24.aug

AGENDA: Den nye åpenhetsloven og det du må ha på plass

Du er allerede påmeldt dette arrangementet

Fyll inn organisasjonsnummer eller navn
Ved mange, eller mangelfulle treff, bruk organisasjonsnummer.
Ingen bedrifter funnet
Feil selskap?
Det er ikke flere plasser igjen for denne rabattkoden.
Fjern koden for å melde deg på til standard pris.
{{price}},-
DIGITALKONFERANSE: Den nye åpenhetsloven trer i kraft allerede 1. juli 2022. Formålet med loven er å fremme respekt for grunnleggende menneskerettigheter og anstendige arbeidsforhold i forbindelse med produksjon av varer og tjenester. Advokatfirmaet Arntzen de Besche gir deg nyttige verktøy for hvordan du implementerer kravene, i tillegg får du en oversikt over de dokumentene som bedriften din bør ha på plass for å være compliant.

Loven gjelder alle store foretak og virksomheter som oppfyller to av følgende tre vilkår:

  • salgsinntekt på mer enn 70 millioner kroner
  • balansesum på mer enn 35 millioner kroner
  • gjennomsnittlig antall ansatte i regnskapsåret på mer enn 50 årsverk

Loven oppstiller i hovedsak tre plikter: For det første må det foretas aktsomhetsvurderinger i egen virksomhet, leverandørkjeder og forretningspartnere. For det andre må det rapporteres om negativ innvirkning på menneskerettigheter og arbeidstakerrettigheter som er avdekket, og for det tredje må det svares på spørsmål fra interessenter.

Arntzen de Besche har allerede bistått en rekke norske og utenlandske klienter med å få på plass nødvendige dokumenter, rutiner og prosesser i tråd med åpenhetslovens krav. På webinaret vil de redegjøre nærmere for lovens vilkår, de vil gi deg nyttige verktøy for å implementere kravene i virksomheten og du vil også få en oversikt over dokumenter som virksomheten bør ha på plass for å være compliant.  

Velkommen til webinar om åpenhetsloven!

Dersom du har spørsmål før loven trer i kraft stiller Arntzen de Besche gjerne til en uforpliktende samtale, og du kan også lese mer i deres nyhetsbrev som ligger HER.

 

AGENDA er Næringsforeningens faste digitale kompetanseserie med månedlig oppdateringer for ledere og mellomledere i næringslivet. Temaene vil være siste nytt innen trender, regelverk, drift, generell informasjon samt saker av næringspolitisk betydning.

For mer informasjon, vennligst kontakt Øystein Dahl Andersen i Næringsforeningen.

>> No shows vil bli fakturert dersom avbestilling ikke er gjort innen 48 timer før arrangementets start.

Foredragsholdere

© Næringsforeningen 2019-2022 Sidekart Personvern og vilkår for bruk
Umbraco CMS fra MarkedsPartner