Smedvig

Møteinformasjon

Tirsdag 20. mar Kl. 08:00 - 15:30

Sted: Hotell Residence, Sandnes

Medlem: kr 990 (eks. mva)

Ikke medlem: kr 1950 (eks. mva)

Påmeldingsfrist: 19. mar Kl. 10:00

20 mar

FOLK 2018: Lederkonferansen der medarbeideren er i sentrum

Velkommen til FOLK 2018 – en lederkonferanse om dyktige folk, inspirerende folk, annerledestenkende folk og talentfulle folk. Norges talkshowdronning Anne Lindmo leder oss gjennom en dag der temaet er hvordan vi gjør gode medarbeidere enda bedre – kort og godt får det beste ut av folk.

Du vil møte designguru Per Ivar Selvaag, forfatter og journalist Kathrine Aspaas, industrileder og tidligere politiker Jan Christian Vestre, samt psykolog og formidler av «menneskekunnskap», Trond Haukedal – og mange flere.

Om du er leder eller mellomleder, handler det om å investere og forvalte ressursene dine på best mulig måte. Det handler om å lykkes med å få medarbeiderne til å dra i samme retning. Det handler om å utnytte ressursene optimalt for å skape gode resultater, og det handler om ledelse som tiltrekker seg de beste talentene. Det handler om utvikling av deg som leder. Det handler om folk.

Program:

08.00:
 Registrering og kaffe.

08.45: Velkommen v/vertskapet Trine Stangeland, administrerende direktør i Sandnes Sparebank og Harald Minge, administrerende direktør i Næringsforeningen - i dialog med konferansier Anne Lindmo.

09.00: Kathrine Aspaas: Den emosjonelle revolusjon.

10.00: Pause.

10.25: Kahoot.

10.45: Hvordan få det beste ut av folk? Åtte minutters innlegg ved lokale ledere:

Øystein Kjellsen, daglig leder Varme og bad AS.

Sissel Leire, styreleder Kruse Smith AS: Kjenn deg selv.

Samtale med innlederne og Anne Lindmo.

11.30: Lunsj.

12.20: Per Ivar Selvaag, gründer Montaag: Humanistisk design er X-faktoren!

13.00: Pause.

13.15: Om ledelse og omstilling/innovasjon.

Hvordan tilpasser vi oss endringer? Hva skjer med folk når teknologien tar over? Nytenkning, teknologi og mennesker. Åtte minutters innlegg ved lokale ledere:

Helene Rodvelt, ansvarlig for New Energy Solutions Innovasjonslab i Statoil.

Per Varhaug, innovasjonsdirektør Kverneland Group.

- Annette Anfinnsen, Robotic Innovation AS: Mennesker og roboter.

Samtale med Lindmo.

14.00: Pause

14.10: Jan Christian Vestre, CEO Vestre AS.

14.40: Trond Haukedal, psykolog og motivator - Ledelse er å utvikle folk.

15.30: Avslutning.

Kort om foredragsholderne:

Kathrine Aspaas
Kathrine Aspaas er journalist, økonom og foredragsholder. Hun har blant annet skrevet bestselgeren «Raushetens Tid», der hun viser at vi er på vei mot en åpnere og romsligere tid. Aspaas er kjent som kommentator i Aftenposten gjennom femten år og har 27 års erfaring som finansjournalist. Hun er siviløkonom fra Norges Handelshøyskole med en master i internasjonal politikk fra New York. I år er hun aktuell med «Den emosjonelle revolusjon» – en bok om følelsenes plass i menneskelivet – og næringslivet.

Øystein Kjellsen
Rørleggerkjeden VB med hovedkontor i Stavanger har over lang tid satset på utvikling av ansatte gjennom kompetanseprogrammer utviklet av selskapet selv. Eget program for lærlinger, traineer, ledere og prosjektledere er noe av det daglig leder gjennom ti år Øystein Kjellsen brenner for. Med bakgrunn fra SR Group, Posten og Sonans i ledende stillinger har han alltid satt utvikling av egne ansatte høyt.

