreprenørskap ut fra egne erfaringer. Selv har hun tatt reisen fra offer til kriger, og pleier å si at jobben hennes er å normalisere galskap. Etter å ha tilbrakt nesten hele 20-årene på psykiatrisk avdeling og vært varig ufør driver hun nå Fra offer til kriger, som tilbyr kurs og foredrag, og et humoristisk show om psykisk helse «Åpen dag på lukket avdeling». I 2017 mottok hun Bragdprisen av Rogaland fylkeskommune, en pris som tildeles personer som har utført en særlig innsats innen et samfunnsområde.

Kunder i Sandnes Sparebank og medlemmer i Næringsforeningen betaler medlemspris. Dersom du er kunde i Sandnes Sparebank, skriv det i notatfeltet, så faktureres du for medlemspris. Vi gjør oppmerksom på at endringer i program kan forekomme.

For spørsmål om arrangementet, ta kontakt med Trude R. Hembre i Næringsforeningen.

>> No shows vil bli fakturert dersom avbestilling ikke er gjort innen 48 timer før møtestart.

Tilbake til oversikten

Fullbooket. Ta kontakt dersom du ønsker å stå på venteliste