08.mar

Salg 2022 - Alle samlinger

Velkommen til vår møteserie Salg 2022. Gjennom 5 samlinger ser vi nærmere på trender, strategier for salg og markedsføring, og praktisk salgsarbeid.

Hverdagen som selger er og blir fortsatt preget av digitalisering, pandemi og nye krav og forventninger fra kundene. Endringene gjør det nødvendig for selgere å omstille seg og utvikle bedre måter å selge, markedsføre og møte kundene på.

I samarbeid med  Leadify har vi utarbeidet en spennende møteserie hvor vi tar for oss tema som vi mener er relevante for alle selgere som vil gjøre en best mulig salgsjobb i 2022 for selskapet sitt. Her vil du få konkrete tips til hvordan du kan tilpasse deg for å jobbe effektivt med salg. Vi vil bruke flere case og eksempler, de fleste fra B2B-markedet og salg av produkter og tjenester til bransjer som energi, havnæringen og teknologi.

På samlingene vil du motta forskjellige verktøy og sjekklister som du kan bruke til daglig, når du jobber med salg i egen bedrift.

Salg 2022 passer for salgsledere og operative selgere i små og store bedrifter, spesielt innen bedrift-til-bedriftsmarkedet (B2B). Toppledere og fagfolk innen markedsføring og kommunikasjon kan også ha stor nytte av å delta.

Du kan melde deg på hele serien, eller plukke ut enkelte samlinger. For best utbytte anbefaler vi å delta på hele serien av samlinger.

ALLE SAMLINGENE STARTER KL. 11:00 OG AVSLUTTES KL. 13:00

P R O G R A M:

DEL I: Den nye Salgshverdagen i 2022 – hva betyr det for deg?
Tirsdag 8. mars
Her får du en eksklusiv presentasjon av «Den store undersøkelsen av B2B-markedsføring, Salg og Service i Norge 2022». Undersøkelsen er utført av Leadify hvert år siden 2017 og nylig oppdatert i 2022-utgave. Vi ser nærmere på hvordan en selger sin hverdag i 2022 blir preget av digitalisering, nye forventninger fra kundene og ikke minst – pandemien. Hva gjør andre selskaper? Hva kan du som selger gjøre, for å bruke endringene til din fordel?

DEL II. Salg og Markedsføring på messer og events (Case: ONS 2022)
Tirsdag 29. mars
På denne samlingen får du tips til hvordan selskapet ditt kan styrke resultatene fra å delta på messer og events. Tenk for eksempel at du allerede har leid plass og investert i en flott stand på ONS. Hvordan bør du gjennomføre markedsføring og salgsarbeidet før, under og etter selve messen/eventet? Hva med salg og resultatmåling i etterkant? I august inviterer ONS til regionens største møteplass for energibransjen. Leadify bruker dette som praktisk case i sin presentasjon.

DEL III: Hvordan selge effektivt og skape magi i kundemøter?
Tirsdag 3. mai
Som selgere må vi alle tenke nytt, om hvordan man best kan nå ut til potensielle kunder og måten vi presenterer oss. Det finnes ingen universell mal for en god salgspresentasjon. Men det finnes flere byggeklosser for en god salgspresentasjon, som alle profesjonelle selgere kan tilpasse sitt produkt og tjeneste. På denne samlingen vil du få et konkret verktøy for å bygge en presentasjon som fanger kundens oppmerksomhet og øker sjansen for å lande salget.

DEL IV: Salg og digital markedsføring – sammen blir vi sterke!
Tirsdag 31. mai
Hvor viktig er digital markedsføring for at en selger skal nå sine salgsmål? Mange bedrifter kaster bort penger på markedsføring uten målbare resultater. Samtidig bruker selgerne tid på feil leads eller kalde leads. Kjenner du deg igjen? På denne samlingen får du en introduksjon til inbound marketing og salg, som en strategi for salgsvekst. Hva bør markedssjefen (evt. markeds-/reklamebyrået) levere? Hva bør salgssjefen forvente av markedssjefen? Hvordan kan de sammen styrke selskapets vekst?

DEL V: Hvordan gjennomføre salgs-webinarer som vil glede dine kunder og prospects?
Tirsdag 14. juni
Pandemien gjorde at webinarer i praksis ble den eneste måten for en selger å nå ut til mange kunder og prospects samtidig. Selv om pandemien går over, ser det ut til at stadig flere kunder foretrekker webinarer og andre digitale møteformer foran tradisjonelle fysiske seminarer, foredrag og produktpresentasjoner. Her får du konkrete råd og tips: Hva er et webinar? Hvilke salgsaktiviteter passer til å gjennomføre som webinar (og ikke)? Hva trenger du for å gjennomføre et salgs-webinar med god profesjonell kvalitet?

Denne påmeldingen er bindene for alle 5 samlingene.
For spørsmål ta kontakt med Elianne Strøm Topstad, Næringsforeningen

11.00 Registrering og enkel lunsj