Send inn forslag til Inkluderingsprisen

Inkluderingsprisen deles i år ut for første gang i Stavanger-regionen. Hensikten med prisen er å løfte fram og belønne bedrifter eller ansatte i bedrifter, organisasjoner eller enkeltpersoner som enten har eller er med på å inkludere utenforskapet som ressurser. Dette ved å skape et engasjement i regionen for inkluderende arbeidsliv for alle.

Kriteriene for å få prisen er at kandidaten, over tid eller i en spesiell sammenheng, har:

• Hatt ansatte fra utenforskapet over tid.
  • Satt inkludering på dagsorden på en positiv måte.
  • Gjennom sitt spesielle engasjement bidratt til å bedre forholdene for personer som faller utenfor ordinære arbeidslivet
  • Gjennom sitt engasjement bygget et positivt omdømme som fører til økt trivsel og stabile arbeidsforhold for alle ansatte, med spesiell vekt på de med ekstra utfordringer.
  • Gjennom sitt engasjement bidratt utover det som kan forventes av en aktør.

Årets jury består av: Ståle Johan Knutsen (leder av Næringsforeningens ressursgruppe for Inkluderende Arbeidsliv), Margret Hagerup (medlem av Stortingets arbeids- og sosialkomite) og Ådne Kverneland (styreleder i Næringsforeningen i Stavanger-regionen).

Både enkeltpersoner, bedrifter, virksomheter eller andre organisasjoner i regionen kan nomineres. Kandidaten må ha adresse i Stavanger-regionen.

Fristen for å sende inn forslag for 2020 er fredag 15. mai.

Ditt forslag til vinner

Her skriver du begrunnelsen for at nettopp denne kandidaten, som du foreslår, fortjener å vinne.

For mer informasjon, se vår Personvernerklæring.