Tore Christiansen
Tore Christiansen er gründeren fra Sandnes, nå bosatt i Stavanger, og mest opptatt av å være rogalending. Kanskje mest kjent for folk flest som Oilers sjefen med det store hjertet. Tore grunnla sin egen rør grossist virksomhet, Scandinavian Fittings & Flanges – SFF AS tidlig på 90-tallet, som gjennom årene har blitt et konsern med avdelinger i hele 11 land på fire kontinenter. Han blir ofte omtalt som suksessrik og spurt hva oppskriften er. I hvert av svarene han gir er det menneskene rundt ham som får æren. Hos Tore er alle velkomne om de bare viser vilje, gjensidig respekt for hverandre og innsats etter egne forutsetninger. Hans alternative rekruttering i egen bedrift gjenspeiler dette.
Det hele formidles gjennom en herlig blanding av humor, alvor og budskap til ettertanke, i hans innlegg «Alternativ rekruttering ».

Sissel Leire
Sissel Leire er tredje generasjons eier av Kruse Smith, hvor hun sitter som arbeidende styreleder. Leire er også styreleder i Bygg21 – et offentlig oppnevnt forbedrings arbeid innen eiendom-og byggenæringen i Norge. Hun er engasjert i innovasjon og utvikling gjennom prosjektet Gaining By Sharing, en modell for en bærekraftig boform. Piloten er nå under bygging i Stavanger og har fått navnet Vindmøllebakken bærekraftige bofelleskap. Sissel har kalt foredraget sitt «Kjenn deg selv» og sier: - Ved å ta vare på deg selv, kjenne egne behov og ta hensyn til dem, slipper du å stå i veien for andre, du slipper å være din egen støyfaktor. Ved å vite at du ikke er så veldig viktig evner du å spille andre rundt deg gode - og du evner å lytte. Du kan ikke endre andre - så det kan lønne seg å starte med seg selv.

Per Ivar Selvaag
Per Ivar Selvaag er designstjerne i bilindustrien. Nå har han ansatt sosiologer og psykologer for å finne ut hvordan vi skal ferdes inn i framtiden. Han kommer fra Selvåg gård på Fogn i Finnøy kommune og driver Montaag Design med hovedkontor i Berkeley, California. Firmaet har norsk hovedkontor i Stavanger øst, samt en satellitt i Oslo, og jobber med å løse designrelaterte floker for sine klienter. Montaag mener selvfølgelig at alt er relatert til design. Selvaag vil på FOLK bidra med sitt perspektiv på hvordan humanistisk design kan være X-faktoren i positiv utvikling av folk og organisasjoner, så vel som produkter og tjenester.

Jan Christian Vestre
Jan Christian Vestre overtok som toppleder for familiebedriften Vestre AS i 2012 i en alder av 25 år. Under Vestres ledelse har bedriften opplevd kraftig vekst i et internasjonalt marked. Vestre var tidligere politisk rådgiver for Ap hvor han særlig var engasjert i utdanningspolitikk. Han er utdannet jurist ved Universitetet i Oslo. Vestre overlevde angrepet på Utøya 22. juli og var styreleder i Utøya AS frem til 2018. Han hadde nylig presentasjon på NHOs årskonferanse og høstet stor applaus.

Trond Haukedal
Trond Haukedal er en psykolog som har gått sine egne veier. Han formidler «menneskekunnskap» til ledere og medarbeidere på alle nivå i næringslivet. Han har fått mange priser for sine foredrag og har skrevet flere bøker. Trond er kjent for å levere pang-foredrag på en inspirerende, morsom og faglig presis måte.

Anne Lindmo
Anne Lindmo er frilansjournalist og programleder og er hele fem ganger blitt kåret til Norges beste programleder. Hun er landets ubestridte talkshowdronning. Med sitt lørdagsshow «Lindmo» på NRK 1, er hun blitt en av kanalens tydeligste og mest folkekjære profiler. Hun formidler med stort engasjement og humor.

Målgruppe på FOLK: Ledere og mellomledere i offentlig og privat næringsliv.

FOLK arrangeres av Sandnes Sparebank og Næringsforeningen. Velkommen!

Vi gjør oppmerksom på at endringer i program kan forekomme. For spørsmål om arrangementet, ta kontakt med Trude R. Hembre eller Anne Woie i Næringsforeningen.

>> No shows vil bli fakturert dersom avbestilling ikke er gjort innen 48 timer før møtestart.

Tilbake til oversikten

Fullbooket. Ta kontakt dersom du ønsker å stå på venteliste